..: Vysokorychlostní trať v Rusku :..

ICEMinden - Ruské dráhy (RZD) oslovily Německé dráhy (DB), aby jim pomohly s přípravami vysokorychlostní tratě. DB Systemtechnik bude radit při přípravách zavádění budoucího vysokorychlostního vlaku v úseku Petrohrad - Moskva a předávat zkušenosti z provozu německých rychlovlaků ICE. V Moskvě byla zřízena skupina, která by měla dovést projekt do konečné podoby. V současné době se uzavírá rámcová smlouva o předávání know-how.

Magistrální Nikolojevskaja železnaja doroga spojuje Moskvu s Petrohradem. Rozchod trati je 1.524 mm. Začala se stavět v roce 1843 a k veřejnému používání byla předána 13.11.1851. Nová specializovaná vysokorychlostní železniční trať je projektována na rychlost vlaků 350 km/h. Vzdálenost 654 km mezi Moskvou a Petrohradem ujedou vlaky bez zastávky za 2,5 hodiny. Plánují se i vlaky s mezizastávkami. V celém přilehlém regionu k vysokorychlostní železniční magistále žije 25 mil. obyvatel.

Na trati je uvažována cestovní rychlost 250 - 300 km/h, trať o rozchodu 1.520 mm bude elektrizováa střídavou soustavou 25 kV, 50 Hz.


CSPSV | 13.4.2005 (11:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo Rusko


  1 2      Zpráv na stránku:   
13.04.2005 (18:32)  
Ze se tak smele ptam, odkud ma autor zdroje zpravy?
Protoze Rusove vyvijeli vlastni system VRT s nazvem Sokol, ale meli problem s elektrovybavou - proto oslovili Siemens. A u Sokola byla navrhovana rychlost jen 250km/h, nejsem si jist, jestli se to prilis menilo...
registrovaný uživatel Sergej
13.04.2005 (14:46)  
Tak se stačilo podívat na www.valky.net a hned jsem moudřejší. Údajně by se mělo jednat o vlaky na bázi ICE, ale vzhledem k tomu, že by se měly prakticky celé vyrábět v Rusku, tak přepokládám, že si Rusové do nich prosadí svoje komponenty (což si nedokážu moc dobře představit, jak budou kooperoat s německou technikou). Jinak jich Rusoé údajně chtějí koupit 60 a měly by zajíždět i do Omsku, Novosibirsku a Nižného Novgorodu.
registrovaný uživatel Sergej
13.04.2005 (14:14)  
To CSPSV: Jistě, Poláci možná jezdí 160 km/h v kuse, ale taky tam mají v kuse naprostou rovinu. U nás, kde jsou pro to vhodné přírodní podmínky, tak se jezdí taky 160 v kuse (viz Břeclav - Brno, Kralupy - Lovosice (cca)).
Jinak co se týče ruské VRT, tak vzhledem k tomu, že se bude jednat o úplně novou trať, tak by ji mohli stejně jako ve Španělsku udělat na normální rozchod 1435 mm. A když se už ta trať staví na 350 km/h, tak by mohla i cestovní ryhlost být 350, když tam mají tu krásnou rovinu.
Akorát by mě zajímalo, jaké vlaky na ní budou jezdit. Z prohlášení, že DB bude radit při přípravách zavádění budoucího vysokorychlostního vlaku, mi zcela jasně nevyplývá, jestli tím vlakem bude ICE. Předpokládám, že kvůli krachu ruského projektu Sokol to asi ruské vlaky nebudou.
registrovaný uživatel CSPSV
13.04.2005 (12:37)  
Tak už i Rusáci budou mít VRT...no máme co dělat. I v Polsku mají lepší rekonstuovanou trať než my (na CMK se jezdí 160 km/h v kuse!)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko