..: Fotogalerie - detaily fotografie 100.002 + 113.004 :..
 

100.002 + 113.004


100.002 + 113.004Informace o fotografii:
 - Místo focení: Loučovice
 - Datum: 22.7.1995
 - Autor: Tomáš Kubovec  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 11570x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

04.08.2014 (11:25)  
Je hloupá myšlenka rušit Lipenku. Je to poměrně výnosná trať. Ti vodáci, co jezdí do Vyššího Brodu Kláštera nebo dál. Ti obyvatelé okolních městeček. Zkrátka na letní sezónu je ta trať velice důležitá. V zimě na lyžování a běžky. Rušit ji je stejná pitomost jako to, že dráhy nehodlají si nějak udržet Šumavské lokálky. Zase ta trať je v dezolátním stavu a ještě dnes tam není, co by jezdilo. Možná Štádler kdyby byl v Budějovicích, tak by tam obstál, ale zase pak zbytečně vyhozené prachy za elektriku. Další možností je, kdyby někdo si pohrál s těmi bobinami (ř.100) a zkusil je předělat na střídavinu. Nákladná činnost, ale pak by zase bylo, co by jezdilo na té trati a skvěle by to pasovalo na ty koleje. Jen tak zavřete oči a představte si, co by se tak asi stalo, kdyby tam jel po Lipence Sergej...
21.03.2014 (18:45)  
FOTKA FOCENA ASI NA POCATKU DEVADESATYCH LET,je videt ze po revoluci se na peci vozidel moc asi nehledelo,proto ta "eletrika" je takova opreskana
19.03.2014 (21:47)  
Taky doplním... Celé okolí Horního Dvořiště spadá do CHKO,proto byla zvolena varianta NS Lipno pro horní část tratě,z důvodu zálohy v případě rozsáhlejší poruchy NS Velešín.NS Nemanice je schopna napájet pouze do Kaplice.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
19.03.2014 (20:09)  
Ještě doplním Martina749: Bez realizace toho napájení by zřejmě Lipenka byla už dnes zrušená. V roce 1996, kdy po ČR kolovala mapa s tratěmi navrženými tehdejším vedením MD ke zrušení, tam byla uvedená i Lipenka. To o změně napájení ještě zdaleka nebylo rozhodnuto. No, trochu jsme k její záchraně tenkrát přispěli i my - bývalí vedoucí pracovníci dnes už zaniklých loučovických papíren, protože papírny tehdy na Lipence především díky naší snaze denně samy uživily dvoje náležitosti pro nákladní dopravu - jedny měly dva páry manipuláků, druhé neustále posunovaly na některé ze tří kompletně zatrolejovaných loučovických vleček, a další den se prohodily. Byl to trochu donkichotský boj - snaha expedovat co nejvíce zboží drahou už tenkrát některým připadala jako bláznovství. Tehdy jsme proti jejímu zrušení taky ještě vyvolali petici místních obyvatel, která nakonec rozhoupala i starosty dotčených obcí. Podporoval nás také přednosta tehdy ještě samostatné žst Loučovice Standa Zeman např. tím, že na dráze prosadil, aby se vytvořily podmínky pro podej a přepravu přednostních ucelených vozových zásilek toaletního papíru a ubrousků do pražských velkoobchodních skladů. Vagóny přecházely v Budějicích na přímé Sn vlaky a měli jsme garantováno, že do 24 hodin od podeje budou v Praze-Bubnech, což tehdy zdaleka nebylo běžné. To ještě nikdo netušil, že za 15 let papírny definitivně skončí...
19.03.2014 (19:41)  
Ta změna na střídavé napětí měla dva důvody, prvním byla nutnost obnovy vedení na Lipence a a druhým byla potřeba zlepšit napájecí poměry na Horní Dvořiště. Nová měnírna se postavit nemohla a v Lipně už byla, tak se to vyřešilo najednou.
registrovaný uživatel E699 
Počet komentářů uživatele36 »fotek 0
19.03.2014 (17:22)  
Vojta Eliáš: Motoráky jezdí jen přes zimu.. ;) A AC se dělalo jednak i kvůli nižším nákladům na údržbu a nákladní vlaky nemusí sebou tahat 708. A přes léto zde jezdí 210+3*Btx nebo kolik.
19.03.2014 (16:35)  
No ty hadry v kolejišti jsou třeba i ve Vranovicích ve staniční koleji číslo 4, kde běžně stávají plechovky (a nic jiného), páč i na elektrikách se jisté části musí mazat a mazadlo umí ukápnout. Ovšem nikde jsem nic neslyšel o jakémkoliv nařízení, které by strojvedoucím říkalo kde mají zastavovat...
19.03.2014 (16:06)  
Pokaždé, když jsem na Lipně, tak se mi po tomhle stýská :-( Nějak jsem dodneška nepochopil, proč tam dělali elektrifikaci na střídavé papětí, když tam jezdí motorák. Asi největší pakadox je v Lipně na nádraží, kde jsou sice dráty, ale v kolejišti je ochranná tkanina, která má zachycovat kapající olej a palivo z motoráku, aby se nevsakovalo do spodku.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko