..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Drahos Svestka":

  1 2 3 4 5 ... 180      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
434.2186M 474 003: Máte pravdu v tom, že když byly čtyřkoláky ještě v normálním provozu, tyhle vozy neexistovaly. Jinak si ten Váš text ale poněkud protiřečí. Dát parní lokomotivu na pravidelný manipulák...to by ta mašina táhle ještě absurdnější soupravu...nejspíš nějaké ty moderní plošinové vozy se dřevem nebo dost možná i ty zaplachtované...těžko říct.
Čtyřkoláky za svého dlouhého (téměř 70 let trvajícího) života tahaly za tendrem takovou škálu vozů, co málokterá jiná řada. Pokud bych bral v úvahu úplně poslední období jejich provozu...i tak to byly vozy, které už dávno nejsou k vidění (a s výjimkou několika málo kousků, co má ve své unikátní sbírce společnost KHKD) už nejsou nikde k mání. Namátkou vzpomenu aspoň ty, co byly nejčastěji řazené: Zt, Ztr, Vsa, Vtr, Vtdr...snad jen Raj a sypáky přežily všechna ta zemětřesení na dráze...ale i jejich vzhled se poněkud změnil. Takže nevím...
23.05.15 - 22:18
433.037Díky, pane Chvosta. Tu mašinku jsem důvěrně znal, dojezdila jako jedna z posledních této řady v Brně na dolním. Zajímavé je, že od dodání z výroby v r.1948 jezdila po celou dobu pouze v tomto depu. Zrušena byla až v roce 1981.
Existují fotky ze žst.Chornice (např.od Bohouše Skály), kde na jednom záběru pózuje 5-6 lokomotiv ř.433.0...nebo z depa v Prostějově, kde z rotundy vykukují 4 stroje. No aspoň že máme nač vzpomínat...
22.05.15 - 21:47
434.2206Rabín: V Brně v r.1979 už nebylo nic...snad jen pro účely vytápění. Co si vzpomínám, tak v Rumburku jsem ještě v dubnu toho roku fotil 434.2218 a 2231...a v Č.Lípě snad ještě dosluhovala 434.2243, toť vše.19.05.15 - 8:17
434.2206Fotka je vzpomínkou na krutou zimu, která se přihnala na naše území o silvestrovské noci na přelomu let 1978/79. A také na poslední velkou enklávu parního provozu v Liberci a jeho okolí, která v té době už nikde jinde neměla obdoby.
Kdo by se chtěl o těchto tématech dovědět něco bližšího, nechť navštíví elektronický magazin PROVOZ na stránkách www.lokomotivy.net. Najde zde velice pěkně zpracovanou reportáž o nejhezčím libereckém "štokru"-lokomotivě 556.042 od Petra Holuba...a nejen to. Ale víc už neprozradím...
17.05.15 - 14:59
854.021-3 + 854.027-0gp: nejspíš proto, že to pochází ze zlatých šedesátých...a tenkrát prostě frčely takové líbivé tvary. Srovnej např.se střídavými elektrikami nebo i se silničními vozidly (Autobus Škoda 706 RTO).17.05.15 - 10:43
754.012-3Láďa Mlynařík: jestli můžu vstoupit do debaty...najezdil jsem se dost na obou řadách (na T 478.4 naštěstí mnohem víc). Můj subjektivní názor: Pohodlí na vozidlech obou řad je opravdu nesrovnatelné...a nezachrání to ani sedačky, které na kundálech (naštěstí) nejsou pevné a dají se posouvat po podlaze. Bohužel snížením schůdku pod pultem na stanoviši strojvedoucího na 750.7 došlo k tomu, že nohy poněkud "visí" bez možnosti si je někde opřít, což při delších jízdách je dosti nepříjemné. Naproti tomu má kundál mnohem vyšší pulty než 754, což v návaznosti na to, co zde bylo řečeno, vylučuje opřít si nohy o pult jako na klasické 754...což opět při delších jízdách s méně častými zastávkami bylo velmi příjemnmé a pohodlné.
Abych nebyl kritický jen ke kundálům...ona ta ergonometrie na většině nových vozidel je poněku nedotažená...Jak na motorech, tak na elektrikách. Aspoň s čím já jsem se osobně setkal-samozřejmě jsou vozidla, která tu nemáme nebo se kterými člověk nepřijde do styku.
04.05.15 - 20:37
475.149JK ml.: Ještě k tomu dotazu. Schválně jsem provětral archiv a prohlédnul si pár fotek z té oblasti. Skoro na všech fotkách jsou ty vozy ABa k vidění...převážně ještě s "krasiny" 456.0.
Pokud je na snímku 475.1 v Libochovicích, je to určitě Os vlak. Výtopna Louny začala dostávat pětasedmy kolem roku 1970 (a poději) právě jako náhradu za krasiny. Výjimkou byly 475.145 a 163, které přišly už v r.1968.
Mimochodem...ty "papíráky" byly na cestování asi nejlepší vozy, jaké pamatuju. Vozy Aa měly dokonce konstrukční rychlost 140 km/hod a vlakový rozhlas.
03.05.15 - 13:59
475.149Ad foto: V malé strojové stanici pod vrcholem Lovoš našlo v polovině 70.let svůj poslední domov několik strojů ř.475.1, které sem byly předisponovány převážně z Děčína (475.147, 149, 153, 179) a 475.1108 z Chomutova. Dosloužily na Mn, Pn a Os vlacích na rameni Lovosice-Úpořiny, Ústí nad Labem-Kralupy, Lovosice-Litoměřice a Roudnice nad Labem-Straškov.01.05.15 - 11:46
242.246-7Co se má stát na trati 250... Jednak je otázkou času, kdy budou nasazeny pantery i na rameno Vranovice-Tišnov-(Žďár nad Sáz.), jednak se proslýchá, že Os vlaky na tomto rameni by (až na někoik málo výjimek v ranní špičce) měly všechny jezdit pouze po Vranovice, stanice dál směrem na Břeclav by měly obsluhovat R a Sp. Což by znamenalo zásadní snížení potřeby ř.242. No uvidíme.
Pokud se týká provozní spolehlivosti této řady...ta je někdy až neuvěřitelná a zcela bezkonkurenční. K tomu je potřeba přihlédnout, co už mají ty stroje za sebou a kolik toho naběhají. Zejména na trati z Brna do Žďáru, kde jsou jízdní doby takové, že se v podstatě nedají dodržet. Čověk jen žasne, co si ta mašina nechá všechno líbit...
Jinak máš naprostou pravdu...minulý měsíc bylo skutečně rozhodnuto o zrušení dalších 2 strojů, konkrétně inv.č.210 a 255.
01.05.15 - 10:10
242.246-7Tome, to jsi udělal dobře (doufám že Ti jezdily i jiné mašiny než tahle najbrtka...i když po technické stránce je jedna z nejlepších). Jak jsem napsal- ty mašiny to mají spočítáno...mnozí mocní co sedí nábřeží, by je už nejradši neviděli vůbec. Jenže co čert nechtěl...nová zázračná technika není tak kvalitní a spolehlivá, jak se předpokládalo a tohle naopak jezdí ještě lépe než se čekalo. Definitivně jim asi zlomí vaz nová organizace dopravy na trati č.250 ...ale nic není tak horký, jak se uvaří. Uvidíme.30.04.15 - 22:08