Kácov - Druhý říjnový víkend letošního roku se nesl ve znamení zvláštní podzimní jízdy, kterou nejen pro své čtenáře uspořádal portál ŽelPage. Ta byla tentokrát o poznání odlišného charakteru, než jak doposud bývalo obvyklé. Poprvé se totiž jednalo o dvoudenní akci a vlak byl navíc veden namísto motorového vozu soupravou s lokomotivou a vozy klasické stavby, mezi kterými nechyběl ani vůz restaurační. Příjemnou atmosféru celé akci dodalo kromě jiného i romantické a malebné prostředí Posázavského pacifiku, stejně jako přátelský kolektiv účastníků i organizátorů. Celé akci nakonec relativně přálo i počasí, které na nás naštěstí neseslalo ani hromy, ani blesky, a dokonce ani žádný silný déšť.
Celá akce započala pro účastníky v sobotu 11. října ráno v Kolíně, pro několik dobrovolníků, nejen z řad spolku ŽelPage, však již předcházející večer. Bylo totiž nutné celou soupravu, složenou ze dvou vozů řady Bc841 a jednoho vozu WR851, na jízdu připravit, nazbrojit zásoby jídla i pití a také zbavit některé z déle odstavených vagonů nepořádku, který se v nich nacházel. Pak již chvilku před osmou hodinou ranní nic nebránilo v nástupu cestujících a odjezdu z Kolína. Nejednoho účastníka přitom zarazila zajímavá forma označení našeho vlaku na informačních tabulích ve stanici, kde byl uveden jako linka S1 pražské příměstské železnice, ovšem do cíle Kácov zastávka.
Náš vlak se vydal nejprve po hlavní trati 011 do Prahy, kde oproti původnímu plánu projel bez zastavení a s náskokem dorazil na hlavní nádraží. Zde tak byl dostatek času pro nástup další části cestujících i případné focení. Další cesta našeho vlaku, doprovázená typickým podzimním sychravým počasím, vedla na Posázavský pacifik. Tam cestou proběhlo několik křižování s různými vozidly, která zpravidla reprezentují současný provoz na této trati – Regionovy a téměř historické bardotky řady 749. Po delší pauze ve stanici Davle jsme se v čele s modrým „hektorem“ zvolna ubírali do míst, která jsou snad všem železničním fandům notoricky známá alespoň z fotek. Pro nefotografy, ale i fotografy během jízdy, začal již také naplno fungovat restaurační vůz. Ten byl se svou nabídkou nemalým zpříjemněním celé dvoudenní akce a stejně tak jedním z unikátních vozidlem na dané trase. Fotografové mohli vlak zachytit mimo jiné u Pikovické jehly a na podobně zajímavých místech nedaleko, stejně jako například na viaduktu v Žampachu a ve společnosti hradu Český Šternberk.
Cílovou stanicí pro náš vlak v sobotu byla kácovská zastávka, kde všichni vystoupili, aby mohli dále pěšky pokračovat na exkurzi do místního pivovaru. Někteří této procházky využili i k občerstvení v tamější restauraci, jiní se na jídlo vrátili do našeho jídelního vozu, jež byl v provozu do pozdních večerních hodin. Následovalo pak přespání v lehátkových vozech na kácovském nádraží, abychom mohli za časného mlhavého rána vydat opět na cestu, směrem do Světlé nad Sázavou. Úvrať ve Světlé nad Sázavou si vynutila objetí soupravy lokomotivou. Po chvíli nebránilo nic v další cestě a s informací, že rychlík od Havlíčkova Brodu má více jak půlhodinové zpoždění, jsme mohli bez spěchu pokračovat přes Golčův Jeníkov do Čáslavi.
Mlha se během cesty rozplynula a počasí začalo připomínat spíše léto. V Čáslavi proběhla další úvrať, abychom se dostali na místní nádraží a mohli pokračovat na vlečku vojenského letiště. Shodou okolností zrovna na základnu přistávala dvojice letounů JAS-39 Gripen. Po drobném zápasení s nenamazanou a nepoužívanou výhybkou náš vlak zastavil u krátkého, avšak moderního nástupiště s designovým zastřešením. Bohužel nástupiště je podobně využívané jako zmíněná výhybka, pouze při zvláštních akcích. Zpáteční cestu řada z nás, už jenom díky panujícímu letnímu počasí, absolvovala po silnici vedoucí podél vlečky s fotoaparáty v ruce paralelně s jízdou vlaku, který nám pózoval. Procházka byla završena focením z nadjezdu. Po návratu s vlakem do Čáslavi už zbývalo pouze dojet zpět do Kolína, kde byla v neděli odpoledne akce zakončena.
Závěrem jménem organizátorů ještě jednou děkujeme všem účastníkům za účast na naší jízdě a těšíme se na viděnou na některé z dalších akcí ŽelPage.

Nepřiměřeně ostrá slova. Čáslav nikdy nebyla veřejná zastávka, jezdily tam jen zaměstnanecké vlaky, te´d se tam jezdí příležitostně při akcích pro veřejnost.
Fotky jsou velmi pěkné, děkuji za ně.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
