..: Seenlandbahn s pravidelným provozem :..

Desira společnosti SBS, foto: Adam Vanting Sasko — Zatímco na různých místech střední Evropy je železniční osobní doprava provozována letos naposledy, jinde se naopak po mnoha letech dočkala svého obnovení. Mezi takové tratě patří třeba lužická Seenlandbahn, spojnice měst Kamenz a Senftenberg, kde bude o sobotách od 6. července do 17. srpna obnoven provoz dvěma páry spojů v obou směrech. Obnovení provozu po této trati vzešlo z iniciativy pana Harryho Habela, starosty města Bernsdorf, ležícího na trati. Spoje, zajišťované jednotkou 642 (Desiro) společnosti Städtebahn Sachsen, budou z drážďanského hlavního nádraží odjíždět v 9.02 a ve 14.02, do Senftenbergu dorazí v 10.25 a v 15.25 a na cestu zpět se vydají v 11.15 a v 16.15, s příjezdem do stanice Dresden Hbf v 12.42 a 17.46, úplný jízdní řád je uveden zde.

Kvůli stavebním pracím na trati bude 20. července jízdní řád mírně upraven. Spoje jsou integrovány v dopravním systému VVO a uznáván bude i Sachsen-Ticket DB. Plánovaný provoz těchto spojů o nedělích nakonec kvůli nedostatku provozního personálu zaveden nebude. Pravidelná osobní doprava v úseku Kamenz – Hosena – Senftenberg byla zrušena v roce 1998, nicméně v letech 2014 – 2016 byly na této trati pořádány nepravidelné nostalgické jízdy a podle všeho je trať dodnes využívána pro nákladní dopravu.

Zdroj: BahnBlogstelle


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 23.6.2019 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Německo Sasko /Sachsen


editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
24.06.2019 (22:49)  
Vřele doporočuju výlet do této oblasti. Je to kousek po pěkných silnicích či zajímavých tratích a čekají vás přírodní a rekultivovaná jezera s pomalu mizejícími stopami bezohledné industrializace a specifická lužickosrbská architektura a urbanistika. Ta dává této zajímavostmi nabité krajině na pomezí Saska a Braniborska nezvyklý ráz, jaký zřejmě nemá obdoby. Komu by to bylo málo, může navštívit nádhernou Chotěbuz či neuvěřitelný areál Bad Muskau (mj. největší rododendronový park v Evropě, provozovaná síť lesních železnic 600 mm či unikátní romantický kamenný most-nemost v Kromlau).

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko