..: Fotogalerie - detaily fotografie T 679.0015 :..
 

T 679.0015


T 679.0015Informace o fotografii:
 - Místo focení: Zvolen os.st.
 - Datum: 1.10.1986
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 6969x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
30.09.2009 (17:17)  
Moc pěkný snímek.
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
Počet komentářů uživatele1219 »fotek 0
16.06.2009 (15:53)  
Musí se to tady řešit? Fotka si zaslouží tu nejlepší 5 a šmitec...
16.06.2009 (14:17)  
Flaizer: Zrovna takovouto fotku bych v dnešní době mohl vyfotit. Stačilo by, aby byl provozuschopný pomeranč odstaven na podobném místě. Nic tak třeskutě historického, co by se dnes, pominu-li neexistující exemplář lokomotivy, nedalo nalézt v dnešním reálu na ní nevidím.
Píšeš toto:
...to co fotil pan Drahoš, to je to pravý světlo, ten pohled na vozidla na kolejích, hlavně ty ve své činné službě...
To chceš jako říct, že dnešní fotky nezachycují to pravé světlo, ten pohled na vozidla na kolejích, hlavně ty ve své činné službě? Copak tedy jsou ty stovky a tisíce fotek brejlovců, zamračených, 810, banánů, dvojek, es, peršingů atd.? To jsou nějaké přeludy na kolejích nebo nějaký pseudoprovoz? Za dvacet, třicet let nad nimi budou uchcávat jiní Flaizerové. Stejně jako autor této fotky byl možná unešen fotkami svých předchůdců, kteří po II.sv. válce fotili ještě hrbouny, 275, 354.0 a podobné, pro generaci fotografů 70.let již historické stroje.
Mám rád staré fotky, staré filmy. Mám doma hromadu fotoknih se starými fotkami, stejně jako staré filmové železniční dokumenty. Rád si je prohlížím, rád se na ně dívám a představuji si jaké to muselo tehdy být. Nikdy by mě nenapadlo říct o dnešních fotkách, že jsou nějak fotograficky méněcenné oproti těm starým. Jsou více či méně zdařilým zachycením současné doby a jejich historická hodnota se projeví časem, stejně jako se tomu stalo s fotkami Drahoše Švestky, které jsou velmi vítaným obohacením zdejší galerie.
Když Tě nezajímá nějaká 380 nebo pendolino, tak jak můžeš psát o tom, že Tě snímky zajímají z fotografického hlediska? To je pěkný nesmysl, že? Protože z fotografického hlediska by Tě až tak moc nemělo zajímat co je na fotce za stroij či vlak, ale jakou má fotka kompozici, námět, náladu, barvy, světlo, expozici atd. Nic z toho jsem zatím příliš často ve Tvých komentářích nečetl.
16.06.2009 (12:59)  
TOPIC: ježiši, já to beru jen jako z fotografického hlediska a okolnosti proč to jezdilo nebo ne mne nezajimají, zkuste si takovou fotku vyfotit v dnešní době, to asi těžko půjde, buď to z vlaku budou vystrkovat hlavy pasažéři - nadšenci že to ještě jede, nebo vozy nebudou souhlasit s tou dobou kdy to jezdilo a krajina bude určo taky poznamenaná, proště a jednoduše, to co fotil pan Drahoš, to je to pravý světlo, ten pohled na vozidla na kolejích, hlavně ty ve své činné službě... takovéto fotky mají svoji historickou hodnotu stejně jako samotné vozidlo na té fotce. S dnešními historickými jízdami se to ani náhodou nemůže dorovnat. Takovýchto fotek je pomálu, nebo jsou zavřené v archivu, což je škoda... Když se kouknu na tuhle fotku, prostě mi navodí pocit, jako by ten pomeranč byl nově předveden, pak mne nezajimá ani nějaká moderní 380 nebo kýčovité piďolíno...jen tak dál, ať takovýhle fotek přibývá, víc než nafocených jich stejnak nebude, proto se jich snažte ukázat co nejvíc...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
16.06.2009 (11:37)  
1) K panu Drahosovi a fotocce barevné:

Tu krásu proste nelze popsat slovy,
je to královna ze Sáby
kdybych byl bourec morusový,
byla by samé hedvábí
(tusím napsal pan J. Suchý..)
Kdyby v zornicích byly fotáky, snad by se dala zdigitalizovat, kterak sólo stojí na klacku na vítonské strane zeleznicního mostu, pod ní T1 jedzdí do Podolí a já coby malý spunt na tu krásu koukám a koukám... (cca 1964).

2) K mýtum a predstavám:

Dejme za pravdu v zásade vsem - v zrcadle onech clánku, neb historie se opakuje. Dle mé pameti i "sbíraných drbu" to nejpresneji asi trafil p. Topic:

- Doporucující dohoda s Mockbou byla pro nekteré význacné marxisty jako Slovo Bozí. A krome skvelých techniku firmou (pardon, n.p.) CKD hejbali práve takoví jedinci.
- Pro firmu dlouhodobá zakázka na CMe byla o zivobytí a kupodivu asi zajímavejsí. (Kosile blizsí, nez kabát). Vsak taky pro vytízenost Moraviny a Naftových motoru (ty navíc potom jeste vyhorely) nebylo lehko vnutit mezi velkoserie "neco" pro CSD - odtud taky nákup licence Pielstick a T 466 s Pegasem z Martina - viz Bazala68; a Cmeláci pro nás jsou tusím hlavne z Dubnice.
- Poté, co doporucující dohoda padla, byly jiz Sergeje nasmlouvány a výroba Pomerancu prerusena. Tím padly i sance na exporty do tretích zemí - viz predchudkyne Pomerancu "Coca Cola". Ty by to jediné mohly zvrátit na pocátku - 1963.
- Zmena v prubehu schválené 5tiletky byla v zásade utopií. (to se radeji dovezly "52" z CCCP predelávané na 555.3)

Poslání: Druhdy vlezdoprdelkové z nasich vlastních rad brali doporucení RVHP jako modlu a byli papezstejsí, ne papez (tedy generální tajemník v Kremlu). Nyní nekterí státní uredníci stejne "proaktivne" pristupují k doporucením EU.
16.06.2009 (10:47)  
Flaizer: Co to je za neskutečný blábol, že nám fotka železničního vozidla ukazuje onu dobu v pravém světle? Žil jsi v té době, abys mohl něco takového prohlásit?
16.06.2009 (9:39)  
Flaizer,NIcKON:Děkuji děkuji,to je milé.
16.06.2009 (6:55)  
Gratuluji pane Drahoši, zatím vedete, i přes to, že to jsou fotky už historické, tak tu patříte mezi nej vystavovatelé a tahle fotka je jako vystřihnutá z magacínu. To co jste už uvedl, z toho by si zasloužila výstavka...a věřím, že i ty horší fotky by si zasloužili pozornost...moc díky za foto, ukazují nám tu dobu v tom pravým světle...
16.06.2009 (1:18)  
Ty sloupy jsou tam nešťastně, takže snižuju hodnocení na 4,9 a následně zaokrouhluju :) Jako vždy fantastický a na svou dobu nevšedně kvalitní dokument.
15.06.2009 (23:33)  
re topič:myslel jsem to ve smyslu uvedení informace na pravou míru. Nicméně je to diskuse mimo rámec fotografie. Články si obstarám a přečtu.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko