..: Naklápěcími vlaky přes Gotthardský průsmyk jinak a lépe :..

ICN SBB RABDe 500, foto: www.hobbytrain.chBazilej - Počínaje druhou prosincovou nedělí, tj. 14.12.2008, bude cestujícím z Bazileje, Solothurnu, centrální části Švýcarska a kantonu Ticino dáno k dispozici nové, rychlejší a pohodlnější spojení, které budou zajišťovat naklápěcí jednotky řady SBB RABDe 500. V současné době je mohou cestující vidět spíše na rameni vlaků kategorie ICN spojují západní a východní část země. Je již tradicí, že každoroční změna jízdního řádu s sebou přinese cestujícím četné „vánoční“ dárky. Některé potěší, jiné, bohužel, méně.

Ani Švýcarské dráhy SBB-CFF-FFS nejsou v tomto trendu pozadu a pro své zákazníky připravily něco nového. Jedním z těch, který by měl být v pravém slova smyslu právě tím potěšujícím, je i nový koncept provozu jednotek s naklápěcími skříněmi na trati přes Gotthardský průsmyk, která je důležitou spojnicí severu a jihu Evropy, a to nejen pro dopravu osobní, ale i nákladní.

Zmíněná linka bude v provozu v denních hodinách ve dvouhodinovém taktu a bude zastavovat ve stanicích Basel SBB – Olten – Luzern – Arth-Goldau – Bellinzona a Lugano. Jako doplnění dvouhodinového taktu přes Gotthardský průsmyk bude sloužit, již tradiční matador této trati, naklápěcí jednotka Cisalpino, která spojuje Curych s italskou metropolí Milánem. Společně tak vytvoří hodinový takt naklápěcích vlaků mezi stanicemi Arth-Goldau – Bellinzona – Lugano. Zavedením tohoto spojení se zkrátí cestovní doba o zhruba 15 minut. Zkrátka nepřijdou ani cestující – gurmáni, kteří se mohou těšit na svou porci kvalitního pokrmu v každém z těchto vlaků. Celá flotila vlaků kategorie IC (včetně ICN) bude navíc od nového jízdního řádu nabízet i Business a klidovou zónu.

Pro ty, jež na svých cestách nekoukají jen na hodinky, ale i do krajiny, resp. na oblohu, nabídnou SBB novinku v podobě panoramatických vozů na vlacích InterRegio (IR) z Basileje a Curychu do Locarna.

I v S-Bahnu trochu jinak

FLIRT TILO, foto: www.tilo.chAť již přijede cestující do Ticina Cisalpinem, Interregiem či vlakem kategorie ICN, vždy bude moci přestoupit na některou z linek místního dopravního systému. Společnost TILO (Treni Regionali Ticino Lombardia), která v této oblasti zajišťuje regionální dopravu, prodlouží svou linku S10 ze stanice Biasca přes Lugano a Chiasso až do italského městečka Albate Camerlata. Nejen tato linka, ale i v půlhodinovém taktu jezdící S20 (Bellinzona – Lugano) budou prakticky ze 100% zajišťovány novými vozidly Flirt 524. Posledním přídavkem v regionální dopravě je noční vlak „pyžamo“ který pomůže nočním tulákům na trati Biasca – Bellinzona – Lugano – Chiasso dostat se při páteční a sobotní noci včas domů. Pod obchodním názvem „PIGIAMA“ je bude provozovat stejnojmenná společnost.

Zdroj: SBB-CFF-FFS, TILO, Neue Luzerner Zeitung


Richard Těhník Poslat mail autorovi | 12.11.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Švýcarsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bakiy 
12.11.2008 (9:49)  
Pred peti lety v prosinci jsem takovym "pyzamem" s kolegou cestoval. Jelo to z Basileje do Oltenu, odjezd cca 2:20, nas "netrkla" poznamka "jede v 6,7". Kdyz jsme k tomu prisli, tak se z toho kourilo uplne odevsad (jel-li nekdo z vas vlakem treba v Cerne Hore nebo v Madarsku, tak si to urcite dovede predstavit), smrad z marihuany smichan se vsim (ne)moznym, ctvrt hodiny pred odjezdem jsme meli problem najit volnou "ctyrku", ve vlaku si pulka lidi cosi naprosto v klidu pichala do zil, ten zbytek vytvarel tu vonavou atmosferu a do toho dva Cesi s batuzkem.... Kupodivu jsme ale nevideli nikoho soulozit. Prevazna vetsina lidi tak 18 - 30 let, ale i nekolik starsich. A ze jsme odjeli +20 neni asi treba zduraznovat...
12.11.2008 (9:22)  
Pavel Večeřa - na tebe asi platí podle sebe soudím tebe.

Co turistika a kultura případně sportovní utkání? Lidi neváhají jet desítky až stovky kilometrů daleko, aby si užili. Když jede vlak/bus, nemusí řešit parkování, únavu, provoz na silnicích, ...
registrovaný uživatel waszyn 
12.11.2008 (8:57)  
Máš pocit, že ožralové nebo pobudové se jezdí bavit s-bahnem desítky kilometrů daleko od domova? Co to má společného s gasteibeitery a menšinami vracející se z Prahy na východní slovensko/ostravsko?/ Excelsiorem?
To pyžamo bych porovnával spíše s posledními esky, která vyjíždějí o půlnoci do všech možných směrů z hlaváku.
12.11.2008 (8:50)  
... noční vlak „pyžamo“ který pomůže nočním tulákům ...se při páteční a sobotní noci včas domů.

Hihi, jak by se tento vlak jmenoval asi u nás? ..plný pobudů a ožralců..(Živě si tam představuji klientelu Excelsioru a jiných "elitních" spojů, jakžto i MHD apod).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko