..: Galeria zdjęć - detaily fotografie T 478.1144 :..
 

T 478.1144


T 478.1144Informace o fotografii:
 - Úsek: Frýdlant nad Ostravicí - Čeladná
 - Datum: 21.6.1985
 - Autor: PaMir 
 - Zobrazeno: 3731x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

25.04.2019 (11:34)  
Vnější vzhled není opravdu nic moc, ale jezdila spolehlivě. Jezdil jsem v té době denně do Ostravy do školy vídal jsem je obě celkem pravidelně a snad byly i v turnuse spolu s Hondami. Vzpomínám na páteční odpolední osobák z Ovy do přes kopce do Valmezu, ten míval pravidelně 8 bajek a 1 BDs, z Ostravy středu narvaný až po střechu, z OKunčic lidi stáli a zvukový projev když šplhala do kopců byl úchvatný.
registrovaný uživatel Dušan Kelo  mail  
Počet komentářů uživatele21 »fotek 0
25.04.2019 (10:03)  
NIcKON: áno, to je fakt, že mašiny tesne pred velkými opravami sa dávali na ľahšie výkony, kde nebolo treba využívať plný výkon, a jazdné časy nemali vplyv na meškanie osobného vlaku. Vždy ale platilo, že čím väčšia "šmudla", tým spoľahlivejšia. A preto si myslím, že cecula na fotke nevyzerá pekne, ale svoju robotu si urobila na 100% A keď to porovnám s dneškom, tak stále rozmýšľam, kam sme sa vlastne posunuli? https://www.zeleznicny.net/modules/xcgal/displayimage.php?pid=31851&album=lastcatup
24.04.2019 (16:12)  
Dušan Kelo: To co píšete, příliš neodporuje tomu, co píšu já. Že se opravy dělaly, to nepopírám, otázka ale je, v jaké kvalitě a v jaké fázi vzniku problému. Třímotorové mašiny bývaly přinejmenším v Praze na dispečerkách běžným jevem, stejně jako jedenapůlkompresorové tramvaje s vypadávajícím hlavním spínačem; legendární byla třeba E 499.1044. Jak to mají messerschmitty, nevím, a samotného by mě to zajímalo...
registrovaný uživatel Dušan Kelo  mail  
Počet komentářů uživatele21 »fotek 0
24.04.2019 (12:10)  
NIcKON: dovolím si nesúhlasiť. V tých časoch neexistovalo, aby nejaká mašina dlho stála. Sklady boli plné náhradných dielov. Stáli buď búračky, alebo havarované spalováky, ale aj tie išli do opravy. Zrušiť loko bolo nepredstaviteľné. Dokonca si pamätám, ako vytiahli z buriny doslova holý rám z búranej laminátky S4990074, posadili ho na podvozky a v rámci nejakého záväzku ju sprevádzkovali. Mašiny chodili na stredné a generálne opravy podľa kilometrov daných výrobcom, čo bol zlomok z dnešných prebehov. Pravdou je, že boli iné materiály, ako sú dnes a stále sú nové vo vývoji. Ale keď jej padli kilometre, alebo vek do G opravy, tak ju jednoducho urobili. Vymenili kabeláž, bloky, vinutia motorov a išlo sa ďalej. Letmo mašiny boli špinavé, lebo nebolo kedy ich čistiť, ale turnusovky, tie vyzerali. Napríklad brnenské a zvolenské štvorky či bardotky https://www.zeleznicny.net/modules/xcgal/displayimage.php?pid=1832&album=7.
Na tri motory by to asi ďaleko nedotiahol so sedem vozovým osobákom, nehladiac na to, že keby zobral takú mašinu z depa, tak by mal problémy. No a keď sme u tých trojmotorových, tak kolko zátopkov jazdí na všetky štyri???
23.04.2019 (20:41)  
Když slýchám od starých ajznboňáků, jak se o mašiny tenkrát zpravidla pečovalo, tak je s podivem, že se vůbec nějaká kola točila. Šidila se pravidelná údržba, znečištěný olej z filtrů se lil zpátky do motoru, pálila se mizerná sirná nafta, většinou se jen flikovalo a hasily největší průsery. Mašiny běžně jezdily s nefunkčním jedním trakčákem či skoro nefunkčním kompresorem - pokud byly na mašině dva, tak aby fungovaly oba, to byl malý zázrak. Ostatně péči, s níž byla ošetřována, má vyfocená baruna vepsanou přímo ve tváři. A to jí tehdy ještě nebylo ani 20 let. Takže spíš to bylo tak, že tenkrát nevypadaly a nejezdily. Hlavně že se na papíře plnily socialistické závazky a mašiny se nesmyslně přetěžovaly, aby se plnily plány, napsané od stolu nějakým komunistickým diletantem kdesi na opačném konci republiky.
23.04.2019 (19:57)  
No ono moc nejezdily, ale byla velká záloha ;-)
23.04.2019 (14:35)  
Flexo: No vidíte. S vozy je to dnes úplně stejný, u mašin je to přesně naopak: Tehdy třeba nevypadaly, ale jezdily. Dnes vypadají, ale nejezdí. Co máte radši?
registrovaný uživatel Flexo 
Počet komentářů uživatele54 »fotek 0
23.04.2019 (8:29)  
Mašina odporná, vagony ještě odpornější. Hlavně, že je tam ten transparent.
18.04.2019 (21:17)  
Ostravské a Valašské Hondy (T478.3) ovládaly dopravu z Ostravy do Kojetína. Kromě nich byly na vlacích přes kopce nasazovány dvě Berty ze stavu depa ValMez. Toto je jedna z nich, tou druhou byla tehdy 1141.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy - pytania i odpowiedzi


Info
informacni okenko