..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "zn1124":

  1 2 3 4 5 ... 11      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
...a zezadu do toho buší postrk 556.0255Jestli ještě mohu k svítivost v 70létech.
Paraboly lamp označení stroje byly pouze bílé (žádný chrom)a většinou zašlé a často uvnitř i popraskané a to svítivosti před lokomotivu moc nedávalo. Když vezmete jak je dlouhý kotel ze stanoviště strojní čety, tak kolik bylo vidět ? Používání reflektorů, nato jak silný byl noční provoz osobních tak nákladních vlaků na dvojkolejné trati a předpis říkal reflektor musel být zhasnutý, kvůli oslnění protijedoucího vlaku.
Označení vlaků nebo samotného stroje byl z předpisů jasný.
Posun stroje muselo svítit jedno světlo, začátek vlaku obě svítilny.
Ale zase byly stroje, kde si strojní čety nechaly pěkně nasvítit uvnitř stanoviště - kotel. Když lokomotiva stála a čekalo se na odjezd, tak kotel se pěkně leskl, bylo místo na termosku s kávou, jízdní řád, pucvolu, rozkaz pro daný vlak a místo na olejničky aby olej nebyl ztuhlý, když se ve "spěchu" ve stanici obíhala lokomotiva a kontrolovaly se maznice a vše co k tomu patřilo, protože výpravčí už dával odjezd. Ale to už jsem utekl od osvětlení lokomotivy.
04.03.15 - 9:26
...a zezadu do toho buší postrk 556.0255Osobně jsem prošel praxí v letech 75 v BM-dolní na elektro dílně pro parní lokomotivy (u Astra). Přední svítilny opravdu trpěla jak vzpomíná Drahoš od čištění dýmníce po příjezdu z tratě. Voda, vlhkost a elektrika se nikdy neměla ráda a tak po vyhození pojistek, dávali strojvedoucí do pojistkové skříňky 25haléře nebo hřebíčky. Reflektory byly v těchto letech už většinou na stroji, ale málo kdy funkční. Když měl strojvedoucí zhasnout reflektor, musel se otočit nad sebou, kde byl normální domácí otočný vypínač a zhasnout proti projíždějícímu vlaku. I při jízdě v noci, bylo dobře z lokomotivy mechanická návěstidla vidět. Každý strojvedoucí znal svou trať "jako své boty" a tak už byl zvyk, že se reflektor málo používal.
Ale třeba na 1124,1125,1131,138,162, byly reflektory funkční až doslední chvíle před zrušením.
Poziční svítilny musely být funkční z předpisu jak vpředu tak u tendru.
Každá lokomotiva díky strojní četě, měla velkou zásobu náhradních žárovek a pojistek. Dost často se měnilo dynamo, kde uhlíky byly vydřené až do rotoru.
02.03.15 - 18:22
721.087-5 + 721.101-4... a já děkuji Drahoši. 026 si už moc nepamatuji.
Moje paměť na T435 089, 091 sahá do roku 73-74, když jezdily na prohlídky na RO,R1. A když byly 435 doma, tak na záloze jezdila - někdy se až trápila " Rosnička T334 "
14.01.15 - 12:00
721.087-5 + 721.101-4Ahoj Drahoši,
jak píšeš, tyhle lokomotivy v Brně na dolním jezdily 24hodin a nebylo je ani moc vidět, jen slyšet.
Jestli pomůžeš a pamatuješ byly 2ks T435 089 a 091 ??
Teď už nevím, jen na dílně - elektro jsem je moc v té době neměl rád. Všude malý až žádný přístup. Výměna uhlíků na generátoru nebo na trakčních motorech, tak ruce podřené. Ale také, dobré a pěkné vzpomínky.
A pak přišly T458.
13.01.15 - 10:09
Kdysi dávno ve StřelicíchDěkuji Drahoši !! Krásná vzpomínka. Za pár měsíců od Tvého focení jsem byl u této dvojice v zácviku a učil se topit. A jak píšeš Brno Majlont - Zbýšov - Střelice - Oslavany a někdy písek do Dalešic.
Děkuji a zdravím.
09.12.14 - 19:06
464.202Miroslave,
já píši pěkná vzpomínka na brněnskou Rosničku.
Vím, v těchto letech už byla v Olomouci, ale otec sní v letech 69-70 jezdil na dolním v Brně a když jsem se mohl svést, tak jsem vždy poslouchal jak při rozjezdu má ostrý štěkavý zvuk.
09.09.14 - 13:39
350.014-7U Slovenských strojvedoucích se Gorilám už delší dobu také říká TITANIK. Vyjede, ale nedojede.12.08.14 - 8:23
754.026-3classic 90s
asi moc odpovědí na tohle místo mít nebuš, (možná se pletu)
ale místo je v polích málo známé sice viděné ze staré silnice z Vyškova na Rousínov - Brno. V letech 1967/68 zde sloužil na směně náš známý železničář kamarád a jako malý kluci jsem tu začínali první kontakty s železnicí jako stavět vlakovou cestu, napřed návěstidlo, pak předzvěst. A jak se stmívalo, tak se chystaly lampy, kde musel být doplněm petrolej a vše čisté. Vzalo se do ruk a pěkně po pražcích zavěsit na své místa. Závory, které jsou vidět, se nezvedaly, dokud nejel nějaký traktorista a když nejel vlak, tak se zvedly. Rozdíly do roku pořízení Tvého obrázku z roku 1993, tak od roku 1967, skoro žádné. Označení celou dobu bylo pouze HL a označení Drnovice tam nebylo. Salutovali jsme vlakům vpředu 475, nebo 477 a nákladní vlaky 679, nebo posun Čmelák 669 se vracel do Brna
Od roku 1993 do součastnosti ? Tak všichní napíší, že trať je elektrifikovaná, návěstidla světelná a mám tušení, že už tam není 80km/h, ale 90 do Lulče.
Děkuji, nevěřil bych, že tohle místo někdo vyfotí.
Pěkné !!
06.07.14 - 16:33
Kdysi dávno v Rumburku...Pěkná. Nato jaký se psal rok a tyto stroje měly už místa spíše v kopřivách tak ten lesk na tendru je vidět, že si pánové dali záležet a mákli si. Kdo nedělal, neuvěří !!
Ano ano, tyhle fotky dáváš jako laskominy dětem. Po troškách. Snad do vánoc alespoň 2-3 fotky ještě budou.
Děkuji Drahoši.
12.06.14 - 8:56
754.026-3Místo je asi velice oblíbené. V pozadí jsou Marchanice Vyškov bývalé koupaliště a jsem tu focený (fotil otec)v roce 1964/65 a v pozadí jede 475 ... Brna dolního. Fotku mám, ale nedokáži ji dát do galerie.27.05.14 - 9:39