..: Photo Gallery - Photo details U 34.904 + U 45.903 :..
 

U 34.904 + U 45.903


U 34.904 + U 45.903Informace o fotografii:
 - Place: Svätý Ján
 - Datum: 20.4.2013
 - By: topič  Send mail
 - Zobrazeno: 5049x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
22.05.2013 (18:06)  
to: Pavel Randák: Dovolím si odpovědět:
Kouřovod, terminus technicus podobný termínu komín, takže snad nesedí jen to množné číslo.
K syrovému dřevu - to pravděpodobně souviselo s "debatou" mezi topičem a mojí maličkostí, na téma "přikládání osmi metrových klád do topeniště".
Po přečtení celé diskuse doufám docvaknou souvislosti ;-)
21.05.2013 (22:11)  
Kocurku, kde má mašina kouřovody?
Myslíte, že z uhlí žádné nánosy nevznikají? Ostatně co bránilo tomu topit dřevem suchým?
21.05.2013 (16:31)  
To s těmi kládami je fakt povedené. :) Jenom netuším, co by na nánosy dehtu způsobené spalováním syrového dřeva řekl kotel a kouřovody.
21.05.2013 (10:01)  
vikititor: Na oplenových vozech se občas "svezl" pouze brzdař. Přeprava fotografujících s z důvodu bezpečnosti nekonala. Těm byly vyhrazeny dva osobní vozy, tzv. "bedňáky". Z plošiny toho prvního, řazeného za 4 vozy s kládami, byla pořízena tato fotografie.
21.05.2013 (8:17)  
Když se může běžně na Mn vlacích vozit dřevo z vnitrozemí na Šumavu, proč by se nemohlo vozit na Balogu dřevo do lesa? :)
21.05.2013 (7:53)  
Rád bych se někdy taky svezl. Asi to na vozech se dřevem nebude pro turisty a asi to ani nebude super bezpečné, ale ta atmosféra z té fotky úplně dýchá. Parádní!!!
20.05.2013 (22:17)  
Rodny: No jo, měl jsem tu "naučnou" část adresovat Wabunovi. :-)
20.05.2013 (21:45)  
Tome, samozřejmě vím, že se dříve topilo dřívím, mě šlo o ty 8-metrové klády :D Jinak prakticky všechny lesní lokomotivy byly stavěny na topení dřevem a proto jsme měli problém s roštem na Rešici a musel se upravovat, aby se při topení uhlím nepropaloval.
20.05.2013 (21:41)  
Rodny: No jo, báchorky to sice jsou, ale základ je pravdivý.
V lokomotivách se kdysi topilo dřevem a v knize Čiernohronská lesní dráha se v historické části, jejímž autorem ja Karel Zeithammer, píše na str. 93 o lokomotivě U 34.901 toto: "Snad jediné, co jí bylo možno z konstrukčního hlediska vytknout, bylo jen 800 mm dlouhé topeniště, což znemožňovalo topení běžnými metrovými poleny. Ta bylo třeba nejprve půlit, čímž se do provozních nákladů dostávala nepříjemná položka "pílenie"."

Ad vození dřeva do lesa: Bodejť, utah/u ví kulový a stejně mu to vadí jen na mojich fotkách. :-)
20.05.2013 (20:42)  
No, a proč si myslíte, že strojvedoucí vyvažují lokomotivy na fotografii?
Protože se jim v peci přece šprajcují ty 8 metrové kusy a tlačí loko ven, :-D.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster - Frequently Asked Questions


Info
informacni okenko