..: Kalamita na trati 137 Chomutov - Vejprty :..

Pluh - VejprtyKřimov - Dnes se podařilo vysvobodit uvíznuté vlaky na trati Křimov - Vejprty na Chomutovsku. Od rána zde pracovalo na dvacet traťových dělníků s lopatami a krumpáči, kdy s pomocí MUV 69 s frézou postupně odhazovali sníh od vlaků, které byly v zářezu trati zaváty až po střechu.

Trať by již v tuto chvíli měla být průjezdná a od zítřejšího dne by trať měla fungovat již bez problémů a náhradní autobusová doprava by měla být zrušena.

Na ilustrační fotografii Petra Kresty je německý pluh s lokomotivou V100 a lokomotiva ř.742 s českým pluhem ve Vejprtech.

V pátek 11.3.2005 byl posledním vlakem, který projel celou trať z Chomutova do Vejprt Os 16810 odjíždějící z Chomutova ve 14:07 a vedený lokomotivou 742 167-0 s přípojným vozem BDtax. Po již obtížném dojetí do Vejprt se souprava vracela v 16:59 z Vejprt jako Os 16813. Bohužel dojela pouze k Rusové do kilometru 12,5. Zde souprava najela do spadlého převisu a uvízla. Cestující z vlaku, kterých bylo 13, byli s pomocí horské služby dopraveny rolbou do hotelu Duha v Měděnci. Mezitím se vlaku na pomoc z Vejprt vydala lokomotiva 742 088-0 se sněhovým pluhem, která bohužel také uvízla. Od té chvíle byly odřeknuty vlaky Os 16812, Os 16814 a Os 16815. Náhradou za část těchto vlaků byl Mim os. 86 354, který jel ale pouze v úseku Chomutov-Křimov. Následujícího dne, tj. v sobotu 12.3.2005 byla vyloučená z provozu celá traťová kolej z Chomutova do Vejprt. Odřeknuté byly všechny vlaky a náhradní autobusová doprava taktéž nejezdila. Tento stav trval i v neděli 13.3.2005. V pondělí 14.3.2005 byla již zprovozněna část tratě, a to z Chomutova do Křimova. Byly zavedeny Mim.os jako náhrada za pravidelné vlaky. Náhradní autobusová doprava, začala jezdit v tento den od chomutovského hlavního nádraží přes Petlery do Vejprt. Dnes, tj. úterý 15.3.2005 se v ranních hodinách přivezla souprava 742 + BDtax ke kilometru 12,5 přibližně 20 dělníků, kteří začali s vysvobozováním dvou zapadlých souprav. Na pomoc jim přijela z Německa lokomotiva řady V100 se sněhovým pluhem a z Chomutova MUV 69 se sněhovou frézou. K nešťastné shodě náhod se ale bohužel MUV 69 rozbila a vrátila se do stanice Křimov, kde pro ni přijela další MUV 69 z Chomutova a odtáhla ji zpět do Chomutova. Kolem 16 hodiny odpolední se na Křimov vrátila vlastní silou první vysvobozená souprava. Byla jí 742 167-0 s dvěma vagóny BDtax. Jedním byl uvězněný vagón a druhým vagón, který přivezl dělníky. Lokomotiva se poté sama vydala zpět na trať, aby pomohla k vysvobození druhé lokomotivy s pluhem. Kolem 17:30 byla souprava 742 088-0 + pluh vysvobozena a vydala se společně s další lokomotivou řady 742 na úsek do Vejprt, aby jej zprovoznila. Lokomotiva 742 167-0 se po 18 hodině vydala pro dělníky a odvezla je do Chomutova. Trať by tuto noc měla již být zprovozněna v celém rozsahu a prvním vlakem, který opět projede celou trať by měl být Os 16814 s odjezdem ve 21:12. Od zítřejšího dne by trať měla fungovat již bez problémů a NAD by měla být zrušena.

Jindřich Petráček ml., společnost LOKO-MOTIV Chomutov


Jindřich Petráček Poslat mail autorovi | 15.3.2005 (22:10)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Ústecký


mmm
15.06.2005 (15:53)  
Pěkné blonďáčku ale chtělo by to i foto.
Pa Míra

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko