..: Test letního menu 2014 a servisu JLV, díl IV. :..

ČD restaurant se servisem JLV, foto: Aleš PetrovskýPraha — Po zveřejnění prvních tří dílů testu (1., 2., 3.) letního menu a servisu JLV jsme požádali právě tuto společnost o vyjádření k zaznamenaným událostem během celého testování. JLV redakci magazínu vyhovělo a jejich citované stanovisko si můžete přečíst níže v této aktualitě. Stejně tak jsme požádali o vyjádření České dráhy, které taktéž přislíbily dodání svého stanoviska, nicméně z interních důvodů jej obdržíme až koncem srpna. Poněkud tak měníme pořadí dílů, kde tento čtvrtý obsahuje stanovisko JLV, v pátém zveřejníme stanovisko ČD, v šestém nakoukneme k RegioJetu a LEO Expressu a sedmém se s vámi podělíme o závěrečné hodnocení.

Dále následuje nezkrácené vyjádření JLV

Společnost JLV poskytuje gastronomické služby na železnici již 55 let. Za tuto dobu prošla velkým vývojem a dnes patří do skupiny největších a nejvýznamnějších cateringových operátorů v Evropě. JLV je držitelem certifikátu ISO 22 000 a certifikovaného systému HACCP pro kolejový provoz. Současně je také hrdým držitelem prestižního ocenění MIC Award (Most Innovative caterer) z let 2001 a 2013.

Od roku 2010 společnost spolupracuje s Československým svazem kuchařů v čele s šéfkuchaři Jaroslavem Sapíkem a Jiřím Králem, kteří se starají o atraktivitu menu a školení personálu. Většina produkce nabízených pokrmů v jídelních a bistro vozech je připravována v centrální kuchyni v Praze, kde je pomocí nejmodernějších technologií připravována přesně pro potřeby kolejového provozu.

V jídelních vozech obsloužíme ročně mnoho desítek tisíc zákazníků, kterým se snažíme zajistit smluvně požadovaný, standardizovaný servis a zpříjemnit jejich cestování. Zmíněné standardy servisu jsou detailně definovány v interní dokumentaci a pracovníci kolejového provozu jsou intenzivně trénováni na dodržování těchto standardů. Zmíněné tréninky jsou členěny do několika oblastí – zejména se jedná o zákaznický přístup, techniky prodeje a servisu, odborná gastronomická školení s ohledem na technologické aspekty jídelních vozů, technická školení ovládání vozů atd. Tyto dovednosti si pravidelně ověřujeme formou interních auditů, ale rovněž pomocí tzv. Mystery shoppingů ve kterých je zapojen větší počet osob.

Vítáme proto zpětnou vazbu na naše služby, která je uvedena v této reportáži. Popsané zkušenosti je však nutné vnímat v širším kontextu, protože poskytování služeb na železnici je velmi specifickou disciplínou, která kombinuje mnoho aspektů jako jsou gastronomie, logistika, technický stav jídelních vozů, způsobilost a kapacita úložných prostor (např. na Pendolinu), vysoká kolísavost obsazenosti jídelních vozů. Pochopitelně tyto popisované faktory v žádném případě neomlouvají pochybení či neprofesionální chování personálu.

Účelem naší reakce, není vyvracet, nebo dokonce obhajovat popisované nedostatky, ale reagovat na nejčastější negativní zjištění a poskytnout čtenářům pohled, který nebyl v článku zmíněn.

Absence servisu v 1. třídě:

Redukcí služeb vlakušek v loňském roce na vybraných spojích ČD, došlo ke snížení frekvence obsluhy zákazníků v 1.třídě. Personál JLV provádí obsluhu zákazníků v 1.třídě pouze po vybraných stanicích a dle provozní situace v jídelním voze (do 1.třídy může jít vícekrát nebo méněkrát než má předepsáno). Na tuto oblast se budeme dále zaměřovat, abychom našli řešení i pro situace, kdy obsazenost JV neumožňuje servis v 1. Třídě.

Nedostatek pokrmů na vozech:

Především je potřeba zmínit, že skladové možnosti na vozech jsou omezeny kapacitou skladovacích míst. V praxi to znamená, že na některých vozech, když se například naskladní o jednu svíčkovou více, tak se musí snížit o jednu porci guláš. Systém matrik, neboli množství jednotlivých položek zásobovaných na vůz pracuje s mnoha proměnnými – obsazeností spojů v jednotlivých dnech, statistikou realizovaných prodejů na daných spojích, délka doby jízdy v 1 dni, délka denního, nebo nočního pobytu v obratové žst, konání významných akcí v regionech, které vždy vedou k mimořádnému zvýšení obsazenosti tam směřujících spojů, atd. I přes vyhodnocení těchto údajů pracujeme stále jen s odhady, které se mohou lišit a není v možnostech žádného systému, aby odhadl preference zákazníků k jednotlivým položkám jídelního lístku. Z výše uvedených důvodů nemůžeme garantovat, že budou po celou dobu jízdy vždy v nabídce všechny pokrmy.

Snažíme se neustále tento systém zdokonalovat a z tohoto důvodu jsme již před několika měsíci začali budovat systém logistických míst, které budou v případě potřeby doplňovat některé položky. Těmito logistickými místy jsou naše provozovny PONT, které se nachází na téměř všech větších nádražích v ČR. Zatím jsme v pilotní fázi a věříme, že tento krok pozitivně ovlivní případné vyprodání některého pokrmu či jiné položky z nabídky.

Nefunkční platební terminály:

JLV se před mnoha lety staly průkopníky v přijímání platebních karet v jídelních vozech. Postupně jsme klasické ruční snímání nahrazovali elektronickými platebními terminály, které mají své výhody, ale i nevýhody. Poslední upgrade proběhl na konci loňského roku, kdy jsme nasadily terminály, které přijímají bezkontaktní platební karty. Stejně jako každá jiná technika, tak i terminály občas nefungují jak by měly a to z důvodu problematiky s nutným připojením k internetu. Přestože se signál ve vlacích neustále zlepšuje, tak jsou stále „hluchá místa“, která nejsou pokryta a dochází pak k situacím, které jsou popisovány v článku.

Rozdílná kvalita pokrmů:

Každá jednotlivá položka na jídelním lístku je velmi pečlivě vybírána a proces zařazení do nabídky trvá přibližně 5 – 6 měsíců. Zahrnuje nejdříve „ideový meeting“, následně zkušební vaření, testování v provozu, laboratorní atesty, definice food stylingu a na závěr probíhá školení všech kuchařů a stevardů, na kterém jsou seznámeni a proškoleni se standardy přípravy a expedicí pokrmů. Každá posádka je pak ještě vybavena „manuálem“, ke každému pokrmu, kde si může tento technologický postup připomenout a případně porovnat food styling dle vzorové fotografie. V případě zjištění nedodržení standardů je provedeno z příslušnými pracovníky opakované školení. Pokud tedy dojde k rozdílnému servisu, tak se jedná o selhání jednotlivce, který nerespektuje dané standardy.

Pokud je cestující / zákazník nespokojen se servisem či nabídkou v jídelním voze, tak budeme velmi rádi, když nám tuto informaci zašle přes SMS zprávu na telefonní číslo 606 606 188 či přes webový formulář na: www.jidelnivozy.cz/nazory.php. Každému zaslanému podnětu se seriózně věnujeme a do důsledku ho řešíme.

Za JLV, a.s Ing. Jan Valeš, ředitel pro obchod a marketing

Aleš Petrovský | 25.8.2014 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
26.08.2014 (12:22)  
cestovatelvlakembusem: a to i/y je v pořádku? ;-)
26.08.2014 (12:20)  
No jestli ředitel pro obchod a marketing není schopen ve veřejné odpovědi např. ani rozlišovat, se kterým pádem je spojená spojka "s" a se kterým "z", tak je to docela smutné. Vůbec nechápu, jak se to může zdát někomu profesionální. Z tohoto diktátu máte, pane řediteli, pětku!
26.08.2014 (10:20)  
PES38: Platba kartou uskutečněná pomocí žehličky má limit 1000 Kč bez ověření, nad 1000 Kč musí posádka volat autorizační středisko KB. Do těch 1000 Kč to je myslím pojištěné a banka to může zpětně vymáhat.
26.08.2014 (9:35)  
Proto má také obchodník možnost ověřit totožnost platícího (OP, pas) a dokonce na transakční lístek zapsat číslo dokladu totožnosti, mají tam pro to zvláštní kolonku. Tím se případné zneužívání dá dost eliminovat, nebo minimálně velmi rychle určit pachatele.
registrovaný uživatel PES38 
26.08.2014 (0:10)  
k platebním terminálům- u těch žehliček je značné riziko, že zákazník poskytne zablokovanou platební kartu, nebo v lepším případě nemá peníze na účtě. Transakce je offline, takže se to nepozná a JLV pak nic v prvním případě nic nedostane.
registrovaný uživatel Ešus 
25.08.2014 (22:08)  
Oceňuji upřímnou odpověď, ale pan Valeš by si mohl zopakovat pravopis - našel jsem tam nejméně 5 chyb.
25.08.2014 (18:02)  
Reakce skutečně profesionální je, nicméně tak nějak obchází většinu zjištěných problémů.

Sám jsem v průběhu letních prázdnin využil v rámci svých cest jídelní vůz či bistrovůz více jak desetkrát. Musím konstatovat, že mezi posádkami jsou opravdu propastné rozdíly.

Pokud to však vezmu obecně, u posádek, kde jsou kmenoví zaměstnanci JLV (tj. Pendolino, railjety, naposledy také WRmee na Ex 120), jsem se snad nikdy nesetkal s neprofesionálním personálem, naopak! Vždy fungoval terminál na karty, vždy byl úsměv, rychlost, ochota. Je vidět, že zaměstnanci se snaží, protože by mohl přijít nějaký postih.

Naopak u "franšízantů" jsou velké výkyvy. Například pan Vojtěch Kubáň a jeho tým (ARmpee Pha-Ova) byl opakovaně naprosto super, lepší výkon jsem u JLV snad nezažil, naopak na EC Avala jsem dvakrát potkal personál, co byl opravdu krajně nepříjemný a bylo vidět, že je přítomnost zákazníků obtěžuje. Pán se myslím jmenoval Rostislav Pernica a být obsloužen za Pardubicemi ve směru na Prahu bylo skoro nemožné.

Nevím, jak má JLV se svými franšízanty nastavené smlouvy, nicméně trošku více kontrol zaměřených na profesionalitu personálu a kvalitu servisu by jistě neuškodilo...


Abych jen nekritizoval, mezi mými posledními podněty na JLV bylo minimálně tolik pochval, jako stížností, ale i tak je ta kvalita dost nevyrovnaná a cestující nikdy neví, do čeho jde.
registrovaný uživatel Sim 
25.08.2014 (17:58)  
Omacky je kolem toho na muj vkus trochu moc, nicmene souhlasim s tim, ze je to profesionalni a jsem timto pristupem mile nadsen.

Jen mi tam tak trochu chybi "lakadlo do budoucna" - konkretne za vetou "Pokud tedy dojde k rozdílnému servisu, tak se jedná o selhání jednotlivce, který nerespektuje dané standardy." by melo nasledovat cosi ve smyslu, ze v ramci cilenosti na spokojenost cestujicich prave pripravuji novy system zaskoleni a kontroly zamestnancu, ktery vychazi z reakci zakazniku a ktery by takovemu selhani jednotlivce mel ucinne predchazet ...

Ja vim, na jednu stranu si stezuju na moc omacky a na druhou bych ji pridaval :-D ... jenze, to je prave ono; ta omacka v uvodu je to, co (mozna) zajima papalase na valne hromade, ale nespokojeneho zakaznika prakticky nezajima (k cemu je mu dobre, ze menu bylo pripravovano ve spolupraci s renomovanymi kuchari, kdyz jemu na taliri pristala zgrcla svickova nebo presusena pidizebra) ... takovy zakaznik chce slyset, ze se na zlepseni uz pracuje a ze prave jeho podnet byl tim podnetem, na zaklade ceho ke zlepseni doslo. Nerikam, ze by se to melo preklopit do slibu na urovni Radima Jancury (i kdyz, slibem nezarmoutis, zejo :-D) ale preci jen, trochu toho "vtahnuti zakaznika do deje" by tomu prospelo.

No a protoze u minulych dilu se objevilo nekolik jedincu, vysvetlujicich nam ostatnim, proc nejde zasobovat vlak jinde nez v Praze ... predpokladam, ze tito prispevovatele se nyni obrati na JLV, aby jim vysvetlili, ze se chystaji udelat spatny krok, protoze to proste nemuze fungovat ;-)
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
25.08.2014 (17:01)  
Reakce je skutečně na úrovni, jsem mile překvapen, a ještě milejší je, že operativní dozásobování přes PONTy, které tu bylo navrženo v diskuzi, JLV už předtím vymyslelo i samo a už je v pilotní fázi.

To s těmi terminály je ovšem nemilé, tipnul bych si, že mechanický terminál nebude obzvlášť drahá záležitost, zvlášť když by zřejmě stačilo je někde vyhrabat ve skladu, jestliže je JLV už dříve vozilo. Možná jsou z plateb přes žehličku dražší bankovní poplatky, ale snad je to pořád lepší než nic neprodat protože zákazník nemá hotovost. Neřeknu, kdyby terminál nefungoval řekněme v 1 případě z 10, ale realita je zdá se o dost horší...
25.08.2014 (16:19)  
wen: Reakce od JLV je ovšem velmi profesionální
Souhlasim (bez ironie) a Sir Humphrey Appleby by take jiste souhlasil...

Takze v kostce: Neobsluhovani v 1. tride je zpusobeno nizkym poctem personalu (odpoved profesionalne neuvadi, estli je to vina CD nebo JLV). Vyhledove bude v Pontu lednice. Terminaly nefungujou a fungovat nebudou a pokud byl v 95 % pripadu nejaky nedostatek, tak je to selhani jednotlivce.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko