..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "zirecek":

  1 2 3 4 5 ... 210      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
946.026-2ČD nemůže koupit vlaky za dotace.
To může pouze státní subjekt jako kraj, často jsou vlaky vázané na určitou oblast, tratě. Aktuální stav vozového parku je výsledek předchozí vlády ČSSD, která nařídila krajům uzavřít 10 leté smlouvy s ČD, někde opakovaně. Což byla klička pro okaté splnění podmínek EU. Některé kraje se zmohly alespoň na to, že si začaly do smluv či dodatků protlačovat kvalitnější parametry: WiFi, klima, bezbariérovost. Tím, začlo šibovaní vozového parku ČD v rámci republiky. Aneb méně zdatné kraje dostaly horší vlaky na úkor aktivnějších krajů.

Mezitím nabývali zástupci krajů zkušenosti, když nepodlehli zrovna podpisu druhé 10 leté smlouvy či dodatku s ČD bez snahy o zlepšení. A začíná konečně to, co tady mohlo být klidně před 15 lety. Kraj má zkušenosti a lidi a volí si model jaký chce - různé kombinace nových vlaků s dotacemi na jeho triko a do toho vstupuje vysoutěžený dopravce, který má v různé míře vlaky na starosti či v pronájmu. Kraje logicky soutěží ucelené celky z principu spádovosti (sada tratí) nebo z technického hlediska (TV, bez TV), dále zkouší různé modely s vybraným jízdným. Například myšlenka, že jízdné si bere kraj je geniální - nutí to přímo zástupce kraje to dělat pořádně. Když budou mít kraje konečně odvahu a kontrolu si řídit plně a zodpovědně výběrové řízení na vlaky a autobusy, automaticky tyto kraje začnou přemýšlet jinak - někde naženou lidi do vlaků a někde neobjednají paralelně jedoucí autobusy (musí prolomit lobby i tady). Někde má kraj přetížené a nevyhovují silnice, tak zadotuje určitou linku a vyžene část lidí z aut. Někde podpoří turistickou oblast hustou víkendovou taktovou dopravou s levným rodinným jízdným. K tomu možnost přestupních terminálů s dotacemi pro obce, města. Možnosti jsou veliké...

Když se zajedete podívat kousek do Polska, tak jedete v nové moderní jednotce po staré trati. V každém vojvodství jinak barevné nové a moderní vlaky už pár let...

Olomoucký kraj je jeden z nejpasivnějších v ČR. Je to způsobeno i tím, že ČD zde má depo a zázemí osobní dopravy. Zástupci kraje se nechají opít rohlíkem a podepíšou Stadlery s podlahou 760 mm, což znamená v praxi: na nástupištích 550 mm bezbariérovost nemáš a mít nebudeš (ano, můžeš si vytáhnout hliníkové lyžiny ručně) a na lokálkových nástupištích výšky 200(250) mm, ve stanici velmi úzkých, je to prostě horší než Regionova. Je to ukázka práce kraje, vizitka jejich práce.

Ale chápu, že někdo vidí natřený vlak a je spokojený, a raději omínusuje příspěvek, jehož sdělené informace neumí či nechce vnímat.
16.05.20 - 7:59
946.026-2Vysokopodlažní Stadler, který pro nástup/výstup cestujících na starých lokálkách horší než RegioNova. Zatím proběhla modernizace nátěrem, protože prvotní soutěž na opravy se nezdařila. Je logické, že Němci prodají jednotky totálně dojeté, zničené a pro ně nevhodné. Olomoucký kraj není schopen politicky ustát dlouhodobé nasazovaní těchto jednotek v okolí Olomouce. Takže tipuji, že časem půjdou na méně exponované tratě a blíže k Olomouci se zkusí pořídit něco lepšího na druhý pokus.15.05.20 - 10:51
751.024-1Díky za názor. Myslel jsem ořez - klidně 1/3 shora a 1/3 zleva. Horší kresba je již patrná. Pouze jsem napsal svůj pocit z toho, že sloup mi strhává pozornost. Varianta většího natelení by dala ještě více vyniknout probíjení se Bardotky zelení, což je hlavní zajímavost snímku.12.05.20 - 9:09
751.024-1Ten sloup vlevo mi tam připadá zbytečný. Hezká momentka.10.05.20 - 18:52
363.016 + pk541.022Wolfi: A nemělo by to jet odklonem přes Bošice kvůli povodni?23.04.20 - 8:34
T 478.2069Velice povedené, radost pohledět.03.04.20 - 7:28
750.705-6Anebo přidat vlevo, ať je šablona dokonalá, :-).03.04.20 - 7:27
720.539-6Velice povedené, vychytané.15.03.20 - 21:37
Škoda 13TIR: Mám tohle místo rád. Je to pro mě ikonické místo v Brně. Dlouho jsem přemýšlel, jak to zakomponovat. Líbí se mi i pohled z druhé strany křižovatky. Technicky by to mělo jít mnohem lépe. Tento snímek vznikl spíše náhodou bez stativu. Retro eso nahoře a tramvaj dole vyšla velmi dobře, tak jsem to zkusil zeditovat. Prosvětlení o 2,2 EV dalo fotce zabrat, stejně jako moc dlouhý čas, díky kterému je neostrý vlak i tramvaj. Zdejší "kinder" rozlišení však dokáže tyhle technické nedostatky potlačit.18.02.20 - 17:28
Finita la CommediaMožná je chyba na straně přijímače :o), ale já názvu nerozumím a nedokážu si to domyslet ten posun na vyšší laťku...14.02.20 - 11:42