..: Nulajednička letí Radebeulem, slyším zvony :..

radebeul A pak to přišlo. Stáli jsme u kolejí v Radebeulu na předměstí Drážďan. Kolem nás se řítila 01 2204 stodvacetikilometrovou rychlostí s rychlíkem č. 673 od Berlína. V dálce slábl hlas její píšťaly. Bylo přesně dvanáct hodin. Poledne. Z vysoké věže blízkého kostela zazněl zvon. Od Drážďan se blížilo dunivé supění dalšího rychlíku. Rychlíku č. 924, posledního parního rychlíku z Drážďan do Berlína. Lokomotivní četa na stroji 01 2207 ve slavnostních uniformách, bílé kozinkové rukavice. Trvalo to jen okamžik. Dvoumetrová červená kola lokomotivy, dvanáct rychlíkových vozů. Zvon na věži kostela stále vyzváněl… Tohle byl poslední parní rychlík Drážďany – Berlín. (Jaroslav Kocourek: Adieu, 01!; Železničář č. 24/1977).

24. září 1977 jsem v Radebeulu chyběl, tak to po čtyřiatřiceti letech pošetile napravuju.

radebeul1, foto: zdsradebeul02, foto: zdsradebeul03, foto: zdsradebeul04radebeul05, foto: zdsradebeul06radebeul07radebeul08, foto: zdsradebeul09, foto: zdsradebeul10, foto: zdsradebeul11, foto: zdsradebeul12, foto: zdsradebeul13, foto: zdsradebeul14, foto: zdsradebeul15, foto: zdsradebeul16, foto: zdsradebeul17, foto: zdsradebeul181, foto: zds

Zdeněk Šindlauer | 24.9.2011 (12:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Německo Sasko /Sachsen


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user land 
27.09.2011 (10:49)  
Skizzy a malby zde prezentujícího se autora byly vždycky žrádlo, ale mít možnost zírat autorovi pod ruku aspoň formou seriálu je pro mě, módně řečeno, dechberoucí. Díky, co jiného.
Registered user PeS 
26.09.2011 (14:12)  
Nádhera, více není třeba psát...
Registered user stoupa  mail  
26.09.2011 (11:57)  
:-), :-(

.. a dneska se na Bln jezdí jinudy a ne přes Radebeul, zato konečně může 101 (nebo i Taurus - ofšem Německý) valit alespoň těch 160 a tak 34 jar po této kráse (jo, to jsem měl ječtě vlasy a ty saze mezi Ostbahnhofem a Dre - vykloněn z okénky vout "Y" celou cestu, tak ty saze se vyklepaz/vyčesat fakt nedaly - až lázeň v Praze). Žel vlastní fotku pblíben=ho motivu z Radebeul Ost nemám - a sice 01 letí o závod a vedele řeká na odjezd úzká ...
Registered user Sandik 
26.09.2011 (1:27)  
Zdeněk Šindlauer: To si nemyslím. Výtvarník by si nejprve všechno zhruba naskicoval a pak by až prokresloval detaily. Dost často z levého horního rohu doprava a dolů (leváci pochopitelně obráceně, tj. zprava), protože si tímhle způsobem člověk při kreslení nerozmaže to už hotové.
Registered user VencaM 
25.09.2011 (21:32)  
Dnes jsem se byl podívat kousek vedle, na zastávce Dresden-Trachau? (pár km od popisovaného místa). Prostřední kolej snesená a trochu víc zarostlo. Bohužel tam jely jen nějaké S-Bahny. ICE projelo pár minut po tom, co jsem odešel. Takže bohužel žádné foto pro srovnání. Snad příště... V.
25.09.2011 (20:04)  
Tradičně děkuji všem za komentáře, k nimž stručně dodávám:
... výtvarník by to takhle skutečně nekreslil, ten by rovnou střílel;
... nulajedničku v běžném provozu jsem v Drážďanech kdysi viděl, ale ve čtrnácti letech jsem měl holt trochu jinačí starosti. K tomuhle kreslení mi postačil ten neuvěřitelně dokonalý text pana Kocourka a jedna přemýšlivá cesta z práce domů;
... ta postupná animace mě ani nenapadla; kdybych to byl býval tušil, tak jsem to byl býval naskenoval a ořezal aspoň trochu jednotně. Nicméně, kdo chcete, animujte.
... a hlavně - děkuji panu Petrákovi za jeho výborný nápad vydat tohle na minutu přesně po těch 34 letech, když už byla shodou okolností taky sobota!
Zdravím, ZdŠ
25.09.2011 (19:06)  
Na primě právě běží ČS má talent. Příště to zkuste...
Registered user Malape 
25.09.2011 (13:24)  
To je opravdu skvost, smekám!
25.09.2011 (12:45)  
Když jsme u techniky kreslení různých objektů, tak já třeba bitevní křížníky začínal nakreslením tří koleček, ze kterých jsem udělal hlavně první dělostřelecké věže a kolem toho jsem nakreslil celou loď. Dodnes lidi, kteří se na mě dívali, nechápou, jak se ta loď na ten papír vždy mohla vejít celá...
24.09.2011 (21:25)  
To se Vám povedlo,pane Mistr.Působivé,díky.
Na staré drážďanské nula-jedničky ženoucí se 120 km rychlostí v čele expresů,kterým často nebyl vidět ani konec,jak byly dlouhé,nelze zapomenout ani po těch 34 letech.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko