Praha - Již v pátek 17. června vyjede první letošní JADRAN EXPRESS do Chorvatska. Na trase Praha – Brno – Split a zpět bude vlak jezdit od 17. června do 17. září 2005.
Mimořádný vlak s ubytovacími vozy, vozy 2.třídy, jídelním vozem a speciálními vozy na přepravu automobilů bude odjíždět každý pátek v 10.35 hodin z Prahy hl.n. do Splitu, kam dorazí následující den po deváté hodině. Vlak zastavuje dále ve stanicích Pardubice hl.n., Česká Třebová, Brno hl.n. a Břeclav. Přeprava automobilů do Chorvatska tímto vlakem je možná ze stanic Praha hl.n. a Brno hl.n. Pro návrat rekreantů odjíždí vlak ze Splitu vždy v sobotu po 17 hodině a do Prahy hl.n. dorazí v neděli okolo 16 hodiny. Poslední spoj od Jadranu přijíždí do Prahy 18. září.
Nádraží ve Splitu leží přímo v centru města u přístaviště, odkud se můžete odpočatí vydat dál za oblíbenými dovolenkovými cíli.
Zdroj : www.cd.cz
1 2 | Zpráv na stránku: |
reakce cestujících spontánně kladné … zejména těch, co jeli s autem … ráno reakce "jsem vyspaný" … byli tam i zákazníci, kteří vlaku využili v témže roce opakovaně a do Brna jsme vezli jedno rakouské auto s lineckou značkou … při cestě zpět si mohl každý řidič dát českého točeného nebo lahvového piva co zmohl, přičemž při dojezdu do Brna eventuálně Prahy byl střízlivý …
Zkrácení jízdních dob na ČD není reálné, protože chorvatské autovozy jsou jen na 120, něco by se dalo ubrat na pobytech; na ÖBB se jede "nadoraz", nevím jak letos, ale loni se jezdilo "tam" z Wien Nord po trati S–Bahnu do Meidlu a při zpáteční cestě zese tunelem z Meidlu na Wien–Südbf; ve Slovinsku se toho tak moc nepokrátí; nejvíce by se toho dalo pokrátit v Chorvatsku, kde se do kopců jede taky "jen" 30, ale ty traktory GM s danou zátěží víc nedovedou a za přípřež by HZ požadovaly "šílenou" sumu, která by jízdné vyhnala možná na dvojnásobek … S těmi klimatizovanými vozy by to možná taky nešlo, protože GM má sice topný alternátor, ale klimatizace má poněkud vyšší nároky, takže patrně všechny vozy s klimatizací by energeticky neutáhl; v těch chorvatských kopcích se cestující rádi dívají z otevřených oken, fotí, filmují, což by jim klimatizované vozy nedovolily.
Ale uvědomuju si, že jsem tímto názorem asi v menšině.
ve srovnání s busem podle mě vede vše od 810/830 vejš...
Jo kdyby jezdily klimatizované vozy na úrovni IC/EC, to by bus neměl šanci.
Ono na tom vlaku asi neco bude, kdyz uz je od kvetna temer cely vyprodany ;-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.