..: Photo Gallery - Photo details M 262.0 :..
 

M 262.0


M 262.0Informace o fotografii:
 - Section: Střelice - Radostice
 - GPS: 49°9'8.64"N, 16°28'18.48"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 13.9.1986
 - By: PaMir 
 - Comm.: Vedlejší produkt v rámci
akce 130 let Brněnsko
Rosické dráhy a 130 let LD
Brno
 - Zobrazeno: 2766x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
20.08.2019 (17:39)  
Vida, zase jsem o něco chytřejší. Děkuji.
16.08.2019 (22:50)  
Nickon: tady www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=720031a.jpg
je vidět zásuvka na vícečlen (tedy spíš dvoučlen) na nově vyrobeném hektorovi - byla umístěna jen na konci u kabiny, ciž se pak stalo u ČKD až do T 466.2 tradicí. Velcí hektoři a čmeláci měly stejnou zásuvku. Pokud je mi známo, dvojčata všech tří (čtyř - ještě 771) uvedených řad jezdila v Čierné nad Tisou na širokém rozchodu. Používal se dvojčlen u těchto lokomotiv i na normálním rozchodu?
Registered user (gp) 
Number of user's comments718 »fotek 0
15.08.2019 (16:55)  
Odložíme polemiku na později, mám teď knihy zalepené v krabicích. Ale fotek hektorů i čmeláků s tou zásuvkou je docela dost.
15.08.2019 (11:01)  
Miroslav Just: Díky, vidím to tam.

(gp): S tím tvrzením bych polemizoval, hektory a čmeláky podle mě vícečlen neměly.
15.08.2019 (10:18)  
Fungovalo to tak, že šly řídit pouze vozy stejného typu, u M262 nerozhodovalo, zda je stavěč otáček s elektromotorem nebo vzduchovými válečky. Kořistní vozy co tady zůstaly po válce měly také většinou možnost dvoučlenného řízení, k některým byly i řídící vozy. Jenže některé tady byly pouze v jednom exempláři.
15.08.2019 (10:09)  
Všechny 4nápravové normálně rozchodné vozy s označením "m" vyrobené po válce měly kabel na dvoučlenné řízení. Všechny poválečné 4nápravové vozy měly možnost dvoučlenného řízení. Předpis stanovil, že i řízený vůz musel být obsazený strojvedoucím. U M262 byla ta zvláštnost, že nebyl přepínač řídící/řízený, kde se hnulo jízdní pákou, odtud se ovládalo. M262 mohly být 3 spojené na jednom vlaku, na Opavsku se to využívalo. Údržba kabelů se normálně prováděla, myši k němu nemohly, byl v kovové trubce. U M240 bylo tlačitko a bzučák k dorozumívání "smluvenými signály" u novějších vozů i elektrických byl telefon. Hlavní překážkou byla nechuť posunovačů propojovat soupravu, tedy spíš bojkot. Vůbec posunovači za minulého režimu byla kapitola sama pro sebe.
Registered user (gp) 
Number of user's comments718 »fotek 0
15.08.2019 (9:00)  
Podle Uliarczyka (Nadas 1970) měly dvojčlen tohoto typu všechny stroje ČKD, ale Šindlauer píše, že na banglích ho slavně zprovoznili v Liberci jako první v republice v roce (asi, nemůžu to najít) 86. Tak to asi žádná sranda nebyla, když to má literární záznam. Kolmix na prototypech.cz výslovně píše, že na singrovkách dvojčlen zkoušeli na cestě ze Studénky do Prahy.
15.08.2019 (8:58)  
Nickon, podla mna na tejto fotke je ta zasuvka vidiet vlavo od sroubovky... https://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/850/850282.html

V knihe "Motorove vozy 850 az 854" (1999) su minimalne 3fotky,vsetky asi cca z roku 1970, kde su odfotene Motorove rychliky v zostave M286+M286+4dlouhe balmy,teda je mozne ze v 70tych rokoch to mohli obcas pouzivat na kabel, ale motory boli spojene priamo, tj ziadny vlozeny Balm mezi motormi nebol zaradeny.... musel by som sa spytat otca,ked vozily MR na rameni Bratislava-Zilina v 70tych rokoch ,ci druhy motor bol odsadeny rusnovodicom...
15.08.2019 (0:30)  
Potom se tedy nabízí domněnka, že dvoučlen stejného druhu možná měl i krokodýl (případné singrovka), jenže na netu jsem o tom nic nenašel a na fotkách krokodýla jsem nic podobného příslušné zásuvce neobjevil. Hydra ji naopak měla před rekonstrukcí určitě a osobně si pamatuju, že ji přinejmenším v 80. letech na 070 využívala, když v čele víkendového turnováku jezdila občas zdvojená. Je stejného typu, jako popsal (gp) (pak ale vyvstává otázka, zda Baimy měly kabel, podle Keprtova dovětku spíš ne...), a se stejným principem fungování? A jak to je s krokodýlem (singrovkou)?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster - Frequently Asked Questions


Info
informacni okenko