Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Linka 10 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Václavské náměstí - GPS: 50°4'46.555"N, 14°25'48.227"E » ![]() ![]() - Datum: 18.10.1980 - Autor: Pavel Randák - Pozn.: Ještě poslední fotka, než zastaví provoz ... - Zobrazeno: 2611x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
O stropech metra Muzeum vím, že podlaha podchodu byla před nějakým časem rekonstruována, protože pan statik použil k výpočtu "velmi odvážné předpoklady". Tuším šlo o problém protlačení (propíchnutí) sloupů skrz desku a tuším, že všechno nastalo proto, že deska byla příliš tenká.
To napovídá, že autor konstrukce drsně šetřil výškou*/ a to zas napovídá, že podobný problém může být i o patro výš, tedy pod tramvají. Mohl - mohl! Nic o tom nevím - to být i jeden z důvodů, proč odtamtud tramvaje zahnali.
*/ Trať metra stoupá od hlavního nádraží na I. P. Pavlova a dál k Nuselskému mostu, takže trasa je výškově víceméně daná (asi 40m na asi 2km neboli nějakých 20 promile; a pod tím vším metro A opět slušně stoupající zpod Vltavy na Mírák - s 53m pod povrchem suverénně nejhlubší stanici pražského metra **/) a s povrchem Václaváku stoupajícím k magistrále a dál k muzeu a do Vinohradské a Legerovy (sestupná větev magistrály) toho taky moc nenaděláte, zvlášť když si jeden uvědomí navazující a také stoupající ulice, takže že by i zvednutí povrchu o mizerných 20 čísel "o schod" utopilo všechny ty - dávno "předmetrové - domy módy a potravin a kino Blaník a co to tam všechno je.
**/ Hlubších stanic není mnoho. Washington Park v americkém Portlandu má 79 metrů pod povrchem země, v Londýně mají skoro 59 metrů a rekordních 105 m je v Kyjevě; asi to nejsou všechny, nevím. Nepatrně hlouběji než náměstí Míru je Istanbulský tunel metra pod Bosporem.
To napovídá, že autor konstrukce drsně šetřil výškou*/ a to zas napovídá, že podobný problém může být i o patro výš, tedy pod tramvají. Mohl - mohl! Nic o tom nevím - to být i jeden z důvodů, proč odtamtud tramvaje zahnali.
*/ Trať metra stoupá od hlavního nádraží na I. P. Pavlova a dál k Nuselskému mostu, takže trasa je výškově víceméně daná (asi 40m na asi 2km neboli nějakých 20 promile; a pod tím vším metro A opět slušně stoupající zpod Vltavy na Mírák - s 53m pod povrchem suverénně nejhlubší stanici pražského metra **/) a s povrchem Václaváku stoupajícím k magistrále a dál k muzeu a do Vinohradské a Legerovy (sestupná větev magistrály) toho taky moc nenaděláte, zvlášť když si jeden uvědomí navazující a také stoupající ulice, takže že by i zvednutí povrchu o mizerných 20 čísel "o schod" utopilo všechny ty - dávno "předmetrové - domy módy a potravin a kino Blaník a co to tam všechno je.
**/ Hlubších stanic není mnoho. Washington Park v americkém Portlandu má 79 metrů pod povrchem země, v Londýně mají skoro 59 metrů a rekordních 105 m je v Kyjevě; asi to nejsou všechny, nevím. Nepatrně hlouběji než náměstí Míru je Istanbulský tunel metra pod Bosporem.
Dovolím si zmínit i další drobnost: dvojice tramvají Tatra T3 má pohotovostní hmotnost 2×16=32 t, zatímco jediná Škoda 15T má tutéž pohotovostní hmotnost 42 t, tedy Δ10 t.
Tramvaje tam sice jezdily, ale v jiné, než nově navrhované stopě. Je tedy otázka, zda byla původně deska navržena na konkrétní vedení trmavajové tratě, nebo prostě už nevyhovuje dnešním požadavkům na únostnost.
Tramvaje jezdily, no po Trojské lávce také chodili chodci, než ji složil zub času. Tady půjde zřejmě o kombinaci s intenzivním provozem aut.
A to místo už takto vypadat ani nemá.
A to místo už takto vypadat ani nemá.
Nejen tramvaje. 1. jízdu v Autoskole jsem (1975) projel skrz Václavákovo námestí (platila vyhl.60). A na prechodu pro chodce jsem od instrutora dostal pokyn: "Pane ridici, plynule do chodcu! Nebudeme tu snad stát do rána!"
Pavel Randák: Samozřejmě vím, že tam tramvaje jezdily. Článek jsem našel.
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/navrat-tramvaji-na-vaclavske-namesti-narazil-soucasny-strop-stanice-metra-muzeum-trat-neunese-1365641
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/navrat-tramvaji-na-vaclavske-namesti-narazil-soucasny-strop-stanice-metra-muzeum-trat-neunese-1365641
03.01.2020 (13:44)
Po vestibulu metra Muzeum už tramvaje jezdily, viz foto.
Láďa Mlynařík: Někde jsem zahlédl titulek, že návrat tramvají na Václavák je ohrožen kvůli slabému stropu vestibulu metra na Muzeu. Podrobnosti nevím.
03.01.2020 (11:44)
Super! Těším se, až se tu objeví první fotka nového provozu:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info

informacni okenko