..: Fotogalerie - detaily fotografie 383.204-5 :..
 

383.204-5


383.204-5Informace o fotografii:
 - Místo focení: Velim
 - Datum: 19.1.2019
 - Autor: Chary  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 2545x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

21.01.2019 (19:40)  
Chary: Pro většinu tebou navrhovaných fleků je výraznou pomocí tyčka, bez ní to úplně není ono. No a druhak většina těch fleků pořád hrozně zarůstá :(
20.01.2019 (22:25)  
Hele pokud vezmeš tento úhel slunce, směr jízdy a kolej, tak si dovedu přestavit, že bych něco vymyslel u přejezdu co mám tu pralinu, pak před Tatcema (tvůj garfield z druhý strany), tohle by šlo i tam, kde je ten peršan s Moskvou, to šestikolo o kus dál, a teda vlastně ještě tady https://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/163/163206.html (všechny tři stejný směr a násvit) no a při troše snahy by se dalo to samé udělat u rybárny. Jen tam budou vadit sloupy, tak ale ty při focení bližší koleje vadí vždy a je jedno, jestli to je u Peček, u Pardubic, u Kostomlat, u Libice, u Oseka nebo v Bezpráví.

Proto jsem jel do Velimi.
20.01.2019 (22:19)  
Chary: Pokud dobře koukám, tak krom posledních 2 jsou všechny v jinou denní dobu (směr focení trati). No a ty Cerhenice u nadjezdu taky není úplně dobrý flek pro dlouhý náklad.
20.01.2019 (22:04)  
Chary: Jsem si pěkně naběhnul - takže 40-80mm, vlak v diagonále fotky, mašina v bráně, vyjetá nebo polovyjetá, přední nebo zadní kolej, úhel focení 30-60°. Prostě třeba 80% fotek, co tu vidíme. Ale nechci se pouštět do obšírné diskuze o kompozici :)
20.01.2019 (21:29)  
Tak ono to je na 250 exponováno s nějakou mírou tolerance a kompziční ořez, právě z různých důvodů, na těch výsledných 265. Ale nesejde na tom, tady jsou ty milimetry fakt jen rozdíl v tom, jestli je vlevo o sloup víc nebo míň a jestli vpravo trčí větve toho topolu nebo ne.

Co je to klasická kompozice na dvoukolejce pod dráty? A myšleno na bližší nebo vzdálenější kolej?
20.01.2019 (21:20)  
Chary: Tak to je vtipné, prve jsem napsal 250 a pak to opravil na 280 :)
Je vidět, že už ses v těchto končinách něco natelil, přecejen odhadnout velikost přiblížené mašiny proti pozadí není zrovna lehké.
Ale na druhou stranu, co ti zbývá :) Tenhle dlouhý přímý úsek trati Poříčany - Velim nemá snad jediný opravdu pěkný flek klasické kompozice, mockrát jsem o tom přemýšlel, co by se kde dalo vymyslet...
20.01.2019 (19:08)  
Máš to moc pěkné, zvláště při takovémto telení je to těžká kompoziční práce, aby nic vyloženě nekolidovalo. Líbí se mi i výhled na vlečku na okruh.
Kolik milimetrů to je? Odhaduju tak 280?
20.01.2019 (21:11)  


Velmi dobrý odhad, je to 265 mm na DX.
Jinak takové kolize jsou nevyhnutelné, jde jen o to, jestli bude od čela ke sloupu přiměřeně dost místa. Zde to vyšlo hezky.
20.01.2019 (15:45)  
má to svoje čaro...
20.01.2019 (10:36)  
Mrazivé počasí má výhodu v tom, že se dá fotografovat i v bezvětří na sluníčku na relativně dlouhé vzdálenosti, aniž by se ve větší míře projevilo tetelení, neboli rozostření obrazu vlivem vlnícího se stoupajícího vzduchu zahřátého od povrchu.

Do mrazivého slunečného rána přijela pohledná ucelená souprava klanicových vozů se zásilkou dřeva v čele s jedním ze zajímavých zpestření posledních dní, slovenskou lokomotivou 383.204 v novém barevném schematu ZSSKC.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko