..: Fotogalerie - detaily fotografie T 499.0002 :..
 

T 499.0002


T 499.0002Informace o fotografii:
 - Místo focení: Vlečka VUZ Velim
 - Datum: 20.2.2015
 - Autor: Pavel Horinek  Poslat email autorovi
 - Pozn.: po focení na okruhu se Kyklop
vrací zpět do Nymburka
 - Zobrazeno: 7120x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 5
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
25.02.2015 (8:45)  
Rubmgaakutkt: snaha snížit hmotnost kyklopa samozřejmě byla, ale se zadanými paramtery loko a materiály, které tehdy měli konstruktéři k dispozici, to bylo zřejmě neřešitelné. Opět doporučuju ten už tady topičem doporučovaný Svět železnice číslo 30. A nepochybně i Kolmixem avizovanou publikaci, dle rozsahu bude velmi výživná, už se těším.
registrovaný uživatel JB 
Počet komentářů uživatele597 »fotek 0
25.02.2015 (7:12)  
Ještě k motoru: Motor 220 byl vyvíjen v oddělení pístových strojů Sokolova v Libni. Po začlenění smíchovské továrny (původně Škodovky) do ČKD tam byla jeho výroba delimitována a tam ho předělali na vrtání 230. Oddělení pístových strojů Sokolova zaniklo, když již dříve byl motor 170 předán do Martina, kompresory pak byly vyčleněny do nového závodu Kompresory.
registrovaný uživatel Kolmix  mail  
Počet komentářů uživatele106 »fotek 0
24.02.2015 (23:25)  
mRKEF - Ano, motory K 12 V 230 byly původně konstruovány s vrtáním 220 mm jako K 12 V 220 DR.
Ale v reálu tímto motorem byly osazeny jen dvě lokomotivy - hydraulika T478.2001 (později 4001) a prototyp T478.3001 (dnešní 753.001). Více se o tom píše např. i v právě dokončované knize o Kyklopech T499.0 ;-)
24.02.2015 (19:26)  
Jen detail k motoru K12 V230 DR. Jestli se dobre pamatuji, tak prvne tyto motory mely vrtani 220 mm a pote doslo ke zvetseni na 230 mm. Mzslim, ze o tom neco pisou v knize Pod znackou CKD.
24.02.2015 (18:53)  
Tak ta hmotnost by se jistě mohla dát nějak vyřešit (alespoň s kompromisem), jako u zamračených, ale spíše tu byl problém, že by se po elektrizaci se svými parametry hůře uplatňovaly, i když by se svým výkonem MOŽNÁ mohly uplatnit jako náhrada Sergejů. Potom by ale rychlost 140 byla k ničemu...
24.02.2015 (14:42)  
Vcelku jednoduše - každému jízdnímu stupni bude přiřazen určitý poměrný tah (tak jako to funguje již necelých 10 let na modernizovaných TU47.0 - jenom místo volantu tam je jízdní páka).
24.02.2015 (10:30)  
Mě by celkem zajímalo, jak se obsluhuje ARR, resp. jaký je rozdíl ve funkci, oproti třeba 754, která nemá kormidlo, ale rajčáky.
24.02.2015 (9:04)  
Myslím, že to nápravové zatížení naopak BYLO rozhodující...nebo aspoň rozhodně ne zanedbatelné. Ty mašiny mohly v podstatě jezdit jen na hlavním tahu. Neměli jsme tratě jako např. Němci, kde 21 tun na nápravu bylo zcela běžných pomalu i na lokálkách...už od 20.let minulého století.
Naopak se tenkrát příliš neřešila ta spotřeba...ale v nějaké dokumentaci, co jsem četl, se taky nenechávala bez povšimnutí.
23.02.2015 (22:16)  
Franta Plášek: To je dost často citovaná nepřesnost. RVHP s tím, že se kyklop nedostal do sérivoé výroby neměla nic společného.
Více v komentářích pod touto fotkou s odkazy na zdroje:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/hist/hist043.html
23.02.2015 (21:59)  
Tehdy se jezdilo sotva 120 na tratích hlavních
A přesto vznikla řada 350 (a z ní odvozená 150) s Vmax 160 km/h. Naštěstí.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko