..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "IR":

  1 ... 63 64 65 66 67      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
Zlatý západDobrý podvečer.
Bohužel mám dneska "kapitalistický subbotnik", takže nestíhám... Odpovím tedy tak nějak hromadně až paušálně:
Krátil jsem si dlouhé čekání na vláček "plácáním" cvičných fotek (s malým rozlišením) ve stanici Hovězí. A zaujalo mě, že slunce zapadá právě v ose kolejí. Foťáček má 10-nás. optický zoom. Je to focené už za hranicí elektronického zoomu a z fotky ještě výřez (všechny údaje viz EXIF u fotky; ponechávám kompletní). Bylo to přímo proti slunci a hódně přesvětlené. Ale časem jsem tomu motivu neodolal a poslal ten výřez do ŽP. Páni redaktoři se dost snažili mi poradit, jak to trošku zachránit. Při mé PC (ne)znalsoti se mi to víc nepovedlo.
Každopádně dík všem - od redaktorů po uživatele - za rady i komentáře. Kladné potěší, záporné poučí. Obého je třeba. A teď se - žel - musím vrátit k práci. Ale těším se na každou vzácnou chvilku volna, tedy na fota vláčků a všeho kolem nich a studium toho, jak "to" dělají zkušenější.
Zdraví
IR
04.07.09 - 18:44
524.102 + 524.1117Pro D.Š.: Hmmm, tak to jsem ani netušil... Ale můžu doložit foty např. z minulého měsíce (ale do ŽP nepošlu - neodpovídají požadavkům). No, ono se odtud hlavně odváží dřevo a z primárního zpracování vagony plné řezin (do Německa!).
No, dnes končím, ale těším se na další stará fota staré páry - jediné mé oko nezůstává suché, díky... :-)
03.07.09 - 23:01
524.102 + 524.1117Tak to vypadá, že už to vzpomínkové vyprávění začíná vznikat...
Teď ještě ty vzpomínky pečlivě kopírovat, shromažďovat a za nějaký ten roček provést závěrečnou redakci... :-)
No, u nás (Vsetín a okolí) taky jezdil takový manipulák, který se dělil (a v opačném směru zase spojoval) na V. Karlovice a Bylnici. Pamatuju si jej od dětských let (1. polovina 60. let). Jestli si jej s něčím nepletu, tak býval někdy tak dlouhý, že ve předu jel štokr a na postrku šestikolák(!). Později toho štokra vystřídal Sergej. Nevím, nejsem od železnic a nijak to taky blíže nezkoumám, ale jen tak "od vidění" mám dojem, že ten manipulák jezdí dodnes. Taky se tu někdy sejdou 2 služební vozy (od těch dob stále ty stejné :-), ostatních vozů tak od 0 do 15 (i více) a dle potřeby jede 1 či 2 "kocouři". Jste-li někdo do věci zasvěcenější, tak mě - prosím - opravte či se o poznatky podělte... Díky.
03.07.09 - 18:41
524.102 + 524.1117Pro D.Š.: Děkuju za informace. No, koukám, že jezdit u ČSD bylo někdy asi dost dobrodružné... Skoro by to chtělo někdy sepsat něco ve stylu "na železnici děly se věci" (parafrázuji rubriku, kde se něco na ten způsob po "drobcích" vyskytuje v nejmenovaném železničním tisku... :-) .03.07.09 - 14:44
524.102 + 524.1117Paráda! Akorát... šálí mě zrak, nebo má ta čelní mašina fakt místo reflektorů prázdný díry? Vypadá to, že si při večerním návratu fíra s hajcrem každej na svý straně museli svítit baterkou :-)03.07.09 - 11:40
831.183-9Tož, taky mě trošku zarazilo, že tam 12.5. už leží balíky slámy... (a zeleň jako vprostřed léta)... Nebylo to odeslané 12.5. a vyfocené loni v létě...? :-)02.07.09 - 18:38
475.171Jiřímu z Adamova: se omlouvám, ze ten odsudek nádraží. Ale Adamov sám za to vlastně nemůže. Co taky chtít po MěÚ malého města, kde zaniknul prakticky veškerý průmysl, a tedy hlavní zdroj příjmu MěÚ? Přál bych v tomhle Adamovu aspoň malý zázrak... Ale primárně ta budova patří někomu od železnic (komu patří budovy? SŽDC? Či někomu jinému? Já už se v tom propletenci železničních firem nějak nevyznám - moc to nesleduju...) a ten by se měl o ni - jako o svůj majetek - starat "s náležitou péčí dobrého hospodáře" (cituji ze standardích smluv!).
D.Retychovi: díky za objasnění osudu toho tunelu č. 6. Já si taky říkal, že k tomu snesení č. 6 a č. 5 došlo spíš až v rámci příprav elektrifikace...
22.06.09 - 10:39
475.171Dobrý večer.
Já si taky hned říkal, že to bude spíš směr Adamov, než směrem do Babic (a Brna). Taxem tu trať opravdu ještě úplně nezapomněl. Jo, jo, dvěstěšedesátku (a tyhle mašiny (a tyhle fotky))) prostě miluju. Inu, vzpomínky na dětství...
Ale i dneska je ta modernizovaná trať úžasná. A myslím, že to obrovké dílo (mj.) ŽS Brno při její kompletní přestavbě je dost nedoceněné. Možná i proto, že se tu nejezdí 160, ale že poměry dovolily "jen" 120 km/h (pro "klasiku"). Jen je škoda, že stanmice, které jsou už téměř "opuštěné", vlivem typického českého vandalství tak rychle chátrají. Např. budova stanice Adamov, tak to je přímo humus! A přitom je to jedno z východišť do Moravského krasu. Nevím, co s tím. A mrzí mě to...
Tak aspoň to krásné foto...
21.06.09 - 22:53
363.111-6Vojtik: Aha, díky za vysvětlení. A tím se i vysvětluje pozn. p. Grilla níže... :-)17.06.09 - 21:56
363.111-6Díky za to foto. Jednak moc pěkné, jednak z kuriózního traťového úseku. On je totiž jednosměrný(!). Ač je to původní "přerovka" (Brno - Přerov, .č 300, dříve 330, dříve 33a), tak tudy žádné vlaky z Přerova (ani do Přeorva) nejezdí! Mezi Vyškovem a Křenovicemi nejezdí osobáky (paralelně dálnice a silnice I.tř., takže autobus v Brně za 1/2 čas než vlak). A rychlíky od/do Bohumína všechny "zkratkou" přes Šlapanice a blažovickou spojkou. Ve vyfoceném úseku tedy pouze rychlíky (Jeseník) Olomouc - Brno, ale ty jedou opačně také tou "zkratkou" přes Blažovice. Takže v opačném směru tady vlak prostě nevyfotíte. Snad jsem se nepřehlédnul - když, tak mě opravte... :-)17.06.09 - 18:10