..: Ohlédnutí za podzimní ŽelPage jízdou :..

Další fotozastávka ve skalách, foto: Matouš DanielkaKácov - Druhý říjnový víkend letošního roku se nesl ve znamení zvláštní podzimní jízdy, kterou nejen pro své čtenáře uspořádal portál ŽelPage. Ta byla tentokrát o poznání odlišného charakteru, než jak doposud bývalo obvyklé. Poprvé se totiž jednalo o dvoudenní akci a vlak byl navíc veden namísto motorového vozu soupravou s lokomotivou a vozy klasické stavby, mezi kterými nechyběl ani vůz restaurační. Příjemnou atmosféru celé akci dodalo kromě jiného i romantické a malebné prostředí Posázavského pacifiku, stejně jako přátelský kolektiv účastníků i organizátorů. Celé akci nakonec relativně přálo i počasí, které na nás naštěstí neseslalo ani hromy, ani blesky, a dokonce ani žádný silný déšť.

Vlak do Kácova před odjezdem z Kolína, foto: Matouš Danielka Celá akce započala pro účastníky v sobotu 11. října ráno v Kolíně, pro několik dobrovolníků, nejen z řad spolku ŽelPage, však již předcházející večer. Bylo totiž nutné celou soupravu, složenou ze dvou vozů řady Bc841 a jednoho vozu WR851, na jízdu připravit, nazbrojit zásoby jídla i pití a také zbavit některé z déle odstavených vagonů nepořádku, který se v nich nacházel. Pak již chvilku před osmou hodinou ranní nic nebránilo v nástupu cestujících a odjezdu z Kolína. Nejednoho účastníka přitom zarazila zajímavá forma označení našeho vlaku na informačních tabulích ve stanici, kde byl uveden jako linka S1 pražské příměstské železnice, ovšem do cíle Kácov zastávka.

Ve stanici Praha hl. n. přistupují další účastníci, foto: Matouš Danielka Zastávka v Davli, foto: Matouš Danielka Zastávka v Davli, foto: Matouš Danielka Křižování s „bardotkou“ v Davli, která je zástupkyní již nepočetné, ale navzdory různým prohlášením, stále provozní řady lokomotiv., foto: Matouš Danielka Fotozastávka u Pikovické jehly, foto: Matouš DanielkaFotozastávka u Pikovické jehly, foto: Matouš Danielka

Náš vlak se vydal nejprve po hlavní trati 011 do Prahy, kde oproti původnímu plánu projel bez zastavení a s náskokem dorazil na hlavní nádraží. Zde tak byl dostatek času pro nástup další části cestujících i případné focení. Další cesta našeho vlaku, doprovázená typickým podzimním sychravým počasím, vedla na Posázavský pacifik. Tam cestou proběhlo několik křižování s různými vozidly, která zpravidla reprezentují současný provoz na této trati – Regionovy a téměř historické bardotky řady 749. Po delší pauze ve stanici Davle jsme se v čele s modrým „hektorem“ zvolna ubírali do míst, která jsou snad všem železničním fandům notoricky známá alespoň z fotek. Pro nefotografy, ale i fotografy během jízdy, začal již také naplno fungovat restaurační vůz. Ten byl se svou nabídkou nemalým zpříjemněním celé dvoudenní akce a stejně tak jedním z unikátních vozidlem na dané trase. Fotografové mohli vlak zachytit mimo jiné u Pikovické jehly a na podobně zajímavých místech nedaleko, stejně jako například na viaduktu v Žampachu a ve společnosti hradu Český Šternberk.

Jídelní vůz WR, foto: Lukáš Růžička Nad řekou Sázavou, foto: Matouš Danielka Počasí sice příliš nepřálo, ale tento pohled do krajiny byl i přesto opravdu úchvatný., foto: Matouš Danielka Nad řekou Sázavou, foto: Matouš Danielka „Hektor na pacifiku“, foto: Matouš Danielka Na viaduktu Žampach, foto: Matouš Danielka S hradem Český Šternberk, foto: Matouš Danielka

Cílovou stanicí pro náš vlak v sobotu byla kácovská zastávka, kde všichni vystoupili, aby mohli dále pěšky pokračovat na exkurzi do místního pivovaru. Někteří této procházky využili i k občerstvení v tamější restauraci, jiní se na jídlo vrátili do našeho jídelního vozu, jež byl v provozu do pozdních večerních hodin. Následovalo pak přespání v lehátkových vozech na kácovském nádraží, abychom mohli za časného mlhavého rána vydat opět na cestu, směrem do Světlé nad Sázavou. Úvrať ve Světlé nad Sázavou si vynutila objetí soupravy lokomotivou. Po chvíli nebránilo nic v další cestě a s informací, že rychlík od Havlíčkova Brodu má více jak půlhodinové zpoždění, jsme mohli bez spěchu pokračovat přes Golčův Jeníkov do Čáslavi.

Prázdná souprava vracející se z Kácova zastávky do Kácova, foto: Matouš Danielka Nocování na kácovském nádraží, foto: Chary Přípravy k odjezdu za rozbřesku v mlhou zahalené stanici Kácov, foto: Matouš Danielka Ranní „fotohalt“ ve Smrčné, foto: Matouš Danielka Po přepřahu ve Světlé nad Sázavou, foto: Matouš Danielka Poslední zastávka v mlze, foto: Matouš Danielka

Mlha se během cesty rozplynula a počasí začalo připomínat spíše léto. V Čáslavi proběhla další úvrať, abychom se dostali na místní nádraží a mohli pokračovat na vlečku vojenského letiště. Shodou okolností zrovna na základnu přistávala dvojice letounů JAS-39 Gripen. Po drobném zápasení s nenamazanou a nepoužívanou výhybkou náš vlak zastavil u krátkého, avšak moderního nástupiště s designovým zastřešením. Bohužel nástupiště je podobně využívané jako zmíněná výhybka, pouze při zvláštních akcích. Zpáteční cestu řada z nás, už jenom díky panujícímu letnímu počasí, absolvovala po silnici vedoucí podél vlečky s fotoaparáty v ruce paralelně s jízdou vlaku, který nám pózoval. Procházka byla završena focením z nadjezdu. Po návratu s vlakem do Čáslavi už zbývalo pouze dojet zpět do Kolína, kde byla v neděli odpoledne akce zakončena.

Letiště Čáslav, foto: Matouš Danielka Netradiční moderní přístřešek nad nástupištěm na letišti Čáslav. Nástupiště bohužel neslouží cestujícím z důvodu nulového pravidelného provozu., foto: Matouš Danielka Vlečka na letiště Čáslav, foto: Matouš Danielka Vlečka na letiště Čáslav, foto: Matouš DanielkaFocení na letištní vlečce, foto: Matouš DanielkaVlečka na letiště Čáslav, foto: Matouš Danielka

Závěrem jménem organizátorů ještě jednou děkujeme všem účastníkům za účast na naší jízdě a těšíme se na viděnou na některé z dalších akcí ŽelPage.


Matouš Danielka Poslat mail autorovi , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 4.11.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


05.11.2014 (16:00)  
Cosi jako nástupiště bejvalo i v Planej u Budějc.
registrovaný uživatel Keprt 
05.11.2014 (14:29)  
A ono to byly lži

Nepřiměřeně ostrá slova. Čáslav nikdy nebyla veřejná zastávka, jezdily tam jen zaměstnanecké vlaky, te´d se tam jezdí příležitostně při akcích pro veřejnost.
registrovaný uživatel Ross  mail  
05.11.2014 (14:13)  
Všude se psalo, že Mošnov bude první vlaková zastávka u letiště. A ono to byly lži, první bylo zřejmě letiště v Čáslavi. Neví někdo nějaké informace o této vlakové zastávce?

Fotky jsou velmi pěkné, děkuji za ně.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
04.11.2014 (11:12)  
Moc pěkný interiér jídelního vozu :)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko