Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Vláda plánuje přesun kamiónů na železnici. Na základě studie, kterou pro vládu zpracovaly České dráhy, by se měl vybudovat terminál systému Ro-La v Brně a provozovat tento systém na trati do Drážďan. Tímto vláda chce odlehčit dálnici D1 a D8 vedoucí do Německa. Dle ČD by bylo možné denně přepravit 12 vlaky až 250 kamiónů. Nejdříve by se ale měla obnovit trasa z Lovosic, která byla pro nezájem loni v červenci zrušena.
Otázkou zůstává, zda plán v této podobě má své opodstatnění. Dle zástupců kamionových dopravců denně projede dálnicí více jak 9000 kamionů a systém Ro-La je drahý a pomalý.
Otázkou zůstává, zda plán v této podobě má své opodstatnění. Dle zástupců kamionových dopravců denně projede dálnicí více jak 9000 kamionů a systém Ro-La je drahý a pomalý.
JRtrain | 27.2.2005 (18:47)
Související zprávy
1 2 | Zpráv na stránku: |
28.02.2005 (11:36)
Neni to spatny napad, akorat nevim, jak to chcou naplnit. Po zjednodusseni hranicnich kontrol naprosto zmizel zajem dopravcu. Jak to delaji v Rakousku, ze je to tam tak oblibene?
Karel II
28.02.2005 (11:18)
Z vlastních zkušeností, největší proud kamiónů je z D5 na D1 a obráceně. Z D1 na D8 a obráceně je toho odhadem možná čtvrtina, takže navrhovaná Ro-La by řešila cca 250 kamiónů z 2000. Mnohem zajímavější by byla trasa Brno - Plzeň a zpět, ale kudy by to jezdilo...
Jugy
28.02.2005 (9:56)
Jistě skvělý nápad, ale... 250 kamionů z celkových 9000 je méně než tři procenta. Jinými slovy: pokud by se projekt uskutečnil a vytížení ROLA by bylo 100%, pak v uvedené relaci D1/D8 zmizí jeden kamion z 36. Ruku na srdce: toho si nikdo ani nevšimne.
Speeder2
28.02.2005 (9:11)
No jo, ale pokud je ten vlak schopný jet cca 100km/h. Tak kamiony bez omezovače běžně 140km/h. Stačí vytáhnout první pojistku a už to frčí. A pak to taky tak vypadá. :-(
Jirka
28.02.2005 (7:24)
Konečně na to přišli. Klidně ať to dotují z našich daní. Nejsem proti. Pořád lepší, než ty kamiony všude kolem. Co se týče rychlosti, tak si myslím, že by to dráhy byly schopny zvládnou za stejnou dobu, možná i rychleji. Stačí jen chtít. Když se chce tak všechno jde. Náklad patří na koleje.:-)
vrbam
27.02.2005 (23:46)
Co treba na jmenovane silnice dat zakaz vjezdu nakladnim automobilum :o)
Speeder2
27.02.2005 (22:34)
Pokud bude cena dopravy pomocí Ro-La levnější a nebo stejná jako cena nafty, kterou kamion na této trase spotřebuje. Tak by to pro řidiče mohlo být zajímavé.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko