Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Brusel/Strasbourg - Evropská Komise připravila pro 9 projektů Transevropské železniční dopravní sítě (TEN-V) dotaci přibližně 15 milionů €. Evropská Unie rozdělila celkem 625 milionů € (cca. 18 miliard Kč), z čehož budou financovány i některé projekty v ČR (viz níže). O celkovou sumu se musí podělit říční, železniční, silniční a letecká doprava. Nejvíce získaly silnice a železnice, tradičně nejmenší příspěvky putují letadlům. Více než polovina všech dotací míří do nově přistoupených států (převážně středoevropské), kde je třeba zajistit napojení dopravních tepen na současnou síť v EU. Nejvyšší suma byla přidělena globálnímu navigačnímu systému GALILEO. Pro období 2007 – 2013 jsou v návrhu dotace ve výši více než 20 miliard €.Vybrané železniční projekty s podporou EU v roce 2004:
Kufstein – Innsbruck (8) – konstrukce třetího a čtvrtého úseku
Praha – Linz – Graz – Maribor (1) – plán výstavby úseku Werndorf – Spielfeld
Wien – St. Pölten – výstavba tratě tzv. "Westbahn" FRA Gr - Bruxelles –Liege – GER Gr / Bruxelles – NL Gr - modernizace tratě
Berlin, Berlin – Papastrasse (8) – výstavba železničního uzlu
NBS Nürnberg – Ingolstadt (37,5) - výstavba úseku mezi 13. km – 84. km
Břeclav – SK Gr (5) – Optimalizace tratě
(sumy v závorkách jsou uvedené v milionech)
CSPSV | 18.5.2005 (8:59)
Súvisiace správy

18.05.2005 (20:37)
to Evropan: ten Lainzertunnel je historie sama pro sebe - mel byt hotovy uz davno.
A zbytek te trasy - na to jsem se prave dival. Nejake informace (v nemcine) jsou na http://www.hl-ag.at/wien_st_poelten/wien_st_poelten.html
S tim unorem 2003 mas pravdu, asi bych to mel pres leto nejak cele projet na kole a zkontrolovat, jak jsou daleko ;-) Ale vzhledem k tomu, ze jsem nikde nenasel datum dokonceni, tak bych moc optimisticky nebyl.
A zbytek te trasy - na to jsem se prave dival. Nejake informace (v nemcine) jsou na http://www.hl-ag.at/wien_st_poelten/wien_st_poelten.html
S tim unorem 2003 mas pravdu, asi bych to mel pres leto nejak cele projet na kole a zkontrolovat, jak jsou daleko ;-) Ale vzhledem k tomu, ze jsem nikde nenasel datum dokonceni, tak bych moc optimisticky nebyl.
18.05.2005 (19:49)
to Comars W-Sp: Mapa pěkná, ale ta trať se už dávno staví. :)
Baubeginn:
Februar 1999 Lainzer tunnel
Februar 2003 hlavní část (Tulln)
Juli 2000 knoten Wagram (propojení u St.Polten)
Baubeginn:
Februar 1999 Lainzer tunnel
Februar 2003 hlavní část (Tulln)
Juli 2000 knoten Wagram (propojení u St.Polten)
18.05.2005 (11:15)
Správný název budovaného železničního uzlu v Berlíně (měst. část Tempelhof) je Papestraße, nikoli Papastraße, jak je uvedeno v příspěvku. Nádraží bylo pojmenováno podle generála infanterie pruské armády Alexandra Augusta Wilhelma von Papeho (1813 - 1895). Stejně tak přilehlá ulice General-Pape-Straße.
18.05.2005 (10:20)
Omlouvám se, zpráva byla již opravena - jednalo se o projekty roku 2004! Stejně tak jsem po kontrole opravit Wien - St. Pölten.
18.05.2005 (9:46)
ad Břeclav-SK GR - včera jsem byl v Břeclavi a už tam jsou složené nové koleje.
ad Wien-St.Pölten - tady se bude stavět úplně nová trať pro 250km/h - http://stud4.tuwien.ac.at/~e0426379/01.jpg (mapa kterou jsem delal - 1,2MB), ale kdoví kdy...
ad FRA Gr - Bruxelles - Liege - tam je přece nová VRT. Už chybí jen kousek Liege-Aachen. Když jsem tam v létě byl, tak hrubá stavba už vypadala docela hotově.
ad Wien-St.Pölten - tady se bude stavět úplně nová trať pro 250km/h - http://stud4.tuwien.ac.at/~e0426379/01.jpg (mapa kterou jsem delal - 1,2MB), ale kdoví kdy...
ad FRA Gr - Bruxelles - Liege - tam je přece nová VRT. Už chybí jen kousek Liege-Aachen. Když jsem tam v létě byl, tak hrubá stavba už vypadala docela hotově.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia
Info
informacni okenko











