Komentáře uživatele "Jiří Bajer":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
Ruky preč od tej pary, šmejde! | hubitel: Ano, je to akumulační (nebo též bezohňová) lokomotiva, na tlakovou páru z takové fabriky, ve které je riziko vznícení/výbuchu od ohně či jiskry :-) | 21.09.15 - 12:49 |
2310 CFL + 024.630-6 SNCF | Ešus: Je to tak, patrové řídící vozy se vyrábějí pouze jako nízkopodlažní, jinak to nejde. Nástup do mezipatra mají u těchto souprav pouze vložené vozy. | 20.09.15 - 7:06 |
105.015-2 + 112.331-4 | NIcKON: Nemýlíte se, V60 nemá z výroby topení, byla od počátku myšlena jako posunovací a pro lehkou traťovou službu na nákladech. | 18.09.15 - 18:17 |
99.749 | topič, Lapil: Všechny mašiny na SOEG jsou vytápěny černým uhlím. Kdysi existovala jediná výjimka - 99 760, přestavěná na topení olejem; tato lokomotiva je však již neprovozní. | 10.07.15 - 8:20 |
660.101-7 | Vlad: Já to vidím tak, že to na bočnici je odraz okolí, neboť souprava je lesklá. Bočnice nemůže být z výroby takto zvlněná, neboť jde o protlačovaný hliníkový profil. "Vodiče mezi střechou a nápravou" budou nejspíš stín od sloupu, na čtvrtém voze je to rovněž viditelné. | 07.07.15 - 14:37 |
52.8080-5 | Pěkná fotka s pěknou mašinou, toho času bohužel již neprovozní - předloni jí propadl kotel :-( | 24.04.15 - 21:16 |
ST43-389 | mRKEF: Vyrobeno v Electroputere Craiova v licenci SLM Winterthur, motor rovněž licenční - dvouřadý LDA28 od firmy Sulzer. Zní podobně jako bardotka, ale šest náprav a 2200 koní ji kdekoliv spolehlivě překoná. Lokomotivy pro PKP mají tradiční velké reflektory, lokomotivy od soukromníků byly z části dovezeny odjinud, proto mají světla původní, malá. Až později bylo dovoleno PKP prodávat lokomotivy konkurentům, takže lze již spatřit i soukromé loko s velkými světly. | 07.04.15 - 8:07 |
M 21.004 | První byl věžák čili M120. O něco mladší M21 měl stejný pohonný agregát jako věžák - čtyřválcový benzínový reverzní(!) motor Tatra s čtyřstupňovou planetovou převodovkou. Hurvajs má normální motor a převodovku Milius s vestavěnou reverzací (znalci M131 nechť doplní - rád se poučím). Pokud vím, tak muzejní M21.004 má oproti původnímu provedení jiný motor i převodovku. | 02.04.15 - 22:14 |
650.003-7 | Ad výzbroj na střeše: Myslím, že původně tam měly být nějaké kryty, ale v rámci optimalizace hmotnosti a nákladů na ně nedošlo. Ono to totiž nejsou jen kryty, ale i jejich upevnění na střechu tak, aby nevytvářely hluk (což tu v diskuzi rovněž padlo) a to může ve finále být pěkných pár kilo a tisíců navíc. Zpětná zrcátka u aut se tvarují nejen na aerodynamiku, ale např. i s ohledem na možnost případného zachycení oděvu při kolizi s osobou (stejně jako např. kliky dveří) ;-) | 11.03.15 - 10:06 |
183.011-6 | Paráda :) Kolik šestikoláků ještě na Slovensku pravidelně jezdí? | 15.02.15 - 22:11 |