Komentáře uživatele "zn1124":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
...a zezadu do toho buší postrk 556.0255 | Jestli ještě mohu k svítivost v 70létech. Paraboly lamp označení stroje byly pouze bílé (žádný chrom)a většinou zašlé a často uvnitř i popraskané a to svítivosti před lokomotivu moc nedávalo. Když vezmete jak je dlouhý kotel ze stanoviště strojní čety, tak kolik bylo vidět ? Používání reflektorů, nato jak silný byl noční provoz osobních tak nákladních vlaků na dvojkolejné trati a předpis říkal reflektor musel být zhasnutý, kvůli oslnění protijedoucího vlaku. Označení vlaků nebo samotného stroje byl z předpisů jasný. Posun stroje muselo svítit jedno světlo, začátek vlaku obě svítilny. Ale zase byly stroje, kde si strojní čety nechaly pěkně nasvítit uvnitř stanoviště - kotel. Když lokomotiva stála a čekalo se na odjezd, tak kotel se pěkně leskl, bylo místo na termosku s kávou, jízdní řád, pucvolu, rozkaz pro daný vlak a místo na olejničky aby olej nebyl ztuhlý, když se ve "spěchu" ve stanici obíhala lokomotiva a kontrolovaly se maznice a vše co k tomu patřilo, protože výpravčí už dával odjezd. Ale to už jsem utekl od osvětlení lokomotivy. | 04.03.15 - 9:26 |
...a zezadu do toho buší postrk 556.0255 | Osobně jsem prošel praxí v letech 75 v BM-dolní na elektro dílně pro parní lokomotivy (u Astra). Přední svítilny opravdu trpěla jak vzpomíná Drahoš od čištění dýmníce po příjezdu z tratě. Voda, vlhkost a elektrika se nikdy neměla ráda a tak po vyhození pojistek, dávali strojvedoucí do pojistkové skříňky 25haléře nebo hřebíčky. Reflektory byly v těchto letech už většinou na stroji, ale málo kdy funkční. Když měl strojvedoucí zhasnout reflektor, musel se otočit nad sebou, kde byl normální domácí otočný vypínač a zhasnout proti projíždějícímu vlaku. I při jízdě v noci, bylo dobře z lokomotivy mechanická návěstidla vidět. Každý strojvedoucí znal svou trať "jako své boty" a tak už byl zvyk, že se reflektor málo používal. Ale třeba na 1124,1125,1131,138,162, byly reflektory funkční až doslední chvíle před zrušením. Poziční svítilny musely být funkční z předpisu jak vpředu tak u tendru. Každá lokomotiva díky strojní četě, měla velkou zásobu náhradních žárovek a pojistek. Dost často se měnilo dynamo, kde uhlíky byly vydřené až do rotoru. | 02.03.15 - 18:22 |
721.087-5 + 721.101-4 | ... a já děkuji Drahoši. 026 si už moc nepamatuji. Moje paměť na T435 089, 091 sahá do roku 73-74, když jezdily na prohlídky na RO,R1. A když byly 435 doma, tak na záloze jezdila - někdy se až trápila " Rosnička T334 " | 14.01.15 - 12:00 |
721.087-5 + 721.101-4 | Ahoj Drahoši, jak píšeš, tyhle lokomotivy v Brně na dolním jezdily 24hodin a nebylo je ani moc vidět, jen slyšet. Jestli pomůžeš a pamatuješ byly 2ks T435 089 a 091 ?? Teď už nevím, jen na dílně - elektro jsem je moc v té době neměl rád. Všude malý až žádný přístup. Výměna uhlíků na generátoru nebo na trakčních motorech, tak ruce podřené. Ale také, dobré a pěkné vzpomínky. A pak přišly T458. | 13.01.15 - 10:09 |
Kdysi dávno ve Střelicích | Děkuji Drahoši !! Krásná vzpomínka. Za pár měsíců od Tvého focení jsem byl u této dvojice v zácviku a učil se topit. A jak píšeš Brno Majlont - Zbýšov - Střelice - Oslavany a někdy písek do Dalešic. Děkuji a zdravím. | 09.12.14 - 19:06 |
464.202 | Miroslave, já píši pěkná vzpomínka na brněnskou Rosničku. Vím, v těchto letech už byla v Olomouci, ale otec sní v letech 69-70 jezdil na dolním v Brně a když jsem se mohl svést, tak jsem vždy poslouchal jak při rozjezdu má ostrý štěkavý zvuk. | 09.09.14 - 13:39 |
350.014-7 | U Slovenských strojvedoucích se Gorilám už delší dobu také říká TITANIK. Vyjede, ale nedojede. | 12.08.14 - 8:23 |
754.026-3 | classic 90s asi moc odpovědí na tohle místo mít nebuš, (možná se pletu) ale místo je v polích málo známé sice viděné ze staré silnice z Vyškova na Rousínov - Brno. V letech 1967/68 zde sloužil na směně náš známý železničář kamarád a jako malý kluci jsem tu začínali první kontakty s železnicí jako stavět vlakovou cestu, napřed návěstidlo, pak předzvěst. A jak se stmívalo, tak se chystaly lampy, kde musel být doplněm petrolej a vše čisté. Vzalo se do ruk a pěkně po pražcích zavěsit na své místa. Závory, které jsou vidět, se nezvedaly, dokud nejel nějaký traktorista a když nejel vlak, tak se zvedly. Rozdíly do roku pořízení Tvého obrázku z roku 1993, tak od roku 1967, skoro žádné. Označení celou dobu bylo pouze HL a označení Drnovice tam nebylo. Salutovali jsme vlakům vpředu 475, nebo 477 a nákladní vlaky 679, nebo posun Čmelák 669 se vracel do Brna Od roku 1993 do součastnosti ? Tak všichní napíší, že trať je elektrifikovaná, návěstidla světelná a mám tušení, že už tam není 80km/h, ale 90 do Lulče. Děkuji, nevěřil bych, že tohle místo někdo vyfotí. Pěkné !! | 06.07.14 - 16:33 |
Kdysi dávno v Rumburku... | Pěkná. Nato jaký se psal rok a tyto stroje měly už místa spíše v kopřivách tak ten lesk na tendru je vidět, že si pánové dali záležet a mákli si. Kdo nedělal, neuvěří !! Ano ano, tyhle fotky dáváš jako laskominy dětem. Po troškách. Snad do vánoc alespoň 2-3 fotky ještě budou. Děkuji Drahoši. | 12.06.14 - 8:56 |
754.026-3 | Místo je asi velice oblíbené. V pozadí jsou Marchanice Vyškov bývalé koupaliště a jsem tu focený (fotil otec)v roce 1964/65 a v pozadí jede 475 ... Brna dolního. Fotku mám, ale nedokáži ji dát do galerie. | 27.05.14 - 9:39 |