..: Výlet do Velenic :..

balmČeské Velenice - Občanské sdružení Posázavský pacifik v pátek u příležitosti převzetí nově lakovaného přípojného vozu Bix s barovou úpravou uspořádalo veřejnou jízdu z Prahy do Českých Velenic a zpět spojenou s exkurzí do areálu společnosti ŽOS České Velenice.

Asi 60 zájemců zcela zaplnilo motorový vůz M 262.045 a využilo tak příležitosti ke svezení se po zajímavých tratí a pořízení několika záběrů během připravených fotozastávek v krásném podzimním dni.

Výjezd z Prahy byl v 7.00, tedy ještě za tmy. Doprovod nám dělal vůz KHKD, který byl vezen do Velenic. V přátelské atmosféře jsme se zvolna vyhoupli na kopec do Strančic. Skupina organizátorů trvale propočítávala, kde která fotozastávka by se mohla podařit, mírné zpoždění dynamicky měnilo plány.

A skutečně jsme se fotozastávek dočkali, včetně opakovaných průjezdů, například na Hr. Majdalena, při křižování v Suchdole a na vjezdu do Českých Velenic.

Následovala jízda motorákem přímo do ŽOS České Velenice, kde již čekal novotou se lesknoucí přípojný vůz. Během rychlé prohlídky jsme byli informováni o současných zakázkách pro belgické a nizozemské klienty nebo i o probíhající opravě unikátního parního motorového vozu Komárek.

Logisticky těsně navazoval oběd v nádražní restauraci a již se vyráželo na trať do Českých Budějovic, dlouholetého "žhavého kandidáta" na elektrifikaci. I na této trati se v odpoledním slunci vydařila celá řada fotozastávek včetně opakovaných průjezdů zvláštního vlaku. V poklidné atmosféře pak vlak navečer dojel až zpět do Prahy, kde po vyložení cestujících pokračoval do deponie v Kolíně.

Občanské sdružení Posázavský pacifik usiluje o propagaci železniční dopravy v oblasti Posázaví a pro tento účel se snaží i zachovat a provozovat vozidla a příslušenství trati a organizuje vzpomínkové akce k výročím tratí.

Velkým cílem sdružení je zprovoznění lokomotivy 434.0170 (170.666) NTM Praha, který je ale zatím v nedohlednu. V současné době tak provozuje vůz M 262.045 s přípojným vozem Bix a usiluje o zprovoznění dalších dvou souprav, T&nsbp;435.003 s vozy Biz a druhý vůz M 262.0 3. serie s vozem Bam. Zároveň usiluje o záchranu výtopny v Ledečku a rekonstrukci vodárenské věže v Čerčanech. Více informací najdete na jejich webových stránkách.

Hr. Majdalena České Velenice trať 199 trať 199 panoramatické okno


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2005 (17:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Praha ČR Středočeský


Michal
06.11.2005 (17:52)  
Příteli,
myslím, že špatně chápete slovní spojení "potrefená husa"! Alespoň jsme se tedy na tom shodli při "restauračním teoretizování...".
Přeji hezký týden!
zdenek
02.11.2005 (16:54)  
Byl jsem na tento článek upozorněn a tak něco přihodím, byť se mne řešené téma netýká a upřímně řečeno je mi jedno co PP dělá, pokud nemaří mé konání. Jak to je či není s Balmem je jejich věc, Ledečko by bylo na dlouhé povídání, osobně to také vidím jinak než PP a nevím jak to myslel vvx. Pokud jde o Zruč, tak mi byla také nabízena, já tu nabídku bohužel odmítl, protože i když je to remíza pěkná, je pro mne trochu z ruky a na nájem také nebylo. Ke kauze 434.0170 bych připsal, že já tu narážku pochopil, že byla řeč o opravě do provozního stavu, kterou v Jaroměři tehdy hlásali.
Nakonec mám srandu z toho, že můj nearesný termín "restaurační teoretik", který občas použiji mi někdo krade a jiný se ukrutně rozčiluje. Že by pověstná potrefená husa?
Michal
01.11.2005 (17:53)  
Vážený vvx,
skutečně mi dokáží nadchnout podobné výstřely, které jsou vzhledem ke skutečnosti naprosto, ale skutečně naprosto "OUT". S tím stropem jsem to možná pronesl i já, ovšem Vaše interpretace na tomto serveru vyzařuje jako úplně jiná, než to bylo myšleno v té dané chvíli, což čtenáři zde nemohou vědět! Jak psal kolega, asi jste skutečně nikdy neprovozoval žádné historické vozidlo, protože jinak byste asi ten článek nikdy nepsal. Stovky hodin práce padnou na základní věci. Pokud chcete pomoci, obraťte se na e-mail PP, můžete brousit vagóny 24hod denně. Pokud Vám tedy zbyde, jako nám, nějaký čäs.. Dále bych chtěl vědět, od koho máte informaci, že PP má "tolik aktivních" členů - Vy jste úžasný vizionář, Vás bych snad navrhnul čestným členem, mohl byste nám plánovat budoucnost... ...a neplatit příspěvky! Výše příspěvků Vám taky může být naprosto cizí, protože Vy je platit nemusíte a existují desítky věcí, které se z příspěvků hradí, jak jistě znáte ze své PRAXE... Dále považuji za naprostou slušnost se pod jakoukoliv kritiku podepsat - přece se není za co stydět a z čeho mít strach! Jsem s pozdravem a pokud budete chtít získat nějaké informace, můžete si o ně napsat na e-mailovou adresu PP, abyste šířil informace, jak ve skutečnosti jsou.

Michal B z PP
Franta
01.11.2005 (1:41)  
Ohlas na komentář od vvx:
(V rámci slušnosti použiju vykání a to i přesto, že vím o kterého pisatele jde.)
Vážený pane! Vzhledem k Vašemu odvážnému kritizování Posázavského Pacifiku máte za sebou zajisté veliké a úspěšné skutky na poli železniční nostalgie!! Nyní ale k jednotlivým bodům Vaší ostré kritiky:
1) jak můžete znát naší míru "přičinění" na opravě Balmu v Č.Velenicích ?
2) ten strop... je vidět, že jste patrně nikdy v životě neměl tu čest provozovat "letité" drážní vozidlo, které v poslední době NEPROŠLO (na rozdíl od doměnek dopisovatelů K-reporzu) žádnou kompletní dílenskou opravou!
3) než koupíte od souseda dům, také jej nejprve na své náklady opravujete ??
4) nikdo nikdy neřekl, že havarijní stav výtopny v Ledečku je překážkou jejího odprodeje !!!
5) založte si poradenskou kancelář na prodej majetku ČD, máte - li na to tak dobré kontakty !
6) jestliže Vám bylo jasné, že potencionální sponzor opravy 434.0170 nic nedá, byl jste jedinný na světě - gratuluji, dokonalá intuice !!
7) opili rohlíkem NTM ? při poslední revizi svého majetku byli zástupci NTM naprosto spokojeni s péčí a způsobem deponie a prezentace exponátu lok 434 v péči PP.
8) nevím co si představujete pod pojmem "tolik členů" a také nevím co jsou to "nemalé příspěvky", takže to nebudu komentovat. Snad jen dobrá zpráva pro Vás: nebojte se, Vy je nikdy v životě platit nebudete !!!
Za sdružení RT (restaurační teoretici) Franta P z PP
SAXI-Radim Říha
31.10.2005 (8:19)  
Nereaguji tak na samotný komentář, ale zajímala by mě rada zde anonimního (a plně chápu) člověka, který by nám-SAXI mohl poradit s možným odprodejem nemovitosti od ČD. Obdobný problém řešíme i my, bohužel právně bezvýsledně. Pokud by mohl nám napsat radu na "saxi-doprava@seznam.cz" budeme jenom rádi. Za SAXI z výtopny Zdice Radim Říha
vvx
30.10.2005 (22:47)  
... oprava vozu je chvályhodná, ale vlastní přičinění žádná sláva - ve stylu - cituji: "ten strop atd. v 262 bude třeba zbavit olezlé barvy a udělat nově, vždyť je to ostuda.... ne, to se nechá tak, to je patina", nechápajíc odcházím.
Topírna v Ledečku je něco podobného, dřív spadne, než s ní kdokoliv cokoliv udělá, i když mohli již něco dělat, výmluvy, že není jejich majetkem jsou liché, protože jsou cesty jak obejít havarijní stav a tím údajnou nemožnost prodeje či pronájmu, jak to tvrdí několik let oni i řada lidí od ČD. Sám jsem jim před delší dobou řekl jak na to, protože mi to poradil sám vedoucí majetkového odboru ČD. Ale když tomu nechtěli porozumět, tak už je rada drahá. Asi jako říká známé přísloví "chytrému napověz,...". Mimo to mají pronajatu "chalupu" ve Zruči a není to zase tak dlouho, kdy se snažili uhnat někoho, aby tam "bydlel", aby bylo na nájem (cituji "vám to stojí venku, vždyť se dohodnem"). Takže skutečný zájem?
Stejná utopie je oprava 434.0170, rohlíkem opili pracovníky NTM, přesto, že už tehdy bylo jasné, že údajný sponzor (tehdy to tuším měl být Alstom) jim nic nedá. Možná to vyzní jako rejpání, ale když PP má tolik aktivních členů a pokud vím vybírá nemalé příspěvky, o výtěžcích z akcí nemluvím, protože ne vždy nějaké vůbec jsou, což potvrzuji z vlastní praxe, bych očekával trochu jiný přístup. Bohužel řadu členů, ne všechny, jsou tam i schopní lidé, považuji za restaurační teoretiky, jak vtipně říká jeden kolega.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko