..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Dobromil Retych":

  1 ... 3 4 5 6 7 ... 48      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
380.xxx-x + 380.xxx-xUž dlouho jsem se tak nepobavil diskusí, jako tady :-)))
Zmínka zn1124 o spojce mezi dolním a "horním", tedy dnešním hlavním brněnským nádražím, mi připomněla leteckou mapu republiky z roku 1953. Na téhle mapě si může zájemce prostudovat, jak to u nás vypadalo před šedesáti lety.
V Brně například vlak na Tišnov, u teplárny, kousek za odjezdem, sestoupil obloukem na břeh Svitavy a přes Zábrdovice, Černá Pole se zase vydrápal pod neexistující Lesnou a pak sestoupil okolo Královopolské strojírny, ovšem z opačné strany, než dnes, na královopolské nádraží (do r. 1962). Trať na Třebovou byla přes Obřany, Maloměřice také vedena jinak než dnes. A takových špeků ve formě dnes zaniklých tratí, městských spojek i neželezničních objektů si tam každý, kdo bude chtít, najde fůru - a, samozřejmě, nejenom v Brně.
A tady mapa - http://kontaminace.cenia.cz/ - jejíž pomocí se OT vracím do dětství okolo Modřic - hájky, remízky, meze, polní cesty, ovocné aleje v polích... všechno je to v pudeli!
08.03.13 - 17:12
854.212-8Ten se vyved´!28.02.13 - 8:03
524.1110Jako víno!17.02.13 - 11:31
242re maniscu:
Mnohokrát prošel jsem touto vesnicí a neměl jsem ani potuchy o tom, že je na světě. In einem halben Jahre habe ich meine Staatsprüfung hinter mir und meinen Doktor gemacht. Stal se ze mne starý mrzák, děkuji vám, Lucie. Erscheinen sie in schön ausgestatteten Bänden - snad je tu někdo mezi vámi, jenž se na to pamatuje.
10.02.13 - 17:51
362.021-8Pro stoupu:
Zde došlo onoho 26. dubna 1962 k mimořádné události, kdy zde uvázl rychlík do Prahy!
28.01.13 - 20:53
D1 644-3Malé upřesnění - přesné označení je D1, výrobce Ganz-MÁVAG Budapest vyrobil v letech 1964÷88 pro SSSR celkem 605 souprav. Motory jsou v jednotce dva, v každém hlavovém voze, umístěné na třínápravovém hnacím podvozku - čtyřtaktní komůrkový dvanáctiválec Ganz – Jendrasik 12VFE17/24 s uspořádáním válců do V, který dosahuje při jmenovitých otáčkách 1250 min-1 výkonu 740 ks (minimální otáčky klikového hřídele jsou 530 min-1, průměr válce 170 mm, zdvih 240 mm). Motor je přeplňován turbodmychadlem s mezichladičem plnícího vzduchu a startuje se dvěma elektrickými startéry.26.01.13 - 11:29
230.061-4 + 230.059-8stoupa, Chary:
To je "Akční jízdenka" na některé trasy mezi Prahou, Brnem a některými městy - http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/jizdne-a-slevy/-11769/, bohužel mezi Prahou a Brnem je jen přes tu CTř. A já bych klidně oželel pohodlí IC/EC, jedoucího v této relaci každou hodinu, a z prosezené koženky koukal na Vysočinu :)
23.01.13 - 11:50
T 478.3161Stoupa: Tak to teda neé, žádnej Trutnov, tahle lokomotiva přišla jako jedna z šesterčat 3158÷3163 třetí serie do Brna na dolní!!! Někdy ve čtyřiasedmdesátým roce!18.01.13 - 11:03
184.504-9V Rusku používají třípodvozkové šestikoláky na střídavině v počtu cca 1200 kusů, vyráběných od konce 80. let dodnes.13.01.13 - 19:59
Večer v depu Brno-dolníPetr Martinek: Budova za lokomotivou patřila tehdejšímu EÚ Brno dolní, čili elektroúseku, který v ní sídlil asi do r.2007(?); v budově byl hlavně dieselelektrický agregát pro napájení depa a stanice v případě výpadku veřejné distribuční sítě. Agregát byl sešrotován asi před pěti lety, budova dodnes patří SŽDC.04.01.13 - 23:24