Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
T 435.023 + ČME 3T.6500 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Praha-Libeň (2.záloha Li) - Datum: 2.3.1989 - Autor: kilian - Pozn.: "polojubilejní" Čmelák určený pro Kemerovskou dráhu (depo Bělovo). - Zobrazeno: 5291x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 7 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
06.12.2012 (9:46)
Omlouvám se, opomněl jsem ještě 2 kusy T499.0 (dnes 759) z roku 1974 a loko T478.1002, kde se EDB zkoušela někdy mezi roky 1964 a 1968. V roce 1968 podle pamětníka již zařízení EDB na loko nebylo. Jen po odpornících zůstaly na úrovni kompresoru a generátoru pod střechou strojovny nad průchozími uličkami bedny od odporníků, o které jsem se i já od roku 70´ mlátil do hlavy.
Ještě pro úplnost je třeba vzpomenout na lokomotivy T466.0001 ÷ 0026, které byly vybaveny elektrickou výzbrojí ČKD Trakce, byť byly vyráběny společně s tanky a obrněnými transportéry v Martine.
Ještě pro úplnost je třeba vzpomenout na lokomotivy T466.0001 ÷ 0026, které byly vybaveny elektrickou výzbrojí ČKD Trakce, byť byly vyráběny společně s tanky a obrněnými transportéry v Martine.
Pavle Dobromile,
děkuju moc, jsi jako vždy encyklopedický. Vlastně jsi potvrdil mou teoretickou doměnku - "To" EDB "je dobrý", ale z nečitelných důvodů se u nás uplatnilo spíše v posunu a lehčí traťové službě (snad s vyjímkou 743 - "Kořenovské špecifikum" které se dnes uplatňuje i jinde). Schválně jsem nadhodil "špek" s Dash-9, s naivní myšlenkou, jak by se u nás EDB projevila (i opotřebení, bezpečnost atp.) na delších klesáních s těžími náklady v pravidelném provozu. :-) (Víš, taková náhrada Riggenbachovy brzdy ...) :-)
p. Keprt: děkuji za upřesnění
děkuju moc, jsi jako vždy encyklopedický. Vlastně jsi potvrdil mou teoretickou doměnku - "To" EDB "je dobrý", ale z nečitelných důvodů se u nás uplatnilo spíše v posunu a lehčí traťové službě (snad s vyjímkou 743 - "Kořenovské špecifikum" které se dnes uplatňuje i jinde). Schválně jsem nadhodil "špek" s Dash-9, s naivní myšlenkou, jak by se u nás EDB projevila (i opotřebení, bezpečnost atp.) na delších klesáních s těžími náklady v pravidelném provozu. :-) (Víš, taková náhrada Riggenbachovy brzdy ...) :-)
p. Keprt: děkuji za upřesnění
06.12.2012 (9:20)
Pro stoupu i jiné zájemce:
Ještě v ČKD, blahé paměti, se vyrobilo 205 lokomotiv s EDB (mimo ???3?):
743 (1987-88) 10 ks
729.511 (1986) 1 ks
731 (1988-92) 62 ks
729.6 (1989-92) 19 ks
A219.1 (1993) 1 ks
709.5 (1993-96) 39 ks
714.0 (1994-96) 27 ks
714.2 (1994-96) 31 ks
708 (1995-97) 14 ks
709.6 (1998) 1 ks
Ve spolupráci s ČKD s dodávkou dílů byly v depech ČD rekonstruovány další 4 loko:
714.001 v depu Brno
714.002 v depu Louny
742.429 v Lokomontu Brno
771.182 v depu České Budějovice
Takže by to mělo být celkem 209 lokomotiv ČKD mimo čmeláků, což není zrovna málo. Stoprocentní to být nemusí, moje zdroje jsou omezené.
Ještě v ČKD, blahé paměti, se vyrobilo 205 lokomotiv s EDB (mimo ???3?):
743 (1987-88) 10 ks
729.511 (1986) 1 ks
731 (1988-92) 62 ks
729.6 (1989-92) 19 ks
A219.1 (1993) 1 ks
709.5 (1993-96) 39 ks
714.0 (1994-96) 27 ks
714.2 (1994-96) 31 ks
708 (1995-97) 14 ks
709.6 (1998) 1 ks
Ve spolupráci s ČKD s dodávkou dílů byly v depech ČD rekonstruovány další 4 loko:
714.001 v depu Brno
714.002 v depu Louny
742.429 v Lokomontu Brno
771.182 v depu České Budějovice
Takže by to mělo být celkem 209 lokomotiv ČKD mimo čmeláků, což není zrovna málo. Stoprocentní to být nemusí, moje zdroje jsou omezené.
stoupa: Zákazníci EDB chtěli - viz řada T 419.1 T 239.1 a už zmíněné 731 a později 708 a 714 pro ČSD. To nejsou úplně zanedbatelné počty. Ale tady se už dostáváme do doby, kdy většina vlečkařů měla úplně jiné starosti než obnovu strojového parku. A po určitém hluchém období přišly rozsáhlé rekonstrkce kocourů z CZ LOKO a ty taky mají EDB. A vlastně druhotná zástavba EDB do nějakých 740 proběhla už v rámci skromnějších reko v 90. letech + ta známá 742.429 u ČD. Čmeláci tuzemští se EDB dočkali v podobě 773 a později různých variant 774, tedy kromě známé zmíněné 771.182. Ještě bychom neměli zapomínat na první sérii pílštiků, ty taky měly EDB, ale evidentně nepovedenou.
Na 771 182 se provedla rekonstrukce na EDB v depu Olomouc, poté jezdil nějaký čas v depu Šumperk (na posunu v Zábřehu). Potom šel do Českých Budějovic. Ježdění s ním špatné nebylo.
Pavle Dobromile,
rzye theoreticky k EDB: Pakliže se "to" uspěšně odzkoušelo ("VTR předprototyp 760mm :-)), Elektronik + T 466.3, exportní Čmeláci - je nějaký logický či rukolapný důvod, proč to ČS zákazníci neobjednávali ve větším množství? Třeba i jako dovybavení v dílnách? (Nechci zrovínka srovnávat s Dash-9 co brzdí EDB na dlouhých rampách hor Skalistých ....) :-)
rzye theoreticky k EDB: Pakliže se "to" uspěšně odzkoušelo ("VTR předprototyp 760mm :-)), Elektronik + T 466.3, exportní Čmeláci - je nějaký logický či rukolapný důvod, proč to ČS zákazníci neobjednávali ve větším množství? Třeba i jako dovybavení v dílnách? (Nechci zrovínka srovnávat s Dash-9 co brzdí EDB na dlouhých rampách hor Skalistých ....) :-)
05.12.2012 (14:50)
Foto z 30.10.2012 - http://pfoto-rzd.com/details.php?image_id=36275&sessionid=dupqr956n4upnugc7fuv9fsjg3 a vyřazen z provozu byl 10. února 2010. Zde ještě provozní http://www.train-photo.ru/details.php?image_id=95034&mode=search
stoupa: Plošná aplikace EDB na ČSD dieslech měla přijít s 731, ale bohužel se jich nestihlo vyrobit tolik, aby to mělo ten plošný dopad :-) A na těch čmeldech to fajn bylo i prakticky, soudě dle "fenomenální" knihy pana Nováka.
:-) Jó, tam se vídaly věci. Třeba Hektoři s dvojitou "tropickou" střechou kamsi do Mezopotámie (to ale cca 1972-3).
Héle, tydle ČME 3 s odpornovým brzděním - theoreticky by to mělo být fajn. U nás, pravda, Elektronik, ale plošně nic moc. (Nechci nabádat Brněnské odborniky k diskusi, že.) :-)
Héle, tydle ČME 3 s odpornovým brzděním - theoreticky by to mělo být fajn. U nás, pravda, Elektronik, ale plošně nic moc. (Nechci nabádat Brněnské odborniky k diskusi, že.) :-)
Hehe, už z náhledu brzdový odporník naznačoval cizince a vida, opravdu je to "čmucha". :) Super snímek, jak historicky, tak atmosférou :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko