Česká republika - Jízdní řád 2008/2009 s sebou nepřináší jen tolik diskutované nové či zrušené vlakové spoje, nové řazení vlaků či tarifní změny. Počínaje 14.12.2008 začnou vlaky zastavovat i ve třech nových zastávkách na Chebsku, Jihlavsku a Kroměřížsku. Po osmi měsících od slavnostního otevření tak budou moci vlaky začít využívat i obyvatelé a návštěvníci Pomezí nad Ohří. Nová vlaková zastávka potěší také (nejen) zaměstnance Kosteleckých uzenin či obyvatele kroměřížského sídliště Oskol.
Největší pozornost médií byla věnována zastávce Pomezí nad Ohří. Ačkoliv obec samotná čítá pouze 110 stálých obvyvatel, velký význam má především turistický ruch - obcí prochází mezinárodní cyklostezka a v těsné blízkosti nové zastávky se nachází přehradní nádrž Skalka. K výstavbě přispěl rovněž veliký zájem ze strany přeshaničního sdružení obcí. Nástupiště je dlouhé celkem 110 metrů, což umožní zastavení i soupravě 2 motorových jednotek "Desiro" (BR642). Dále na zastávce naleznete osvětlení, betonový prefabrikovaný přístřešek či stojan na kola. Investice ve výši 2,16 mil. Kč byla financována prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.
Očekávání kontra realita
Vlaky budou v Pomezí nad Ohří zastavovat na znamení - podobně jako v nedaleké zastávce Cheb-Skalka, která byla otevřena v květnu 2006. Nicméně, z vlaků na trati Cheb - Schirnding (- Marktredwitz), jich v nové zastávce zastaví jen polovina. Tyto spoje navíc projedou zastávku Cheb-Skalka, jejíž dopravní obslužnost se tak výrazně zhorší. Pro cestující bude nová změna znamenat, že každý vlak zastavuje někde jinde a žádné přímé vlakové spojení mezi Pomezím a Chebem-Skalkou není k dispozici. S ohledem na to, že v obou zastávkách budou vlaky zastavovat na znamení, nabízí se otázka, nakolik je toto omezení nutné?

Ani očekávání lepšího večerního spojení Pomezí nad Ohří s Chebem nezůstane naplněno. Při slavnostním otevřením Ladislav Dolný, starosta obce, médiím sdělil: "(...) Ale umožní to i pro naše lidi z obce jezdit do Chebu. Poslední autobus odtud jezdí před půl osmou večer a pak už nejede nic." Jaká je tedy skutečnost? Dle nového GVD bude poslední vlak do Chebu odjíždět z Pomezí již v 18:44 (v pracovní dny ještě dříve). Přitom tudy kolem půl osmé i půl desáté večer pojedou vlaky ze SRN do Chebu. Jedná se však o spoje zastavující pouze v Chebu-Skalce.
Zastávky v Kostelci a Kroměříži
Zastávka Kostelec u Jihlavy masna je určena především pro zaměstnance tamního masokombinátu - nachází se totiž hned naproti vrátnici závodu. Zastavovat v ní budou veškeré vlaky jedoucí na trati Kostelec u Jihlavy - Slavonice, je proto vhodná zejména pro dojíždějící z Třeště a Telčska. V horizontu několika let by zastávka měla být místo dosavadní úvratě napojena přímou kolejovou spojkou na trať do Jihlavy. „Kostelecké nádraží čeká přestavba kolejového systému. Úpravy vyloučí přestupování a vlaky od Jihlavy pojedou po trati na Slavonice se zastávkou u masny,“ sdělil Vojtěch Kocourek, náměstek ministra dopravy.
Náklady na novou zastávku podle Kocourka dosáhnou téměř 4 mil. Kč. I v tomto případě jde o druhou zastávku na stejné trati otevřenou v krátkém časovém sledu - v roce 2005 byla do užívání předána zastávka Telč-Staré Město. O poslední z trojice zastávek, Kroměříž-Oskol, se mi mnoho informací zjistit nepodařilo. Nachází se na okraji stejnojmenného sídliště poblíž prodejny Kaufland. Nově v ní budou zastavovat všechny vlaky jedoucí na trati Kroměříž - Zborovice.
Doplňující informace: Přehled nových a připravovaných zastávek (Společnost pro veřejnou dopravu)
Zdroje: České dráhy, Časopis Stavebnictví, Železničář, Chebský deník, Telčské listy, Jihlavský deník, Kroměřížský deník


Ale díky za info=)
v Droužkovicích budou zastavovat 4 vlaky denne v obou smerech
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
