Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
- Doplněno 14.1.2004 - Kolektivní smlouva - Ve čtvrtek 13.1. od 15 hod. byla svolána pracovní schůzka všech Odborových centrál na železnici za účelem řešení současné patové situace mezi OC a ČD. Protože Federace strojvůdců neustoupila ze svých požadavků, odboráři se zatím nedohodli. Navíc se FS připravuje k vyhlášení stávkové pohotovosti v reakci na zvláštní opatření vydaném generálním ředitelem ČD
Dnes vypršela lhůta, během které měla být podepsána KS, aby stávající výhody zůstaly v platnosti. Jednání se však dnes vůbec nekonalo a tak ČD mohou od nynějška postupovat v souladu se zákoníkem práce.
Hlavním problémem je prodloužení týdenní pracovní doby a s tím související nadbytečnost asi 11% zaměstnanců ČD. Paradoxně se propouštění dotkne nejvíce strojvůdců, kterým se týdenní pracovní doba prodloužila z 36 na 40 hodin a o místo jich může přijít až 1500.
Vedení ČD dnes prohlásilo, že vyjednávání o kolektivní smlouvě bude pokračovat až FS ustoupí ze svých požadavků na zvýšení mzdy o 21,5 %.
Dnes vypršela lhůta, během které měla být podepsána KS, aby stávající výhody zůstaly v platnosti. Jednání se však dnes vůbec nekonalo a tak ČD mohou od nynějška postupovat v souladu se zákoníkem práce.
Hlavním problémem je prodloužení týdenní pracovní doby a s tím související nadbytečnost asi 11% zaměstnanců ČD. Paradoxně se propouštění dotkne nejvíce strojvůdců, kterým se týdenní pracovní doba prodloužila z 36 na 40 hodin a o místo jich může přijít až 1500.
Vedení ČD dnes prohlásilo, že vyjednávání o kolektivní smlouvě bude pokračovat až FS ustoupí ze svých požadavků na zvýšení mzdy o 21,5 %.
JRtrain | 13.1.2005 (22:38)
Zusammenhängende Nachrichten
Roman
29.01.2005 (18:17)
Jak jsou v případě nepodepsání KS ohroženi i strojvedoucí?
Kromě enormního poklesu průměrné mzdy (mj. i ztrátou příplatku za jednomužnou obsluhu) také nadbytečností zhruba 1500 strojvedoucích ze současných 8000. Také ostatní ztráty by na strojvedoucí dopadly nejcitelněji ze všech zaměstnanců ČD. Tato skutečnost však nechává prezídium FS chladným.
Kromě enormního poklesu průměrné mzdy (mj. i ztrátou příplatku za jednomužnou obsluhu) také nadbytečností zhruba 1500 strojvedoucích ze současných 8000. Také ostatní ztráty by na strojvedoucí dopadly nejcitelněji ze všech zaměstnanců ČD. Tato skutečnost však nechává prezídium FS chladným.
Andrea
27.01.2005 (15:41)
Já úplně žasnu, jak může mít ten odborový svaz strojvůdců na to žaludek. Pro svůj vlastní prospěch okrást tolik poctivých občanů o víc než 25 procent platu! Jejich nároky jsou opravdu nehorázné a na úkor pracovníků jiných oblastí. Je nesmyslné, že něco takového v ČR je vůbec možné. Plně doufám, že díky petici, která je momentálně v oběhu státní zastupitelé umožní změnu zákona, aby už Odborový svaz strojvůdců a jiní vychytralci neměli možnost v jejich menšině překazit podepsání kolektivních smluv... Je to opravdu smutná situace, kdy si sami železničári, kteří mají už tak platy dost nízké střílejí do vlastních řad. Měli by se stydet!
19.01.2005 (17:25)
Právě jsem náhodou v rádiu zaslechl, že si teď v 18:20 na Radiožurnálu (ČRo 1) v Radiofóru poklábosí trio Kousal - Dušek - Čechák.
Zaměstnanec DKV Plzeň
17.01.2005 (20:26)
Předně ani strojvůdci nejsou nadlidi!!! Možná je jejich práce nedoceněná, ale upřímně to nejsou samy. A to co se děje není spravedlivé. Je to povyšování nad ostatní a opravdu nefér jednání. Kdo má hodně, chce ještě víc. Vždyť se říká, že s jídlem roste chuť, no není to tak?
Přeji všem lidem a nadlidem přeji nadstandardní plat a aby jsi uvědomili, že Špatné platové a i jiné podmínky v práci neplatí jen u nich a že je to problém všech zaměstnanců ČD a nejen jich. Skutečně bych strojvůdcům přál lepší podmínky, ale nejen jim i když je to podle mého názoru nemožné !!!
Přeji všem lidem a nadlidem přeji nadstandardní plat a aby jsi uvědomili, že Špatné platové a i jiné podmínky v práci neplatí jen u nich a že je to problém všech zaměstnanců ČD a nejen jich. Skutečně bych strojvůdcům přál lepší podmínky, ale nejen jim i když je to podle mého názoru nemožné !!!
aja
17.01.2005 (16:43)
Nevíte někdo kdy se mají sejít k dalšímu vyjednávaní???
strojvůdce
17.01.2005 (14:33)
Kdo nevěří, jak je naše práce náročná, ať se koukne na tento odkaz www.er.wz.cz/fs.pdf (dokument je ve formátu pdf)!
15.01.2005 (21:24)
Agent_Bdt279- já jsem ještě neviděl dělat fíru tři noční po sobě možná jinde ale né na ČD
Jan Trčka
15.01.2005 (12:44)
Pro porovnání, jaká je pracovní doba strojvůdců v jiných evropských zemich - a železničářů všeobecně?
Díky Honza
Díky Honza
flieger
15.01.2005 (12:24)
to kubicek
železničáři (alespoň ti obyčejní) jsou si moc dobře vědomi nadstandardů a výdobytků, které jim železnice až do teď poskytovala. Leč bohužel některé zástupce FS asi pálí dobré bydlo a chtějí stále a stále víc. Obyčejní provozáci vědí, že v současné době jsou požadavky FS nereálné a vědí to i někteří sami strojvůdci, leč pánům s naškrobenými límečky je to jedno. Ať si propuštění přebyteční zaměstnanci hledají práci jinde a jak sami umí, že? Jenomže jim nedochází, že právě strojvůdci budou biti jako jedni z prvních. Takže nevím, o co tu komu jde....
železničáři (alespoň ti obyčejní) jsou si moc dobře vědomi nadstandardů a výdobytků, které jim železnice až do teď poskytovala. Leč bohužel některé zástupce FS asi pálí dobré bydlo a chtějí stále a stále víc. Obyčejní provozáci vědí, že v současné době jsou požadavky FS nereálné a vědí to i někteří sami strojvůdci, leč pánům s naškrobenými límečky je to jedno. Ať si propuštění přebyteční zaměstnanci hledají práci jinde a jak sami umí, že? Jenomže jim nedochází, že právě strojvůdci budou biti jako jedni z prvních. Takže nevím, o co tu komu jde....
Agent_Bdt279
15.01.2005 (11:38)
To Malý Fanda : to ma stesti. Ja znam zas firy, co jezdi s bardotkama na nekodovany trati, po sobe jdouci ma tri nocni a konci nakych 100 km od domova, takze vratit se domu mu trva stejne jako sichta. Urcite si zaslouzi vic, ale ty pozadavky se i me zdaji prehnane.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2024 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko