..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "classic 90s":

  1 ... 53 54 55 56 57      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
754.086-7Ten mašinfíra mává, co mu síly stačí... ;DD

Co je to za diáky, klasický FOMACHROM z Hradce?

Taky, koukám, ČSD logo - v roce 93 stále běžná věc.
15.12.12 - 15:59
310.0134ůůáááá...čekám, kdy se objeví černokněžník Zababa!

Je to úchvatná podívaná.
14.12.12 - 14:32
498.104Albatros letí jako... no jako albatros. :)
Má to prostě dynamiku ten panning a právě u ptactva se nejvíce využívá... ;D
Úžasné!
14.12.12 - 14:28
121.065-7Moc hezké,taky gratuluju k prvotině, to jsme tenhle týden už dva prvotiňáci. ;)
Vsadím se, že některá další fotka bude z toho stromu... :))
14.12.12 - 14:22
Liberec, léto 1975No jo, Štokr musel mít velkou žízeň... :)
Vaše fotky mi připomínají knihu Parní symfonie... .))
Nádherné!
14.12.12 - 12:23
750.275-0Keprt, stoupa, Rabín: děkuju moc za super doplnění mých mezer! :) Jsem to ale ostuda.

Pravda, soukromá Ferdinandka (KFNB) vedoucí z Vídně končila v Brně (od 1839) a Olomouci (od 1841).
Dále už však hlavní roli ve strategickém budování sítě železnic, především směrem severozápadním do Prahy a dále Saska, převzalo roku 1841(2?) vzniknuvší Generální ředitelství státních drah založením Severní státní dráhy (NStB), jelikož císařství rychle rozpoznalo význam železnice (mimo jiné i z důvodů vojenských).

První sice vyhrála varianta spojení Prahy a Vídně přes onu Olomouc, ale pak se rozhodlo i o náročnější, ale kratší a Brno začleňující trase. Stále se mi však nějak nechce akceptovat :)), že se na budování trasy Brno-Č.T. vůbec nepodílel soukromý kapitál, nejvíce právě třeba majitelů Adamovsko-Blanenského průmyslu Salmů. Něco na styl dnešních PPP projektů. :) Možná že tou dobou byl stát ještě ve skvělé finanční kondici. Jestli do projektu vložili nějaké své peníze soukromníci tedy nevím, asi ne, ale zní logicky, že minimálně za tuto variantu trasy spolu s dalšími stavy lobovali. :) Ale ani toto přiznávám, nemám nikde ověřené. Nicméně by to mohla naznačovat věta v tomto odkazu: "Nakonec se podařilo českým stavům prosadit také přímé spojení Brna s Prahou a práce na trati z Brna do Č.T. byly 1843 zahájeny..."
Podle mě musel být lobbing silný, protože tato trasa byla jak všichni víme extrémně technicky náročná (=drahá) a navíc ani po jejím dokončení stále zcela neřešila v rámci spoje Vídeň-Praha "vyhnutí se" soukromé KFNB. To se vyřešilo až přes Laa, ale to už ne pod křídly státu. Proto nějak nevzdávám :) hypotézu, že pouhé rozhodnutí státu a inženýrů pro trasu přes Blansko nestačilo, lobbing české šlechty si myslím hrál roli. Ale jak velkou, kdo ví. Kéž by nám to někdo mohl potvrdit, či vyvrátit. :)

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=2916

Na tomto linku je pak i krásná pohlednice ukazující komplet trasu Vídeň - Drážďany právě vedoucí už přes Laa (tedy zcela mimo KFNB)

Je tedy perličkou, že stát musel již brzy po zprovoznění celou svou Severní státní dráhu prodat (1855) vzniknuvší Rakouské společnosti státní dráhy (údajně s Francouzským kapitálem) protože Rakousko bylo ve značném rozpočtovém deficitu.
Pokud tedy tentokrát mám správné informace. ;))
14.12.12 - 12:15
111.123Jak se ti beránci na obloze poslušně seřadili... .)

Opět nádherný záběr, bez chybky. Člověk nepotřebuje ani cestovat, aby viděl krásy evropských horských gigantů - stačí sledovat úlovky z cest Tomáše Kubovce.
13.12.12 - 17:08
423.009To slunce, deroucí se přes potrhanou páru docela podtrhuje "PEKELNOU" podstatu onoho parního stroje...
Chtěl jsem říct, že je to vynikající. .D
...a hodnotím na max.
12.12.12 - 23:28
754.019-8Trainmaniakovi ujela jeho souprava z modelové krajiny, a už si to pádí tou skutečnou... :)) Vskutku se nám to tu sešlo.

Modrobílá souprava opravdu v zeleném nezapadne.
12.12.12 - 23:18
556.0506Když nejsou mraky, pomůže pára... a hned je snímek jako hrom. Paráda! Krása!12.12.12 - 23:11