..: Od 12.6.2005 bude jezdit v krajích méně spojů :..
130Ústí nad Labem - Od 2. změny JŘ, která vstoupí v platnost 12.6.2005, budou zrušeny vlakové spoje v Ústeckém a Královéhradeckém kraji. Důvodem je neuhrazení ztráty z provozu osobní regionální dopravy. České dráhy požadovaly po Ústeckém kraji 450 mil. Kč, kraj zaplatí pouze 335 mil. Kč a zbytek investuje do opravy silnic. Z tohoto důvodu bude na 26 tratích zrušeno 50 spojů a dalších 90 jich bude jezdit omezeně (zejména nebudou jezdit o víkendu a brzy ráno a pozdě večer).
Posledním krajem, který smlouvu s dráhami dosud neuzavřel, je Královéhradecký kraj. Dráhy dostanou od hradeckého hejtmanství o 15% méně finančních prostředků než požadovaly. Z tohoto důvodu bude v kraji zrušeno 18 vlakových spojů.
Viz tabulky aktuálních jízdních řádů na webu ČD.

CSPSV | 31.5.2005 (12:59)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
DJ
03.06.2005 (11:58)  
Proč bychom to uzavírali? Neber nám tuhle diskusi :-) Tady se (poměrně rozumně) diskutuje o zajímavém tématu.

Pokud můžu ještě něco doplnit: je velká škoda, že v našich podmínkách stále platí, že železnice = ČD. Není divu, že je pak podpora železnice ze strany politiků i veřejnosti poměrně vlažná. Čím dřív přijde na české koleje konkurence, tím líp. I pro samotné České dráhy, které pak budou moci normálně soutěžit o přízeň klientů (a že možností není málo).
03.06.2005 (0:27)  
Uzavřeme to. Mnoho z nás ví hodně o železnici, ale málokdo z aspoň náznakem ví, proč a jak funguje společnost. Málokdo ví něco pořádného o ekonomii. Mnoho z nás naopak nechápe, jak je možné přijít k penězům poctivě. Mnoho z nás se z vesnice nehodlá stěhovat, ale vyžaduje stejný komfort a služby, jakých se dostává lidem ve městě. Nehodnotím, konstatuji...
Registered user Glagol
02.06.2005 (17:03)  
Waszynovi
Ono mi šlo spíš o princip reg. žel.dopravy jako takové.Pomineme li dnešní vedení ČD a dosadíme tam hypotetické skvěloně-lze konkurovat v reg.dopravě silnici? Samozřejmě po modernizaci. Jestliže tohoto žádoucího stavu nelze dosáhnout dnes, při dnešních cenách a celkovém stavu infrastruktury, lze očekávat změnu v rozumně dlouhém časovém období a pokusit se ten provoz udržet?
V dálkové dopravě je to jasné,tam je perspektiva a obrovské možnosti(bohužel zatím příliš nevyužité).
Hergot,jak tak pozoruji, tak tam mám samé otázky. S odpověďmi to asi bude drobátko složitější.
Registered user waszyn 
02.06.2005 (16:37)  
Jestli nekdo neco pochovava tak CD samy sebe :) ono to totiz jednou prijde chvile, a ja doufam ze brzuy, kdy nebude politicka vule nadale drzet na nabrezi drzet ten b*rdel. A bude se s touto spolecnosti jednat uplne stejne jako s kterymkoliv soukromym dopravcem. To teprve zacne legrace. CD zacnou strasit rusenim, kraje se na ne vykaslou, poslou tam autobusy a? najednou vsichni uvidi ze to vlastne vsechno funguje jeste lip;)
Podle meho nazoru aby k tomuto nedoslo by bylo vhodne utvorit z CD holding, podobne jako v Polsku a na Slovensku,klidne jit i dale a striktne oddelit vlaky vyssi kvality, naklady, regionalni, primestske, ostatni osobni(os,sp,r) tam se mnohem lepe hlidaji penezni toky a treba se zjisti ze jsou schopny dosahovat stejneho vykonu a lepsich vysledku z 1/3 zamestnancu. Hodne moznosti skyta i poradne vyuziti nemovitosti(herny ala pha hl.n.fakt ne:),ktere by mohlo napomoci ke skulturneni nadrazi a tim ke zatraktivneni dopravy. Ale chce to jednu vec, zacit se chovat TRZNE, a orientovat se na ZAKAZNIKA a neco udelat s ODBORY.
Registered user Glagol
02.06.2005 (16:15)  
Chlapi,proč pochováváte regionální dopravu železnicí.Dnes lze přece "lidské" náklady redukovat moderní technikou.No jo, ale ta zase stojí prašule.Ono je to celé o prioritách v této oblasti - viz. Kárl a jeho 7 bodů. .
Registered user -ps-
02.06.2005 (12:12)  
Velmi se mi líbí názory waszyna. S těmi se ztotožňuji i já. Super!
Registered user DJ
02.06.2005 (11:49)  
to waszyn: Bravo! Líp bych to nenapsal. Je to tak: železnice má smysl tam, kde HROMADNĚ něco/někoho přepravuje. V ostatních případech smysl nemá (kromě toho, že potěší několik železničních romantiků, mezi které se taky počítám). Takže ty řeči o bezpečnosti, záboru půdy, ekologii atd... - ano, ty jsou na místě, ale opravdu jenom tam, kde ta železniční trať slouží. To znamená zejména na koridorech + dalších hlavních tratích celostátního významu a v okolí větších měst. To ostatní je (a opakuji BOHUŽEL) odsouzeno k pomalému (nebo rychlejšímu) zániku. Takže foťte, foťte, foťte, ať jsou ty umírající tratě aspoň pořádně zdokumentované!
Registered user waszyn 
02.06.2005 (11:01)  
to karl:

S body 1 a 2 samozrejme souhlasim, ale to je v teto debate lehce irelevantni.

3.Tato diskuse se toci okolo trati po nichz nekolikrat denne projede poloprazdna 1x 810. Opravdu si myslis ze je ekologictejsi nez nez autobus s mnohem mensi spotrebou paliva a Euro 3 pripadne vyssi,kterych je vetsina?

4.Externi naklady jsou opravdovy evergreen v obhajobe zeleznicni dopravy, oproti obrovske prezamestnanosti a neefektivity je tato zalezitost marginalni.
jinak pokud si vemes nejakou tu regionalni trat kde 3x denne projede motorak, spocitej si kolik lidi musis zamestnat aby tam ten motorak projel. Pokud tam bude jezdit bus, ve kterem se budou stridat dva ridici dostavame se uplne nekam jinam. Proste pokud nekde nejezdi naklady a osobni frekvence je takova jaka ve vyse uvedenem pripade je, tak asi neni co resit.Argument ze nekam v roce 18xx postavili koleje (to nebyla v podstate jeste silnicni doprava,tudiz se ty koleje stavely fakt vsude) neni dostatecnym duvodem pro to, aby tam neco muselo jezdit, kdyz se to tak hrube nevyplati.

5.co to je toto za argument? toto jsem naposledy slysel od jisteho pana doc.Stejskala na FD CVUT a velmi me to pobavilo:)

6.Prosil bych jeste jiny pripad krome Praha - Pardubice - Olomouc - Ostravsko.

7.Nemam fabii, ani jine auto, dokonce ani garaz:) vlakem toho najezdim urcite mnohem vice nez Ty (cca 25000 km rocne), tak trosku z vlastni zkusenosti vim o cem mluvim. Jinak mam zeleznici rad, a chci tady mit moderni zeleznici tam kde to ma smysl, ne giganticky skanzen se zastaralym parkem, diru na penize, organizaci pohrdajici zakazaniky, tunelujici nase dane.
Registered user vvx
02.06.2005 (1:44)  
... ona se celá věc má asi tak, že ČD víc jak polovinu výdajů vykázaly jako blíže nespecifikované výdaje, no to být krajem, tak je taky kopnu do pr... .
Chci-li po někom peníze, musím také vyúčtovat na co je chci, takže řadu zde publikovaných názorů považuji za bláboly. Je jasné (ač mě samého to mrzí), že řada tratí nemá šanci na přežití a ostatní jsou ČD vedeny do záhuby. Jak jednou zákazníka vyženu, mám pramalou šanci ho dostat zpět a i když to pak převezme jiný provozovatel, tak to bude mít velmi těžké.
Byly tady také argumenty politického rázu. Se současných stran se mi příliš nezamlouvá žádná, na druhou stranu která umožnila provozování některých tratí SD? A jak fungují? Nebýt nich, jsou tam dnes dvoumetrové kopřivy (minimálně).
On si Říman také údaje o ztrátovosti nevycucal z prstu, dodaly mu je právě ČD, ve snaze skrýt přezaměstnanost a děsivě malou produktivitu práce v řadě funkcí.
Jedinou "vrácenou" byla Jizerská dráha a tam to byl špinavý podraz 1. kategorie. Proto doufám v rychlá vyhlášení výběrových řízení a ve smlouvy na více než 3 měsíce, ne jako u JD, kde nebyl žádný prostor pro investice.

p.s.: jistý dobře placený úředník ČD pan Zikmund obecně kdekoliv píše, plácá hlouposti. Argumenty o cizině produkuje s hřejivým pocitem FIP-ky v kapse a snaží se jimi vymývat mozky kde komu, aniž by se namáhal objektivně zjišťovat skutečný stav (viz např. zmíněná Británie). Jeden z těch, kteří stále nosí brýle s růžovými striktně unitárními skly, škoda jen, že ještě neoplakává deputátní uhlí ...
Registered user Railway Kárl
02.06.2005 (0:55)  
>>>TO: waszyn<<<

Demagog si ty!!!
Na krajích bude asi trochu jiné politické složení než v parlamentu, ale dost politiky.
Železniční doprava je:
1. 16x bezpečnější než silniční – přepočteno na počet přepravených osob a kilometrů
2. počet smrtelných zranění cestujícího na železnici je až 1000x menší než počet mrtvých na silnici – přepočteno na přepravený počet osob a kilometrů.
3. mnohem ekologičtější doprava než silniční – ve všech směrech!!!
4. je levnější než silniční – a to do sumy za přepravu osob nebo nákladů ani nemusím připočítávat cenu ekologické zátěže a negativní vliv silniční dopravy na životní prostředí ;-)
5. zabírá méně půdy (zastavěné plochy) při stejném objemu přepravy než silnice
6. ve většině případů je rychlejší
7.
To všechno jsou fakta, co borečci s Fábii v garáži (asi jako Ty) dokáží jen těžce překousnout a když jim to někdo sdělí nebo připomene, tak to buď smetou pod stůl anebo raději dělají, že to neslyší nebo neslyšeli :-(

Ke každému bodu by se dalo připsat ještě několik dalších podbodů, ale bylo by to na tebe asi moc dlouhé čtení a dalo by se připsat spousty dalších, v čem je železnice lepší, výhodnější, … než silnice – ale to ty bys asi nepřežil, že může mít někdo jiný pravdu a hned asi tak ve 100 bodech ;-)
Tak mě napadá otázka k těm penězům a ekologii zároveň – kolik tisíc tun soli se v zimě nasype jen tak do přírody a kolik miliónu to stojí, že? Ještě jsem neviděl na železnici někoho sypat na trati sůl mezi pražce :-))

Nejlepší je opravovat silnice pro “konkurenceschopné“ přetížené kamióny, které tu cestu velice rychle opět uvedou do původního stavu – tedy do stavu před její rekonstrukcí;-)

Jednou větou: Je sice lepší šetřit než utrácet na dluh, ale zde se šetří úplně na špatném místě !!!!!!!
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko