..: Test letního menu 2014 a servisu JLV, díl V. :..

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš Petrovský Praha — Pátý díl letního testu jsme se nakonec rozhodli věnovat stanovisku Českých drah, které u JLV objednávají poskytované služby. Tímto dílem tak uzavíráme logickou řadu pěti dílů testu (1., 2., 3., 4.), která se věnovala JLV a ČD. Následovat tedy bude šestým dílem RegioJet a LEO Express, na který se jistě těší jak příznivci, tak kritici těchto soukromých dopravců. V závěru se pokusíme o souhrnné hodnocení všech faktů zveřejněných v tomto testu.

Následuje citace stanoviska ČD, a.s., k provedenému průzkumu ŽelPage.cz:

V roce 2012 byla podepsána smlouva o zajišťování cateringových služeb ve speciálních vozech ČD, a.s., se společností JLV, a.s. Jakožto veřejný zadavatel se snažila společnost ČD, a.s., nastavit parametry nejen po stránce úspor nákladů, ale byl kladen také důraz na nastavení jednotné nabídky, cenotvorby a složení nabízených pokrmů a nápojů. V každém případě se dá říci, že tento záměr se nám podařilo dosáhnout, a to především s ohledem na nedávnou minulost, kdy pro ČD, a.s., byla služba zajišťována dalšími společnostmi a nabídka byla nejednotná i po stránce kvality. Kvalita nabízených pokrmů je nedílnou součástí podmínek, které jsou smluvním vztahem nastaveny.

Můžeme konstatovat, že za dobu platnosti smlouvy je znatelné zvýšení spokojenosti cestujících, nicméně musíme brát také zřetel ke specifickému charakteru provozu jídelních vozů, resp. bistrovozů. Z mnoha omezení oproti klasické kamenné restauraci lze zmínit např, podstatně menší skladové prostory ve vlaku. Skladové prostory, a to zejména chladící zařízení, jsou v těchto vozech značně prostorově limitovány.

Z tohoto důvodu se může při vícedenních obratech stát, že některý pokrm z rozsáhlého nabídkového lístku dojde. Je velice složité odhadnout množství naskladňovaného zboží a následně jeho odbyt. Společnost JLV, a.s., se ve spolupráci s ČD, a.s., snaží při opakovaných situacích, kdy některá položka z nabídky dochází, situaci řešit a eliminovat ji.

Celá skladba jídelního lístku byla postavena na základě požadavků zadavatele (Českých drah, a.s.) a společnost JLV, a.s., se snaží pod hrozbou sankcí efektivně situaci řešit. Pokud se podíváme na kamenné restaurace, tak u nich dochází také v průběhu dne ke snížení nabídky, např. v době obědů jsou jednotlivé položky nabídky „seškrtávány“, jak dochází k jejich vydání. Nicméně věříme, že s neustále zdokonalovanou logistikou a s řešením konkrétních požadavků cestujících se nám podaří nedostatek nabídky v jídelních vozech stáhnout na co nejnižší úroveň.

Pokud jde o aktivní nabídku občerstvení v 1. třídě vlaků kategorie EC, ta je limitována dvoučlennou obsluhou restauračního vozu a jeho skutečným obsazením. V případě jeho plného obsazení se personál přednostně věnuje vyřízení nabídek přímo na palubě restauračního vozu. Situaci však chceme řešit větším zapojením vlakového doprovodu, podobně jako je tomu u zahraničních partnerů. Vlakový doprovod by pak zajistil předání objednávky cestujících z 1. třídy u personálu jídelního vozu, základní roznos nabídky na místa cestujících, či odnos použitého nádobí, ve smyslu hesla: „Jeden vlak, jeden tým“.

Jsme rádi, že příznivci cestování ve vlacích se zajímají o naše služby a problematiku jejich zlepšování. I test jako je na stránkách ŽelPage.cz nám slouží k získání dalších podnětů a pomáhá nám ke zkvalitnění těchto doplňkových služeb.

České dráhy, a.s.


Aleš Petrovský | 28.8.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
28.08.2014 (17:32)  
V letadle už zdaleka není samozřejmostí jídlo, dokonce AF jej zrušily v economy u všech letů pod dvě hodiny. Pak jej zase sice zavedly, ale dostanete zhruba pětidekový sáček krekrů a malou skleničku pití (vč. piva či vína). K podobnému modelu ale už mezitím přistoupily i jiné evropské velké aerolinky, naštěstí ne všechny. LH vám talířek s trochou jídla podá, v době obědů a večeří dokonce teplého (a dá se tím dokonce i skoro najíst), KLM taky, ČSA jsou skromnější, ale o hladu vás nenechají. U ostatních je to víceméně podobné, s výjimkou Malév, ty ještě nedávno bývaly docela štědré. Naopak v Alitalii nejenže nedostanete prakticky nic, ale ještě se na vás ksichtí letušky. V bussines či first je to samozřejmě úplně jinak. Problémy s přebytečným jídlem prakticky nevznikají, protože výběr většinou nebývá (pokud ano, tak nejvýš ze dvou jídel, zpravidla pro vegetariány) a roznášejí to automaticky všem, přičemž odhadem takových 98 % si jídlo opravdu dá. O lowcostových aerolinek nedostanete ani drobeček, něco velmi málo mívají na prodej, ale to si nedává skoro nikdo.
registrovaný uživatel Sim 
28.08.2014 (16:32)  
Me tedka tak napadlo ... furt se tu resi, jestli je (nebo neni) mozne mit ve vlaku skladovaci prostory pro dostatek jidla, aby se nestavalo bezne, ze cestou dojde ... jak se to resi u letadel?

Ja ted uz par let neletel, takze neznam soucasnou realitu, ale v pameti mam zafixovano, ze pri delsim letu kazdy cestujici na palube dostal jidlo. Nepamatuju se, jestli byl nejaky vyber, ale proste kdyz si predstavim, ze v tom letadle je radove 100 az 500 lidi, musi mit na to jidlo ne zrovna male skladovaci prostory. A to vse v letadle, ktere je na obestaveny prostor i na hmotnost podstatne haklivejsi, nez vlak ...

... neemuze byt za tim vsim trosku neco jineho? Konkretne strach, aby se vsechno jidlo prodalo a nemuselo se nic vyhazovat? Ktery, v kombinaci s neschopnosti operativne reagovat na aktualni spotrebu pak dopadne tak, jak je popsano v testu: dve porce jednoho druhu na palube.
28.08.2014 (15:59)  
arj: SBB - Elvetino - špička, za západní ceny
DB - velmi slušné, za západní ceny (byť nižší, než u Elvetina)
Itálie - už sice starší zkušenost, ale nic moc, malé porce, vysušené maso atd.
U SNCB a NS není hodnotit co, protože tam prostě hospody nejezdí :)
U Renfe jsem hospodu nevyzkoušel.
DSB - tam mají automaty
U SJ jsem se s hospodou nepotkal :(
registrovaný uživatel arj 
28.08.2014 (13:55)  
A ještě bych přidal dotaz - jaké zkušenosti máte z jídelňáků v (západním) zahraničí?

Ty moje jsou, že jídlo sice nedojde - ale to "jídlo" jsou vesměs bagety apod.; ve vnitrofrancouzských TGV byly vrcholem laságně nebo špagáty.
Jediná železniční strava na úrovni, kterou jsem zažil, byla jídla v ceně I.třídy v Thalysu nebo Eurostaru (ale vzhledem k délce jízdy ani tam nedávají bifteky).
registrovaný uživatel arj 
28.08.2014 (13:48)  
Jak tedy řeší dvojí ceny jinde? Třeba v Německu a Rakousku je taky jiná cenová úroveň než ve Švýcarsku

Mezi cenami v DE a AT versus CH sice rozdíl je, ale v řádu procent. V čs. vnitro-provozu by se pivo za německé hospodské ceny neprodalo (viz třeba i národnostní složení hostů v restauracích na Ruzyni, kde je malé pivo za 95 Kč).

A prodávat za české ceny venku zase nedovolí ten Němec - tím, že při dohadování řazení by tam hospodu JLV nepustil.
registrovaný uživatel Šepli  mail  
28.08.2014 (13:28)  
Nabubřelé, nicneříkající "vyjádření" státní firmy alá vlezte nám na záda... JLV se vyjádřilo mnohem lépe. Na druhou stranu, dvojí ceny JLV jsou obyčejná zlodějina a divím se, že to je vůbec možné. Ale vlastně s posvěcením státní firmy asi ano. Němci mají německé ceny, Rakušáci rakouské atd., jen Čech to za čárou vosolí, aby se nabalil, klasická česká vyjebávka (omlouvám se, nenacházím lepší výraz).
28.08.2014 (13:17)  
No tak to vyjádření JLV bylo trošku více vyjádřením. Todle je jako by jim to napsal ministr dopravy a oni to jen podepsali. spousta slov, ale nic v nich, defakto jak píše BigDye - jen silně rozvinuto. A pokud mají vlaky se 4 denním obratem, co takhle 2 jídelňáky, když se to tak hezky prodává. :-)
registrovaný uživatel PPP 
28.08.2014 (11:52)  
Martin Jarath: Jak tedy řeší dvojí ceny jinde? Třeba v Německu a Rakousku je taky jiná cenová úroveň než ve Švýcarsku a jídelní vozy SBB na relaci Zürich - München dvojí ceny myslím nemají. A v době konání Oktoberfestu nebyl problém s malým zájmem (ani s nedostatečnými zásobami) po celou cestu. A co třeba Wagon Slovakia? To při cestách do Rakouska zdražují? A proč Němci a Rakušáci (nebo Maďaři) u nás nezlevňují? Řekl bych, že i kdyby prodávali v zahraničí za české ceny, tak až tak tragické to vyjedení a vypití nebude. Konzumaci jídla bude spolehlivě regulovat jeho kolísající kvalita, u alkoholu zase civilizované návyky ostatních národů dát si jedno pivo, nejvýš dvě...
28.08.2014 (11:52)  
JiP:
Přesně tak. Proč až po dodávce všech 471 se řeší, že klima dělá venku kravál jak kráva? Proč to začalo vadit, až když na ně někdo poštval hygienu? A takových případů jsou mraky. Prostě se odškrtne „splněno” a jestli se peníze nedaly vynaložit lépe, to už tak důležité není (příp. se dělají úpravy dodatečně). :(
registrovaný uživatel BigDye 
28.08.2014 (11:38)  
Shrnuto: Bylo hůř, tak co si stěžujete.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko