Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Ústí nad Labem - Od 2. změny JŘ, která vstoupí v platnost 12.6.2005, budou zrušeny vlakové spoje v Ústeckém a Královéhradeckém kraji. Důvodem je neuhrazení ztráty z provozu osobní regionální dopravy. České dráhy požadovaly po Ústeckém kraji 450 mil. Kč, kraj zaplatí pouze 335 mil. Kč a zbytek investuje do opravy silnic. Z tohoto důvodu bude na 26 tratích zrušeno 50 spojů a dalších 90 jich bude jezdit omezeně (zejména nebudou jezdit o víkendu a brzy ráno a pozdě večer).
Posledním krajem, který smlouvu s dráhami dosud neuzavřel, je Královéhradecký kraj. Dráhy dostanou od hradeckého hejtmanství o 15% méně finančních prostředků než požadovaly. Z tohoto důvodu bude v kraji zrušeno 18 vlakových spojů.
Viz tabulky aktuálních jízdních řádů na webu ČD.
Posledním krajem, který smlouvu s dráhami dosud neuzavřel, je Královéhradecký kraj. Dráhy dostanou od hradeckého hejtmanství o 15% méně finančních prostředků než požadovaly. Z tohoto důvodu bude v kraji zrušeno 18 vlakových spojů.
Viz tabulky aktuálních jízdních řádů na webu ČD.
CSPSV | 31.5.2005 (12:59)
Související zprávy
grrrrrrrrrrrrrr
31.05.2005 (14:41)
waszyne mě štve že ty peníze jdou na opravu silnic!
31.05.2005 (14:40)
Glagol: K nam do vesnice jede posledni bus v pet odpoledne. O vikendech nic. O prazdninach jsou busy omezeny jen na jeden ranni pracovni a jeden odpoledni, skolni spoje jsou zruseny. (Ted je tu navic objizdka, takze nam tu kazdych par minut projede kolem hranice vesnice autobus bud dalkovy, nebo mestsky. Ani jeden nestavi, ani na znameni.) Vlaky nam projizdeji za humny. A taky zijem, v lete to resi kola, v zime auta ;-)
31.05.2005 (14:35)
grrrrrrr:
Co to meleš? Kraj vybírá doprace na určité trasy, rozhoduje se mezi ČD a několika silničními dopravci. Loni dal 450 mil.železnici, letos ji da jen 320, nepojede par poloprazdnych 810,tot vse.Ale navic kraj usetri 130 mil.
To je ma dat tem draham za nic nebo co?Nebo jsi snad dokonce myslel ze ma za ty prachy rekonstruovat ty regionalni trate kde ted toho bude jezdit jeste min?Diky za vysvetleni.
Co to meleš? Kraj vybírá doprace na určité trasy, rozhoduje se mezi ČD a několika silničními dopravci. Loni dal 450 mil.železnici, letos ji da jen 320, nepojede par poloprazdnych 810,tot vse.Ale navic kraj usetri 130 mil.
To je ma dat tem draham za nic nebo co?Nebo jsi snad dokonce myslel ze ma za ty prachy rekonstruovat ty regionalni trate kde ted toho bude jezdit jeste min?Diky za vysvetleni.
Martin Jarath
31.05.2005 (14:09)
Glagol:
Ale proč by jinak srovnatelné obce měly mít jinou obslužnost? To že tam vedou koleje, NEMUSÍ automaticky znamenat, že se tam jde dostat i o víkendu a večer. Ostatně na tom redukovaném JŘ je to docela vidět...
A podívejte se třeba na Pohořelice, vlak tam o víkendu vůbec nejezdí, za to autobusy ano.
Ale proč by jinak srovnatelné obce měly mít jinou obslužnost? To že tam vedou koleje, NEMUSÍ automaticky znamenat, že se tam jde dostat i o víkendu a večer. Ostatně na tom redukovaném JŘ je to docela vidět...
A podívejte se třeba na Pohořelice, vlak tam o víkendu vůbec nejezdí, za to autobusy ano.
grrrrrrrrrrrr
31.05.2005 (14:02)
Hlavně že ten dementní kraj dá ušetřené peníze do opravy silnic. Kdyby je alespoň investoval do železnice, ale takhle podporuje konkurenci! Jsou to idioti!
Glagol
31.05.2005 (13:53)
Ty řeči o autobusech jsou totální nesmysly. Myslíte si snad, že dnes do dotčených obcí autobusy nejezdí? Samozřejmě že ano. 4x za den. Samozřejmě o víkendu ani ťuk. Milé vísky se tak stanou prakticky isolované ostrovy v Českém souostroví. Jediná možnost pro obyvatele těchhle ostrůvků je auto, aťsi třeba polorozpadlá 120ka.
abc
31.05.2005 (13:47)
-ps- vlaky se sice ruší, ale kraj místo nich žádné aubotobusové náhrady nechystá!
31.05.2005 (13:42)
Když jim to kraje neproplácí, tak mají jít od toho...Proč by provozovali tak ztrátovou dopravu. Již na jedné konferenci (které jsi se taky zúčastnil) se také doporučovala spolupráce železniční a silniční doprava (toto je krásný příklad)
-ps-
31.05.2005 (13:35)
-pvo-: Tak tomuto komentáři vůbec nerozumím. Najít autobusové dopravce není pro kraje problém. Problém mají ČD, že jim hejtmanství ztrátu neproplácí a ony tak financují dopravu z vlastních zdrojů (musí si brát úvěry).
Martin Jarath
31.05.2005 (13:35)
Jenomže tímhle si ČD řežou větve samy pod sebou. Lidi se jim na takový šmejd vyprdnou a v příštím roce se bude škrtat znovu, nebo se najde jiný, schopnější dopravce (byť třeba silnicční, kraj nemá pvinnost ZDO zajišťovat vlaky).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko