..: Galerie - Daten des Bildes Linka 10 :..
 

Linka 10


Linka 10Informace o fotografii:
 - Ort: Václavské náměstí
 - GPS: 50°4'46.555"N, 14°25'48.227"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 18.10.1980
 - Autor: Pavel Randák 
 - Bem.: Ještě poslední fotka, než
zastaví provoz ...
 - Zobrazeno: 2531x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

03.01.2020 (16:31)  
O stropech metra Muzeum vím, že podlaha podchodu byla před nějakým časem rekonstruována, protože pan statik použil k výpočtu "velmi odvážné předpoklady". Tuším šlo o problém protlačení (propíchnutí) sloupů skrz desku a tuším, že všechno nastalo proto, že deska byla příliš tenká.
To napovídá, že autor konstrukce drsně šetřil výškou*/ a to zas napovídá, že podobný problém může být i o patro výš, tedy pod tramvají. Mohl - mohl! Nic o tom nevím - to být i jeden z důvodů, proč odtamtud tramvaje zahnali.
*/ Trať metra stoupá od hlavního nádraží na I. P. Pavlova a dál k Nuselskému mostu, takže trasa je výškově víceméně daná (asi 40m na asi 2km neboli nějakých 20 promile; a pod tím vším metro A opět slušně stoupající zpod Vltavy na Mírák - s 53m pod povrchem suverénně nejhlubší stanici pražského metra **/) a s povrchem Václaváku stoupajícím k magistrále a dál k muzeu a do Vinohradské a Legerovy (sestupná větev magistrály) toho taky moc nenaděláte, zvlášť když si jeden uvědomí navazující a také stoupající ulice, takže že by i zvednutí povrchu o mizerných 20 čísel "o schod" utopilo všechny ty - dávno "předmetrové - domy módy a potravin a kino Blaník a co to tam všechno je.
**/ Hlubších stanic není mnoho. Washington Park v americkém Portlandu má 79 metrů pod povrchem země, v Londýně mají skoro 59 metrů a rekordních 105 m je v Kyjevě; asi to nejsou všechny, nevím. Nepatrně hlouběji než náměstí Míru je Istanbulský tunel metra pod Bosporem.
Registrierter Benutzer Dan-Sam  mail  
Anzahl der geschriebenen Kommentare2 »fotek 0
03.01.2020 (16:16)  
Dovolím si zmínit i další drobnost: dvojice tramvají Tatra T3 má pohotovostní hmotnost 2×16=32 t, zatímco jediná Škoda 15T má tutéž pohotovostní hmotnost 42 t, tedy Δ10 t.
Registrierter Benutzer Jirka C.  mail  
Anzahl der geschriebenen Kommentare24 »fotek 0
03.01.2020 (14:52)  
Tramvaje tam sice jezdily, ale v jiné, než nově navrhované stopě. Je tedy otázka, zda byla původně deska navržena na konkrétní vedení trmavajové tratě, nebo prostě už nevyhovuje dnešním požadavkům na únostnost.
03.01.2020 (14:23)  
Tramvaje jezdily, no po Trojské lávce také chodili chodci, než ji složil zub času. Tady půjde zřejmě o kombinaci s intenzivním provozem aut.
A to místo už takto vypadat ani nemá.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
Anzahl der geschriebenen Kommentare3720 »fotek 0
03.01.2020 (14:06)  
Nejen tramvaje. 1. jízdu v Autoskole jsem (1975) projel skrz Václavákovo námestí (platila vyhl.60). A na prechodu pro chodce jsem od instrutora dostal pokyn: "Pane ridici, plynule do chodcu! Nebudeme tu snad stát do rána!"
03.01.2020 (13:58)  
03.01.2020 (13:44)  
Po vestibulu metra Muzeum už tramvaje jezdily, viz foto.
03.01.2020 (13:09)  
Láďa Mlynařík: Někde jsem zahlédl titulek, že návrat tramvají na Václavák je ohrožen kvůli slabému stropu vestibulu metra na Muzeu. Podrobnosti nevím.
03.01.2020 (11:44)  
Super! Těším se, až se tu objeví první fotka nového provozu:-)

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied, - Galerieverwalter oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster - Fragen und Antworte


Info
informacni okenko