..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Jiří Bajer":

  1 ... 4 5 6 7 8 ... 17      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
Ruky preč od tej pary, šmejde!hubitel: Ano, je to akumulační (nebo též bezohňová) lokomotiva, na tlakovou páru z takové fabriky, ve které je riziko vznícení/výbuchu od ohně či jiskry :-)21.09.15 - 12:49
2310 CFL + 024.630-6 SNCFEšus: Je to tak, patrové řídící vozy se vyrábějí pouze jako nízkopodlažní, jinak to nejde. Nástup do mezipatra mají u těchto souprav pouze vložené vozy.20.09.15 - 7:06
105.015-2 + 112.331-4NIcKON: Nemýlíte se, V60 nemá z výroby topení, byla od počátku myšlena jako posunovací a pro lehkou traťovou službu na nákladech.18.09.15 - 18:17
99.749topič, Lapil: Všechny mašiny na SOEG jsou vytápěny černým uhlím. Kdysi existovala jediná výjimka - 99 760, přestavěná na topení olejem; tato lokomotiva je však již neprovozní.10.07.15 - 8:20
660.101-7Vlad: Já to vidím tak, že to na bočnici je odraz okolí, neboť souprava je lesklá. Bočnice nemůže být z výroby takto zvlněná, neboť jde o protlačovaný hliníkový profil. "Vodiče mezi střechou a nápravou" budou nejspíš stín od sloupu, na čtvrtém voze je to rovněž viditelné.07.07.15 - 14:37
52.8080-5Pěkná fotka s pěknou mašinou, toho času bohužel již neprovozní - předloni jí propadl kotel :-(24.04.15 - 21:16
ST43-389mRKEF: Vyrobeno v Electroputere Craiova v licenci SLM Winterthur, motor rovněž licenční - dvouřadý LDA28 od firmy Sulzer. Zní podobně jako bardotka, ale šest náprav a 2200 koní ji kdekoliv spolehlivě překoná. Lokomotivy pro PKP mají tradiční velké reflektory, lokomotivy od soukromníků byly z části dovezeny odjinud, proto mají světla původní, malá. Až později bylo dovoleno PKP prodávat lokomotivy konkurentům, takže lze již spatřit i soukromé loko s velkými světly.07.04.15 - 8:07
M 21.004První byl věžák čili M120. O něco mladší M21 měl stejný pohonný agregát jako věžák - čtyřválcový benzínový reverzní(!) motor Tatra s čtyřstupňovou planetovou převodovkou. Hurvajs má normální motor a převodovku Milius s vestavěnou reverzací (znalci M131 nechť doplní - rád se poučím). Pokud vím, tak muzejní M21.004 má oproti původnímu provedení jiný motor i převodovku.02.04.15 - 22:14
650.003-7Ad výzbroj na střeše: Myslím, že původně tam měly být nějaké kryty, ale v rámci optimalizace hmotnosti a nákladů na ně nedošlo. Ono to totiž nejsou jen kryty, ale i jejich upevnění na střechu tak, aby nevytvářely hluk (což tu v diskuzi rovněž padlo) a to může ve finále být pěkných pár kilo a tisíců navíc.

Zpětná zrcátka u aut se tvarují nejen na aerodynamiku, ale např. i s ohledem na možnost případného zachycení oděvu při kolizi s osobou (stejně jako např. kliky dveří) ;-)
11.03.15 - 10:06
183.011-6Paráda :) Kolik šestikoláků ještě na Slovensku pravidelně jezdí?15.02.15 - 22:11