Nové Město nad Metují - Police nad Metují - Od středy 25.04.2007 do soboty 05.05.2007 probíhá výluka na trati 026 v úseku mezi Novým Městem nad Metují a Policí nad Metují. Od středy 25.04. do pátku 27.04. vždy od 07:45 do 17:45. Od soboty 28.04. 07:45 do středy 02.05. 18:00 nepřetržitě. V úseku Nové Město nad Metují - Václavice - Starkoč - Náchod pokračuje výluka až do 05.05. 17:45. Bližší informace v sekci "Výluky". Tato výluka je spojená s řadou plánovaných úprav kolejového lože, TZZ a sanací spodní vody v okolí náspu.
O dalším průbehu oprav, den za dnem, bych rád zde informoval. Většina informací pochází z mého vlastního pozorování a připomínky, doplnění, věcná kritika jsou vítány.
zdroj: vlastní pozorování
Průběh výluky
Již od pondělí lze sledovat na trati 026 velký provoz traťových pracovních mechanismů, jako například MUVky, podbíječky, sklopných vozů se štěrkem či různých dalších, například služebních vozů.
Pondělí 23.04.2007 a úterý 24.04.2007
Tyto dva dny bylo možné na trati 026 vidět projíždět několikrát traťovku s vozy naloženými materiálem směr Police nad Metují.
V úterý na Polici jel v podvečer i stroj na úpravu kolejového lože - tzv. "podbíječka" UNIMAT se služebním vozem v závěsu.
V pondělí i v úterý také projely tímto směrem minimálně dva vlaky v čele s kocourem. V jednom případě kocour táhnul cca. 6 sklopných vozů naložených štěrkem a v druhém případě dva tmavě zelené, zřejmě služební, vozy - stále s logem ČSD (k vidění níže).
Středa 25.04.2007 a čtvrtek 26.04.2007
Ve středu vše vypuklo - započaly práce na řadě míst trati 026.
V Hronově, za ŽST, na železničním přejedu silnice Hronov - Slavíkov, kde práce začali odstraněním starých kolejí, železničního svršku i podkladu pod přejezdem. Kolej v okolí přejezdu bude také vyměněna a pravděpodobně bude modernizováno i TZB.
Ve čtvrtek již byl původní přejezd zcela odstraněn a na jeho původním místě zel jen prázdný výkop, kam bude v nejbližších dnech usazen přejezd nový. Výkopové práce a funkci jednoduchého jeřábu zde provádí trojice rypadel. Dvakrát rypadlo MHS - jedno na koleji blíže ŽST Hronov a druhé dále, za přejedem, kde slouží jako jeřáb. Třetím rypadlem zde je mikrorypadlo, jenž slouží zejména k hrubé úpravě kolejového lože.
Ve čtvrtek započala také sanace železničního svršku proti vodě v úseku mezi stanicemi Náchod-Malé Poříčí a Velké Poříčí - přesněji nedaleko silničního nadjezdu silnice I/304. Pracovalo zde "čistokrevné" železniční rypadlo, pouze s kolejovým podvozkem a vlastním pohonem s připojeným nákladním vozem často viděným ve spojení s MUVkou. Tento stroj zde hloubil odvodňovací kanál při levém okraji koleje směrem k Velkému Poříčí.
Pátek 27.04.2007
V pátek, po druhé hodině odpolední, byl již hotový nový přejezd v Hronově u tenisových kurtů. Pracovníci zde právě dokončovali asfaltování okolí přejezdu. Kolej na obou stranách byla již opravena, částečně vyměněna a je i nově svařena.
Prošel sem si také, v době výluky, trať v úseku mezi Náchod-Běloves a cca. 700 metrů za Náchod-Malé Poříčí. Na celém úseku byla patrná práce na koleji. Svařování a výměna některých dílů v kolejišti byly provedeny na prakticky každém spoji koleje. Kolem 16. hodiny v Malém Poříčí technik zkoušel funkci TZB po opravách. Funguje bez problémů.
Kolem 19. hodiny projížděl v úseku Náchod-Malé Poříčí - Velké Poříčí stroj na úpravu kolejového lože, stejný jaký vidíte na přiloženém obrázku, jen s přidaným služebním vozem.
Sanační práce u silničního nadjezdu ve Velkém Poříčí jsou již zřejmě u konce - neproběhly zde žádné změny od čtvrtka.
Sobota 28.04.2007
V sobotu sem si udělal na kole výlet kolem úseku Náchod-Malé Poříčí až Hronov zastávka a foťák sem nezapoměl doma - myslím, že to je na počtu fotek zde vidět.
Ve Velkém Poříčí u silničního nadjezdu je sanace hotova, ale památky po zatopení tratě vodou jsou stále velmi dobře patrné na přiloženém snímku, kde je vidět nános, toho času vyschlého, bahna v kolejišti. V minulosti zde často vlaky museli jezdit velmi opatrně a hlavně pomalů, což mělo za následek jejich spoždění, nyní by se tato situace snad již neměla opakovat.
V ŽST Hronov byl kolem půl čtvrté odpoledne dost nezvyklý mrtvolný klid, takový byl můj pocit když sem tam přijel fotit. Nafotil sem spoustu strojů a služebních vozů. Například PUŠL-71 a jiné stroje pro úpravu kolejového lože včetně rypadla MHS 02 při dolňování nafty. Když sem už chtěl odjíždět ze zatáčky směr Police nad Metují se "vyloupnul" kocour s devíti vozy se šterkem - fotce, jenž lze vidět výše, neušel :-)
Okolí železničního přejezdu v Hronově u tenisových kurtů doznalo, kromě kompletní rekonstrukce vlastního přejezdu i rozsáhlejších změn, přesněji výměny koleje a celkové opravy kolejového svršku - na fotgrafiích ještě bez konečné úpravy.
V sobotu byla také zahájena oprava železničního přejezdu v Hronově v Textonie na silnici Hronov - Červený Kostelec, jenž si o takovýto zásah přímo říkal, něboť jeho stav spíše než přejezdu odpovídal místnímu tankodromu. Přejezd bude opět kompletně vyměněn a to včetně okolní koleje. Chtěl sem pořídit bližší fotografie, ale byl sem vykázán s tím, že tam nemám co dělat. Tak tedy bohužel jen fotografie z dálky. Jako i na přejezdu u kurtů i zde je za jeřáb používáno rypadlo MHS 03.
I na posledním železničním železničním přejezdu v Hronově a u stanice Hronov zastávka probíhají práce na TZB i opravách kolejového svršku, včetně kompletní výměn celých kusů kolejiště.
Další dny ...
Každý den výluky budu tento článek aktualizovat, snad dodám i originální sadu fotografií. Rád bych si taky prošel delší úsek tratě, abych podal ucelenejší zprávu ... Pomocná ruka vítána ! ;-)
Poslední aktualizace : neděle 29.04.2007
1 2 | Zpráv na stránku: |
v odstavci středa a čtvrtek... práce započali má být y, silnice to je II/303
Zacpy a nemoznost projet slusne Nachod je velke plus "do karet" vlakum. Vyluka komplikuje zivot mnohym.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.