..: Historie motorového vozu 810 100-8 :..
LiberecLiberec - V pátek 1. března 2005 v dopoledních hodinách došlo ke kuriózní nehodě v obvodu libereckého depa, kdy se bočně srazily dva motorové vozy řady 810 (č. 411 a 100) a následně vykolejily.
Jeden z vozů, 810 100-8 má zajímavou historii. V roce 1989 se po dobu asi půl roku zkoušely v Alžírsku dva motorové vozy depa Praha Libeň - 810.081 a 810.100-8 a čtyři přívěsné vozy Baafx. Podle výsledku zkoušek se měla uskutečnit dodávka nových motorových vozů ze Studénky do Alžírska, ke které nakonec nedošlo.
810.100-8 byl převeden do DKV Liberec v září 1990 jako náhrada za zničenou 810.280-8 při nehodě u Spálova. LiberecTehdy se vůz od ostatních lišil v několika detailech. Nátěr byl červeno-hnědý, byl jím přetřen modrý nátěr z Alžírska. Pluhy v Alžírsku byly odříznuty a nahrazeny svařenými profily. V interiéru se ještě zachovaly háčky a držáky záclonek. Dnes 810 100-8 vypadá stejně jako ostatní motorové vozy této řady a jedinou vzpomínkou na cestování po Alžírsku je jeho přezdívka - Velbloud.

Foto: Václav Fiala

JRtrain Poslat mail autorovi | 9.3.2005 (13:12)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby

More from ČR Liberecký


Registered user Duhák  mail  
18.03.2008 (17:27)  
810 081-0 se občas podívá i k nám na trať 222 do Vlašimi a Trhového Štěpánova.
Registered user Slexx
10.03.2005 (14:59)  
810 081-0 má také pořád háčky v oddíle.. Jezdí v DKV Praha PJ Čerčany většinou na trati Olbramovice-Sedlčany
Registered user ffx
09.03.2005 (19:04)  
...stovka má i další zajímavosti, kterými bylo vystavení na veletrhu v Lipsku 1977 a provoz u Jizerské dráhy.
V Alžíru měl nátěr modro-krémový. Přezdívku velbloud jsem za nějaký ten rok práce v Tanvaldě neslyšel, pokud něco vůbec, tak pouštní rys. Jinak foto z Alžíru je v publikaci Místní dráha Pečky - Zásmuky / Kouřim, kterou vydalo vydavatelství SAXI. Celá uvažovaná dodávka do Afriky se již na začátku ukázala jako nesmysl, vozy pro tento provoz jsou nevhodné, nehledě na špatnou obsluhu. Pro představu: při jízdě z kopce přes 20 promile místní kočí zařadil 1B rychlostní stupeň z převodovky létaly broky. Nehod tohoto typu byla celá řada, takže naši každý den měli práci na opravách. Perličkou je, že při vylodění v Africe místní lidově - demokratické úřady přikázaly okamžité zamalování rudých hvězd na vozech.
Do Peček byl dodán z výroby.
Registered user PX
09.03.2005 (15:36)  
Už nemusíme kupovat Pendolina, když se nám ty 810ky tak pěkně naklápějí!

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko