Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
VT 18.16.10 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Nové Sedlo u Lokte - Královské Poříčí - GPS: 50°11'49.095"N, 12°44'4.917"E » - Datum: 27.4.1996 - Autor: Alex 74 - Pozn.: sken, Zvl. vlak DB Museum Berlin-Karlovy Vary a zpět - Zobrazeno: 8512x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
02.12.2011 (8:45)
Ted to tady vypadá ůplně jinak.Co se postavila dálnice mezi K:Vary a Chebem,stále není komplet,tak se dá fotit i z toho vršku tunelu.Je to vysekané a je tam pěkný oblouk.Vlaků jezdí táké dost.Pak si stačí jen objednat počasí.Myšleno na druhé straně tunelu směrem na Sedlo.
Tato jedotka byla opravdu skvělá, sám jsem s ní nejel, ale můj otec pracoval několik let jako lékař v Českých Velenicích a každý týden tam dojížděl z Prahy, měl povolení k jízdě až do Velenic, které vydávalo Ministerstvo dopravy (otec potřeboval k získání trochu protekce), ale ve Velenicích tuto propustku mělo docela hodně lidí (kromě lampasáků od pohraniční stráže to byli hlavně dojíždějící zaměstnanci ŽOS).
Přijížděly většinou z Berlína 2 spřažené a do Vídně pokračovala sólo a druhá se vracela s vídeňskou do Berlína, jezdilo se s pilotem a strojvedoucí DR se vracel z Prahy zpět do Vídně a ti dva co přijeli z Berlína se vraceli zpět do Berlína, z toho usuzuji, že strojvůdci na trase Praha - Vídeň nebyli Němci, ale nevím to jistě, ale vím jistě, že personál jídelního vozu byl maďarský. Ve velkoprostorových mot. vozech byly otočné sedačky, což nemá dnes ani TGV. Sedák (celá dvojka) se odsunul do chodbičky, otočil a přirazil zpět, často z Berlína přijel celý vagon zádama napřed, já jsem to otci otočil a pak si to otočili i všichni ostatní. Jako perlička příhoda z Velenic: ve Velenicích stála asi 2 hodiny a pohraničníci ji skoro rozebrali, lezli po žebříkách na střechu a prošťouchávali větrání, odšroubovávali kryty rámu a pouštěli tam psy, v oddílové dvojce spal přitom pod kabátem dělník z ŽOS s propustkou do Velenic a toho při tý buzeraci vynechali, vzbudila ho Grenzpolizei v Gmündu posadila do auta a odvezla na přechod do Halámek. Lampasáci od PS měli těžkej průšvih.
Přijížděly většinou z Berlína 2 spřažené a do Vídně pokračovala sólo a druhá se vracela s vídeňskou do Berlína, jezdilo se s pilotem a strojvedoucí DR se vracel z Prahy zpět do Vídně a ti dva co přijeli z Berlína se vraceli zpět do Berlína, z toho usuzuji, že strojvůdci na trase Praha - Vídeň nebyli Němci, ale nevím to jistě, ale vím jistě, že personál jídelního vozu byl maďarský. Ve velkoprostorových mot. vozech byly otočné sedačky, což nemá dnes ani TGV. Sedák (celá dvojka) se odsunul do chodbičky, otočil a přirazil zpět, často z Berlína přijel celý vagon zádama napřed, já jsem to otci otočil a pak si to otočili i všichni ostatní. Jako perlička příhoda z Velenic: ve Velenicích stála asi 2 hodiny a pohraničníci ji skoro rozebrali, lezli po žebříkách na střechu a prošťouchávali větrání, odšroubovávali kryty rámu a pouštěli tam psy, v oddílové dvojce spal přitom pod kabátem dělník z ŽOS s propustkou do Velenic a toho při tý buzeraci vynechali, vzbudila ho Grenzpolizei v Gmündu posadila do auta a odvezla na přechod do Halámek. Lampasáci od PS měli těžkej průšvih.
Přestal postačovat .... Tak je to v "pramenu", tedy zdroji.
Pan "Borovička" má v zásadě pravdu. Zejména ve věci výlučnosti Vindobony a Neptuna v době, kdy byl turnusován SVT 175. Osobně si myslím, že hlavní roli hrála ekonomika. Těch jednotek nebylo tak moc a byly ve vozovém parku atypem. (8 souprav, + dva "motory" - čela - navíc jako rezerva. Vybraný personál, extra dodávky, potíže s údržbou při obratech, atd.
Navíc v mezinárodní dopravě končily v době, kdy na tom NDR byla asi nejblběji.
Pan "Borovička" má v zásadě pravdu. Zejména ve věci výlučnosti Vindobony a Neptuna v době, kdy byl turnusován SVT 175. Osobně si myslím, že hlavní roli hrála ekonomika. Těch jednotek nebylo tak moc a byly ve vozovém parku atypem. (8 souprav, + dva "motory" - čela - navíc jako rezerva. Vybraný personál, extra dodávky, potíže s údržbou při obratech, atd.
Navíc v mezinárodní dopravě končily v době, kdy na tom NDR byla asi nejblběji.
v kontextu dnesni doby - nevíte zřejmě o co šlo. Nešlo ani o tu vyčerpanou kapacitu, Ta Vindobona byl nadpřirozený rychlík pro vyvolené. Vnitrostátní přeprava vyloučena a mezinárodně to nešlo ani za milion (na Berlín bylo dost jiných vlaků). Ale spolužák ze školy se s ní do Vídně svezl. A s tou kapacitou v kontextu dnešní doby - ani Vindobona přes Tábor ani Karola nebo Karlex nejezdí a potřeba kapacity dnes je NULA (tedy taky by to byl důvod pro vyřazení soupravy).
01.12.2011 (10:24)
stoupa: "kapacitně přestal postačovat" ... v kontextu dnesni doby je to hodne smutny duvod. :-(
Fotka pekna.
Fotka pekna.
30.11.2011 (18:17)
Vzhled vozidel vyrobených v 60.letech je skutečně nadčasový a bezkonkurenční,nikdy se neokouká.Tato jednotka patří ke špičce,ale podobná,designérsky perfektně propracovaná vozidla jezdila tehdy po celé Evropě...např.francouzské elektrické lokomotivy nebo DB E 03 a řada dalších.Ani u nás se neměli konstruktéři zač stydět.Byly to zlaté časy.
Jako Vindobona do 1979. Pramen uvádí jako důvod, že kapacitně přestal postačovat.
Jako Karlex (Bln - Karlovy Vary) a Karola (Leipzig - KV)ještě počátkem 80. let.
Pak začaly být vyřazovány.
http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_VT_18.16
Jako Karlex (Bln - Karlovy Vary) a Karola (Leipzig - KV)ještě počátkem 80. let.
Pak začaly být vyřazovány.
http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_VT_18.16
Jo už ani nevím, kdy vlastně skončily vlaky Berlin - Karlovy Vary a tyto soupravy, známé též v Praze na vlacích Berlin - Wien přes Prahu a Tábor.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko