..: Naklápěcími vlaky přes Gotthardský průsmyk jinak a lépe :..

ICN SBB RABDe 500, foto: www.hobbytrain.chBazilej - Počínaje druhou prosincovou nedělí, tj. 14.12.2008, bude cestujícím z Bazileje, Solothurnu, centrální části Švýcarska a kantonu Ticino dáno k dispozici nové, rychlejší a pohodlnější spojení, které budou zajišťovat naklápěcí jednotky řady SBB RABDe 500. V současné době je mohou cestující vidět spíše na rameni vlaků kategorie ICN spojují západní a východní část země. Je již tradicí, že každoroční změna jízdního řádu s sebou přinese cestujícím četné „vánoční“ dárky. Některé potěší, jiné, bohužel, méně.

Ani Švýcarské dráhy SBB-CFF-FFS nejsou v tomto trendu pozadu a pro své zákazníky připravily něco nového. Jedním z těch, který by měl být v pravém slova smyslu právě tím potěšujícím, je i nový koncept provozu jednotek s naklápěcími skříněmi na trati přes Gotthardský průsmyk, která je důležitou spojnicí severu a jihu Evropy, a to nejen pro dopravu osobní, ale i nákladní.

Zmíněná linka bude v provozu v denních hodinách ve dvouhodinovém taktu a bude zastavovat ve stanicích Basel SBB – Olten – Luzern – Arth-Goldau – Bellinzona a Lugano. Jako doplnění dvouhodinového taktu přes Gotthardský průsmyk bude sloužit, již tradiční matador této trati, naklápěcí jednotka Cisalpino, která spojuje Curych s italskou metropolí Milánem. Společně tak vytvoří hodinový takt naklápěcích vlaků mezi stanicemi Arth-Goldau – Bellinzona – Lugano. Zavedením tohoto spojení se zkrátí cestovní doba o zhruba 15 minut. Zkrátka nepřijdou ani cestující – gurmáni, kteří se mohou těšit na svou porci kvalitního pokrmu v každém z těchto vlaků. Celá flotila vlaků kategorie IC (včetně ICN) bude navíc od nového jízdního řádu nabízet i Business a klidovou zónu.

Pro ty, jež na svých cestách nekoukají jen na hodinky, ale i do krajiny, resp. na oblohu, nabídnou SBB novinku v podobě panoramatických vozů na vlacích InterRegio (IR) z Basileje a Curychu do Locarna.

I v S-Bahnu trochu jinak

FLIRT TILO, foto: www.tilo.chAť již přijede cestující do Ticina Cisalpinem, Interregiem či vlakem kategorie ICN, vždy bude moci přestoupit na některou z linek místního dopravního systému. Společnost TILO (Treni Regionali Ticino Lombardia), která v této oblasti zajišťuje regionální dopravu, prodlouží svou linku S10 ze stanice Biasca přes Lugano a Chiasso až do italského městečka Albate Camerlata. Nejen tato linka, ale i v půlhodinovém taktu jezdící S20 (Bellinzona – Lugano) budou prakticky ze 100% zajišťovány novými vozidly Flirt 524. Posledním přídavkem v regionální dopravě je noční vlak „pyžamo“ který pomůže nočním tulákům na trati Biasca – Bellinzona – Lugano – Chiasso dostat se při páteční a sobotní noci včas domů. Pod obchodním názvem „PIGIAMA“ je bude provozovat stejnojmenná společnost.

Zdroj: SBB-CFF-FFS, TILO, Neue Luzerner Zeitung


Richard Těhník Poslat mail autorovi | 12.11.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Švýcarsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
13.11.2008 (7:33)  
Bohužel se inženýři moc nevyznameli,neb to to znamená přestup navíc z Curychu v cca 7 hod oproti minule v Arth-Goldau při cestě do Göschenenu a dále do hor. A noční flamendry jsou na "úrovni" i ve "vyspělé" Evropě.
12.11.2008 (20:09)  
Bakiy : to jste neviděli se patrně odehrávalo na WC. Nicméně k nasazení ICN nutno podotknout, že na samotném Gotthardu se jezdí i s naklápěním standardní traťovou rychlostí, tak jako CIStěmkiny.

Nicméně v kursbuchu marně hledám ten "pyžamový" vlak jedoucí z Biascy. Nacházím pouze vlak 14113 jedoucí ve 3.30 z Bellinzony do Chiassa s přípojem z Locarna v Giubiascu. V opačném směru jede "pyžamový" vlak 14104 ve 2.30 z Chiassa do Biascy (3.44).
V Giubiascu přípoj do Locarna. Pro fajnšmerky je spíše zajímavý osobní vlak Airolo - Chiasso, jezdící sice i v současném GVD, resp. nepárově jezdil několik let (nájezd Sv z Bellinzony), dnes "spinká" souprava v Airolu.

Jinak německý název Basel se v češtině píše Basilej, nikoli Bazilej.
registrovaný uživatel hanaak 
12.11.2008 (19:40)  
v okolí curychu je o víkendu síť nočních s-bahnů a navazujících busů mhd a regionálních busů a to, že soupravy dostávají zabrat(interiér) nezůstalo bez povšimnutí a s průvodčím se někdy objevil i policejní doprovod. navíc hodně vozů je kamerově sledováno.
osazentsvo nočních s-gahnů mi přišlo ve stejném stavu jako v nočních linkách u nás nebo i jinde v zahraničí.
jinak lidé se běžně jezdí bavit desítky km daleko. když už se tam třeba jezdí pracovat nebo do školy
12.11.2008 (16:05)  
vy naděláte, z vašich vyprávění to vypadá, že mimimálně 3/4 lidí ve vlaku v noci jsou silně ožralí, z toho třetina zvrací, třetina si píchá drogy a zbytek zatím krade. trochu soudnosti!
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
12.11.2008 (15:26)  
Co se týká mne, tak se občas ocitám v situaci, kdy se mi hodí, že takové spojení existuje, pokud tedy je k dispozici. Jen s bezpečností jsou na tom tyto vlaky špatně. A je vidět, že nejen u nás.

Součástí takového vlaku by měla být tvrdá policejní hlídka, která pokud by vůbec dovolila těmto zhuleným a sfetovaným individuím nastoupit, by je držela alespoň v mezích normy. Nejlépe pak v cílové stanici pozatýkat. A co se týká ožralů, kultivovaný člověk i když je pod parou, dokáže se chovat slušně. Kdo by to nezvládal, zůstal by na perónu nebo by putoval rovnou na záchytku.

Nejlépe 2 policajti na vagón, ať máme zaměstnanost.
12.11.2008 (15:18)  
Když ona to ani nesnášenlivost vůči bavící se mládeži. Copak jste to všechno taky nikdy ve vlaku nedělali? Ale v českých specifikách pak taková souprava jezdí nápadně dlouho neuklizená, takže ještě o 2 dny později je jasné co se v soupravě všechno dělo. Nakonec écéčka také občas zaneřádní zlatá německá mládež, ale hádám, že úklid je při nejbližším obratu.
registrovaný uživatel waszyn 
12.11.2008 (14:46)  
Nesnasenlivost nekterych prispevku mne privadi k otazce, zda je pro cloveka,spolecnost i ekonomiku prinosnejsi, kdyz ma clovek kamarady a o jednou tydne se s nimi jde bavit a zkonzumuji pri tom nemalo vyrobku zatizenych spotrebni dani, nebo, kdyz je clovek militantni sotous, sam cestuje na SONE po nocich, neutrati ani floka a pak zavistive kritizuje bavici se mladez. Chce to vice tolerance, nebyt techto flamendraku, plno lidi by u nas ani nevedelo, co je to vlak, a jakou rychlou, levnou a moderni alternativu nabizi k busum ci IAD;)
12.11.2008 (14:26)  
Pigiama je opravdu zavádějící název. U nás by více takový vlak chrakterizoval obchodní název Primeros. A ne že by takové okolopůlnoční vlaky kolem Prahy nejezdily.
12.11.2008 (13:12)  
No narozdíl od některých písálků jezdím vlakem v noci celkem často a tuhle klientelu potkávám pořád ať už v Praze a okolí či při návratu z výprav na koncerty atd u nás doma(Ova, Brno, Zlín atd). Věřte mi, že čím dál tím víc mladých lidí se jezdí "pobavit" do jiného města, přesně řečeno ožrat se a v noci nejlépe před ránem se vrátit zpět, aby stihli udělat bordel ještě u sebe doma.
registrovaný uživatel Fauny  mail  
12.11.2008 (10:24)  
No náhodou první ranní je super věc. Bez něho bych si pořádný víkend kolikrát ani neuměl představit :-D
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko