Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
350.016-2 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Ostrava-Svinov - Datum: 1.6.2005 - Autor: Šotošturc - Zobrazeno: 9649x - Detailní EXIF informace » | |
Takže je lepší pro začátek fotit za slunečného počasí (lépe bez sněhu) a soupravy stojící-tedy na nádražích či "chytit" nějaký osobák v zastávce a lepší bude asi trať bez elektrifikace a souprava kratší? Je toto nutné k jednoduchým začátkům? Děkuji.
Topiči, Mamutikovi nejde o rubriku ale o běžnou galerii. Čili bych tvé tvrzení mírně upravil, a sice, že se tato komponenta portálu ŽelPage jmenuje fotogalerie a ne fotojesle ;-) Správci tu jsou od toho, aby především a hlavně vybírali pěkné fotky. To že se ještě s autory vybavují proč jsou ty šturcové ve šturcu a kudy z něj vysunout, nebo dokonce píší celé články na jednotlivá témata je taková bonusovka navíc, takové specifikum této galerie např. ve srovnání s věhlasnými zahraničními servery.
Možná bude výstižnější napsat, že tato rubrika se jmenuje šotošturc a ne šotojesle.
Mamutiku, nápad s tím, aby se především začátečníkům psaly sáhodlouhé vševysvětlující komentáře naráží na několik problémů. Patří mezi ně nemoc ledvin, způsobená nadměrnou konzumací čokolády, obligátní cirhoza, rakovina plic, v neposlední řadě nadměrná spotřeba klávesnic a hlavně díra v peněžence správců, kteří musí do nekonečna omílat ty obsáhlé komentáře a pak si musí uklidňovat nervy cigárkem, čokoškou či osvědčenými produkty vinařského, pivo- a lihovarnického průmyslu.
Ve zkratce, je daleko praktičtější popsat v pěti slovech problém u dvaceti třiceti čtyřiceti zamítaných šturcových fotek denně s tím, že jeden dva se zeptají co s tím. Zbytek ví a jen potřebuje "kopnout". Na "podexponované" reaguje naprostá většina lidí celkem dobře. A ti co neví, která bije, se mohou a) zeptat pod fotkou b) zeptat strýčka gůgla c) zalovit v tištěných publikacích na ono téma. Dle vlastního výběru.
Pokud je mu pojem "podexponované do fialova" cizí a nemá chuť se zeptat či si sám najít, co se pod tou šifrou skrývá, pak takový člověk asi nechce zlepšovat své fotografické dovednosti, nejspíš z něj ani žádný saudek nikdy nebude a i správci budou raději mrhat svým časem jinde ;-)
Jakýkoliv proces učení vyžaduje oboustranou iniciativu! Pasivní konzumenti jsou na druhé straně barikády a jen zvyšují hity na statistikách čtenosti, ne ve statistikách obsahu.
Já chápu, že se ti to nelíbí, ale s ohledem na poněkud masovější ráz (opravdu, ale opravdu nemáme na starosti jen tebe a další tři lidi, tedy asi osm fotek do týdne, když je pěkný počasí) je model "nejprv úsečně a případně je-li třeba tak do detailu" mnohem ekonomičtější.
Ve zkratce, je daleko praktičtější popsat v pěti slovech problém u dvaceti třiceti čtyřiceti zamítaných šturcových fotek denně s tím, že jeden dva se zeptají co s tím. Zbytek ví a jen potřebuje "kopnout". Na "podexponované" reaguje naprostá většina lidí celkem dobře. A ti co neví, která bije, se mohou a) zeptat pod fotkou b) zeptat strýčka gůgla c) zalovit v tištěných publikacích na ono téma. Dle vlastního výběru.
Pokud je mu pojem "podexponované do fialova" cizí a nemá chuť se zeptat či si sám najít, co se pod tou šifrou skrývá, pak takový člověk asi nechce zlepšovat své fotografické dovednosti, nejspíš z něj ani žádný saudek nikdy nebude a i správci budou raději mrhat svým časem jinde ;-)
Jakýkoliv proces učení vyžaduje oboustranou iniciativu! Pasivní konzumenti jsou na druhé straně barikády a jen zvyšují hity na statistikách čtenosti, ne ve statistikách obsahu.
Já chápu, že se ti to nelíbí, ale s ohledem na poněkud masovější ráz (opravdu, ale opravdu nemáme na starosti jen tebe a další tři lidi, tedy asi osm fotek do týdne, když je pěkný počasí) je model "nejprv úsečně a případně je-li třeba tak do detailu" mnohem ekonomičtější.
Jelikož je 1. díl šotošturcu pomalu za námi, a já jako autor fotky a zároveň jeden ze správců FG, bych rád řekl pár cenzorských slov závěrem. Zde je uvedeno několik nedostatků, které chybí fotce k "dokonalosti":
1. špatný násvit - z toho vyplývající tmavé čelo. Určitě bylo v tu dobu vhodnější fotit vlaky na opačnou stranu.
2. Těsné po stanách + řízlá souprava a vůbec celkové umístěni na střed fotky.
3. Podexponované - napravení je otázka chvilky v editoru
4. Zelené - opět úprava v editoru
5. Slabší kresba, ostrost - může být dáno použitým přístrojem nebo taky, velmi "nečekaně", rukama autora ;)
V tomhle případě není ani vhodně zvolené místo k focení, je zde spousta usekaných objektů, kolizí. Mnohem jednodušší je pro začátek zkusit nějaké méně náročné místo - třeba širá trať a tam si zkusit kompoziční základy nebo chytání mašiny do bran na korytě a pak se teprve vrhnout na složitější pokusy.
Tolik ve stručnosti k problémům fotky. Pokud jsou dotazy, tak není problém se obrátit na někoho ze správců, určitě někdo z nás rád odpoví.
1. špatný násvit - z toho vyplývající tmavé čelo. Určitě bylo v tu dobu vhodnější fotit vlaky na opačnou stranu.
2. Těsné po stanách + řízlá souprava a vůbec celkové umístěni na střed fotky.
3. Podexponované - napravení je otázka chvilky v editoru
4. Zelené - opět úprava v editoru
5. Slabší kresba, ostrost - může být dáno použitým přístrojem nebo taky, velmi "nečekaně", rukama autora ;)
V tomhle případě není ani vhodně zvolené místo k focení, je zde spousta usekaných objektů, kolizí. Mnohem jednodušší je pro začátek zkusit nějaké méně náročné místo - třeba širá trať a tam si zkusit kompoziční základy nebo chytání mašiny do bran na korytě a pak se teprve vrhnout na složitější pokusy.
Tolik ve stručnosti k problémům fotky. Pokud jsou dotazy, tak není problém se obrátit na někoho ze správců, určitě někdo z nás rád odpoví.
Add. líná huba: Takhle to zní super. Ale ze své zkušenosti vím že zmíněný zkratkovitý komentář s použitím pro začátečníka naprosto cizího jazyka, může vyznít natolik arogantně, že "sebere vítr z plachet". Navíc, mnohdy záleží na které 3 mínusy - hodnotiče - nováček (např i já) narazí, protože každý (jak je zřejmé už i v této diskusi) vidí-nevidí něco jiného. A v tu chvíli je pak těžké se ptát na cokoli. za 1. nevím na co, za 2. mám pocit, že co je mi vytýkáno, jinému projde - a to projde: zmíněné 3 mínusy - a z toho plyne že se už na nic neptám protože jsem tu za ... hlupáka(?).
Shrnu: Šotošturc je dobrej nápad, protože trochu zlidští výtky a poradí. Přesto bych se i v prvotním komentáři pokusil komentovat přívětivěji a hlavně "česky". Na slang je čas mezi důvěrnějšími kolegy. Přihodit aspoň pár slov co s tím a možná bych přidal víc hodnotících.
Shrnu: Šotošturc je dobrej nápad, protože trochu zlidští výtky a poradí. Přesto bych se i v prvotním komentáři pokusil komentovat přívětivěji a hlavně "česky". Na slang je čas mezi důvěrnějšími kolegy. Přihodit aspoň pár slov co s tím a možná bych přidal víc hodnotících.
Šotošturc... Výborný nápad. Jenom mi kápne slzička když vzpomenu na úplný záčátek mého focení železnice. Mám velké množství sprasených fotek (na trati č.140) že bych tak 2 roky nemusel chodit ke kolejím. Nicméně si fotek vážím avšak musí zůstat v šotošuplíku.
Ale přiznám se že i dnes se nepovažuju za nějakou hvězdu a tak dokážu fotku pěkně podělat.
Vážím si toho že mohu prezentovat svoje fotky tady na Želpage, ale hlavně bych chtěl tímto poděkovat kolegům z administrace za obrovskou námahu a trpělivost s radami, a nakonec těch pár pixelů dostat do koukatelného stavu než fotka spatří veřejné světlo světa ;-)
Za to vše ještě jednou moc děkuju *****
Ale přiznám se že i dnes se nepovažuju za nějakou hvězdu a tak dokážu fotku pěkně podělat.
Vážím si toho že mohu prezentovat svoje fotky tady na Želpage, ale hlavně bych chtěl tímto poděkovat kolegům z administrace za obrovskou námahu a trpělivost s radami, a nakonec těch pár pixelů dostat do koukatelného stavu než fotka spatří veřejné světlo světa ;-)
Za to vše ještě jednou moc děkuju *****
Šotošturc není svou frekvencí určen pro jakéhokoliv autora, aby sem nalil cokoliv. Správci z došlých vyberou jen to skutečně nejlepší, na čem lze ukázat ty nejběžnější, nejtypičtější a nejzbytečnější prohřešky.
tomiku791, nalej fotky na stůl a správci ti zpravidla heslovitě pojmenují, co jim chybí ke štěstí. Pak nastává fáze zvaná "líná huba", kdy se můžeš zeptat na co chceš, tedy hlavně ona pověstná líná huba nebýt ;-)
Pokud necháš připomínky bez odezvy, může také nastat "holé neštěstí".
tomiku791, nalej fotky na stůl a správci ti zpravidla heslovitě pojmenují, co jim chybí ke štěstí. Pak nastává fáze zvaná "líná huba", kdy se můžeš zeptat na co chceš, tedy hlavně ona pověstná líná huba nebýt ;-)
Pokud necháš připomínky bez odezvy, může také nastat "holé neštěstí".
15.11.2010 (14:26)
Plně potvrzuji Pepova a Charyho slova, sám jsem začínal s obyčejným kompaktem a minimálně mojich 35-40 fotografií v galerii je foceno právě s ním. Jak říká Chary, na "koridorovku" to chce určitě režim sportu, u více krajinářských pohledů pak postačí režim krajina. Další kapitolou je pak samotná editace, která je v některých případech těžší než ze zrcadlovky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko