..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "topič":

  1 ... 200 201 202 203 204 ... 423      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
310.0134zirecek: Ale prdlajs. Jakub Gregor to píše dobře. Pětasedma na vysokých kolech se štíhlým kotlem a kupou volného prostoru mezi pojezdem a kotlem by byla ideální. Takový profil nemá žádná jiná mašina.
Podívej:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/475069.jpg
:-)
14.10.10 - 22:42
362/3 + 1216Miloš: To víš, ironie je mé druhé já. A ty se divíš? Jsi zde služebně starší, vláčky fotíš možná i déle než já a tak bych předpokládal, že budeš po těch letech mít nějaké obecné fotografické znalosti a zkušenosti a snahu se něco o fotografování naučit a ne jenom běhat podél kolejí a cvakat mašinky.14.10.10 - 11:50
362/3 + 1216Miloš: To si nevymyslel nikdo ze ŽP. To jsou zásady, které se víceméně snaží dodržovat fotografové mající aspoň základní povědomí o skladbě obrazu.
To že o tom fotograf Miloš Stloukal do včerejška nevěděl a že se o tom prozatím zmiňuje akorát topič a IR je přece jasnou známkou toho, že je to kapitální konina, že?
Má ty svatá prostoto. Škoda, že sis s novou zrcadlovkou onehdá nekoupil aspoň nějakou knihu o fotografování. Docela by se ti šikla, abys nežil v blažené nevědomosti. Třeba tahle je moc šikovná: http://knihy.heureka.cz/mistrovstvi-prace-s-dslr/
14.10.10 - 11:11
362/3 + 1216Malape: Psal jsem mašina a 2-3 vozy. Tak zde by to byly 2 mašiny a 1-2 vozy. To že by přes vůz byl kousek stronu není při takovém pidivlaku nijak zásadně důležité.13.10.10 - 22:13
362/3 + 1216Miloš: To je právě ta potíž, že nechceš číst zpátky a pak píšeš nesmysly. Proč mi vadí ufiklá silnice? Z jednoho prostého důvodu, protože neřezat linie okrajem fotky je jeden ze základních kompozičních požadavků na pěknou fotku a uřízlé to vypadá velmi nepěkně.
Ke všemu nám to také visí na stránkách už několik let jako doporučení pro začínající autory.
http://www.zelpage.cz/clanky/faq---otazky-k-fotogalerii
viz bod 6, první puntík. Ale co by ses namáhal se čtením. Copak je k focení potřeba něco vědět?
13.10.10 - 22:11
362/3 + 1216Malape: Co je nepěkného na zakrytí vlaku vegetací? Třeba Charyho fotky jsou tím zcela typické. Mašina, 2-3 vozy a šup do lesa a zatím jsem nezazaznamenal, že by někdo psal jak je to nehezké nechat část vleku ve vegetaci. Ty ano?13.10.10 - 20:29
362/3 + 1216Miloš: S tebou není jednoduché se bavit. Já jsem nikde nenaznačil, že by oblohy mělo být méně. Právě naopak. Když jsem napsal, že horizont mohl být níže, tak to přeci jednoznačně znamená, že by také oblohy bylo více. Musíš pořádně číst a také chápat. A pokud uvádíš, že máš na originále celou silnici, pak už vůbec nerozumím proč jsi to ořezal tak, že jsi ji nacpal do rohu a ještě ufiknul. To už je naprostá zhůvěřilost.13.10.10 - 20:26
362/3 + 1216Abych jen teoreticky neplkal, tak přihodím nějaké odkazy. Ne všechno jsou rozmáchlé krajinovky a hranice mezi jednotlivými "kategoriemi" také nejsou nijak striktní. Pro účely toho, co jsem psal v předchozím komentáři to snad postačí.

Fotky založené na liniích:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/122216.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/434186.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/475303.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/801159.jpg

na barvách:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/464260.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/486019.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db225.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/477066.jpg

na barvách a liniích:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/477095.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/475257.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/801147.jpg
13.10.10 - 12:25
754.028-9doktor: Já ti přece názor neupírám. Jenom s ním nesouhlasím, stejně jako ty nesouhlasíš s mým.
Akorát bys nemusel stále kličkovat a téměř v každém komentáři tvrdit něco jiného. Napřed nabízíš svůj, jak říkáš lepší pohled, pak usilovně popíráš, že bys někdy tvrdil, že je tvoje fotka lepší. Nyní zase tvrdíš, že lepší je. Tak se nediv, že z toho mám legraci a píšu ti, ať vyprávvíš pohádky jinde, včetně té o tom, žes tam jel fotit vesnici. I kdybych uvěřil tomu, že vlak není hlavní námět, tak to pro mě stejně bude fotka s nevhodnou kompozicí a to jsem k tomu nemusel číst kvanta knih, jak se mylně domníváš. K tomu postači trochu citu pro soulad, nějaký základ z původní profese a třeba návštěvy výstav a obrazových galerii, kde se dá leccos okouknout.
13.10.10 - 8:44
362/3 + 1216Andrew: Aha, takže fotit bez oblohy. To bys z toho měl jen placatou fotku. Právě horizont tomu dává třetí rozměr, který bys focením bez oblohy úspěšně vymazal. Pro zvýraznění protoru by bylo lepší mít horizont o něco níže.

Malape: Jedna z možností je těsně před mostem, před tím vysokým sloupem, ale to by nebylo nejlepší. Pokud by byla možnost zabrat trochu více krajiny vpravo a schovat konec vlaku do vegetace, pak bych odřízl levou čast fotky až za mostem (most by na fotce nebyl).

IR: Ten levý dolní roh je stejně dost rušivý, protože se v něm nachází taková skrumáž objektů těsně u okrajů fotky. Silnice na fotce stejně není celá, levý okraj fotky řeže její linii.

LA: Máš pro svůj zásadní souhlas s focením na šířku nějaké zdůvodnění. Myslím tím, nějaké rozumné a ne něco podobného jako nesouvisející blábol o tom, že jsem nejčastěji publikujícím autorem za poslední 3 roky.

Miliš: Proč musí být vlak na mostě?

Když autor fotky píše, že ho zaujaly podzimní barvy, pak se ptám proč na tom nezaložil fotku od základu. Eliminovat téměř vše ostatní a ponechat jen pestrobarevné lesy, "rozříznuté" v dolní části fotky barevným vlakem v kontrastu s horní částí fotky, která mohla být vyplněna pěknou oblohou. Zmizel by problematický levý dolní roh, svítící bílá plocha (střecha) uprostřed lesů a vesnice na obzoru by zůstala.
Prostě mít z toho jen čistou fotku postavenou na barvách bez maximálně možného množství rušivých prvků.

Zajímalo by mě, kdo z těch, kteří se mnou tak zásadně nesouhlasí si zkusilo fotku různě ořezávat a přemýšlet o tom, zda se to nedalo fotit (ořezat) jinak. Podobné krajinovky se dají založit buď na liniích nebo barvách či obojím. Zde se ty linie nacházejí pouze v LDR a autor je navíc ještě fiknul okrajem fotky, takže by bylo vhodnější vycházet pouze z barev.
13.10.10 - 8:07