..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "ythomas_ct":

  1 2 3 4 5 ... 22      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
660.108-2Ad Lapil:
Co mě na těchhle soupravách naprosto fascinuje, jsou vnitřní dveře. Obvykle mezi nastoupením a vystoupením projdu troje, z toho jedny na kliku, jedny na knoflík a jedny úplný automat. Říká se, že každá naprostá kravina má nejméně jeden rozumný důvod; co vedlo k téhle kombinaci, to si fakt nedovedu představit...
Dle informací, které jsem zaslechl, má tato "záhada" velmi prosté vysvětlení: zákazník to tak chtěl. A dokonce v tom chtění lze do určité míry vysledovat i stopy logiky. Otvírání na fotobuňku je standard. Tam, kde je umístěn dětský oddíl, je však otvírání na fotobuňku nežádoucí, a proto je zde tlačítko (tak je to ostatně řešené i v railjetech). No a ta klika prý má sloužit k uvědomění si, že vstupujete do jiné vozové třídy...
29.06.17 - 16:32
749.259-8Pěkné! Koukám, že s informací bylo nakonec náležitě naloženo. ;-) A propos, takhle se to sešlo v Městečku Trnávka:
http://www.k-report.net/discus/obrazky/48/13/1194813.jpg
11.06.17 - 22:46
242.215-2Ad hortulana:
Moc pěkné, i plecháč může budit dojem rychlosti :)
A když se to dobře zabere, tak plecháč může budit dokonce i dojem velmi vysoké rychlosti... ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=2WjrdXOMFao
20.02.17 - 21:57
744.101-7Ad stoupa, Moony, Keprt:
Jak již bylo řečeno, podvozky pod lokomotivu ř. 744 jsou z vlastní produkce CZ LOKO a jejich vývoj byl podpořena VaV projekty, na nichž se nemalou měrou podílela DFJP. Konkrétně se jedná o projekty MPO IMPULS z let 2007-2009 a TIP z let 2010-2012; vizte třeba tu...
http://www.upce.cz/dfjp/dpct/projekty.html
A když na něčem takovém děláme, tak o tom následně můžeme psát třeba i sem:
http://www.zelpage.cz/clanky/tak-trochu-jiny-trainsimulator
...a něco se lze dočíst třeba i pod následujícími odkazy:
http://www.vlaky.net/upload/images/reports/003534/Pojezd.pdf
https://vts.cd.cz/documents/51448/51556/2807.pdf/3e3c6dfc-1c89-4190-98e9-4cf4e0b5e80b
...jo a pro detailisty, podvozky pod 744.001 nejsou úplně stejné jako podvozky pod 744.101, což je ostatně vidět... ;-)

Ad Astartoth:
Vzdyt je snad jedno, na jaky rozchod se podvozek vyviji...
Tak to bohužel - v obecném případě - jedno není. Klíčová slova: TSI vs. GOST.
14.02.17 - 21:42
102.002 + 102.001Ad zirecek:
Dle mne je to stále jedna verze...
Však to tu taky celou dobu píšu, nebo se o to minimálně snažím... ;-)

Dle mne ta plošina není ochrana proti vyšplhání.
A to já bych řekl, že je to ochrana proti vyšplhání. Ano, funkci "plošiny" pro přístup z zásuvkám a pro potřeby mytí oken plní samozřejmě také...

...jaký má Němka řídící pult (na zakázku německý nebo škodovácký, český).
Řídicí pult je škodovácký, uspořádaný podle požadavků DB (které kupodivu chtěly zachovat HJP a klávesnici pro ARR)...
http://www.zelpage.cz/news_n/db_102_prezentace7.jpg
31.01.17 - 8:47
102.002 + 102.001Ad Chary:
Tak já se tedy laskavě pokusím o popravu... ;-)
Na té Vaší "prototypové fotce" ještě zjevně chybí díl se schůdky pro posunovače, takže tam bych to spíš než "odlišností" nazval "nedodělaností". Ten "kšilt nad nárazníky", který je dobře vidět na té "prototypové fotce" a který zůstal dobře viditelný třeba na slovenské verzi, je ale použit na všech lokomotivách (380, 381, 102). A to proto, že má bezpečnostní funkci - jde o ochranu proti šplhání při nárazu do sousedního vozidla s nárazníky (deformační prvky nárazníků lokomotivy by se v takovém případě zdeformovaly, čímž by se nárazník sousedního vozidla dostal pod ten "kšilt", což by mu mělo zabránit v tom, aby vyskočil nad hlavní rám a "skalpoval" skříň) a bez toho by lokomotiva zřejmě nevyhověla EN 15227. No a tím "zadeklováním", jehož příčinu odhaduji kamsi do oblasti aerodynamiky (ale které rozhodně nemá vliv na to, jak jsou nárazníky připevněny k rámu lokomotivy), mám na mysli rozdíl mezi tímhle:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/380166.jpg
...a tímhle: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/380270.jpg
30.01.17 - 22:47
102.002 + 102.001Ad Chary, Jiří Navrátil:
Spíš má jinak udělaný přechod rám - nárazník, ne?
...ale přechod rám - nárazník ř. 380 už prošel také spoustou změn...

Můžu se zeptat, co máte vůbec na mysli tím "přechodem rám - nárazník"? Nebo jestli jste vůbec někdy viděli lokomotivu jinak než přes hledáček foťáku? :-) Rám lokomotivy spolu s "crashovými" nárazníky (EST?) je (a byl) snad u všech "stodevítek" stejný, nehledě na to, zda je určena pro ČD, ZSSK nebo DB. Jestli máte na mysli ty dekly, které u české původně nebyly, u slovenské stále nejsou a u německé jsou již od počátku, tak tam bych to tipoval (vzhledem k tomu, že do 160 km/h tedy zřejmě nejsou potřeba) možná na nějakou snahu o vylepšení aerodynamiky...
30.01.17 - 20:59
754.029-7Ad L. M.:
Ale tovíš kvůli úspoře max. deseti minut bych se zvuku brejlovce a komfortu klasické soupravy vzdávat nechtěl.
Pořiď si děcko, začni cestovat s kočárkem a nedáš na pantera dopustit... ;-)
30.01.17 - 8:24
SJ 2000Ad stoupa:
Vlácek na fotce vyvinula jeste ASEA?
Tak, tak. Takové pendolino s řidičákem a "nependoliní" trakční hlavou. Já si to prohlížel pár let zpátky v Kodani... :-)
30.01.17 - 8:21
754.029-7Ad Dale Cooper:
...že je to šukafon.
Jezdilo to tam vůbec někdy?

Naštěstí jen velmi sporadicky, resp. téměř vůbec, pokud vím... :-)

Ad Láďa Mlynařík:
...kdy se od Hojsovky celým údolím táhne dupání podkreslené hlubokým zvukem generároru.
Ano, trápení brejlovců je akusticky pěkné. (A pamatuješ "sněhuláky" v podání dvoje brejle a 8 až 10 vozů?) Ale to tempo je dost vlažné (doporučuji porovnat se svižností jízdy "waldbánů" z Plattlingu do Ajzenštajnu); jeden z bakalářů mi napočítal, že "754 s pětima" traťovou rychlost moc nevyužije (viz obr. 14):
https://vts.cd.cz/documents/51448/75207/4209_Michálek,Šlapák_Vliv+elektrif.trati.pdf/dba93553-7a76-4d8e-950b-e070a13cf5d4
29.01.17 - 22:24