..: Jak si sám dokoupit In-Gold aplikaci :..

Praha - České dráhy od 1.6.2007 nabízejí dokoupení aplikací In-Gold, In-Zákazník, In-Junior a In-Senior na již existující kartu. U okénka však můžete narazit na problém. "In-Gold? Na týden? Nevím jak se to dělá, musím se jít s někým poradit," uslyšíte u pokladny. Zatímco v zákulisí bude probíhat živá diskuze zdánlivě technického rázu, lidé ve frontě za vámi začnou být nervózní a postupem času až nepříčetní. V takovém případě je nejlehčí cestou podat prodavači pomocnou ruku a říct, já vím jak na to.

Tato zkušenost mne provázela v obou případech koupě týdenní aplikace In-Gold, kterou jsem chtěl, jako nový produkt ČD co nejdříve vyzkoušet. První případ se odehrál na nádraží v Mostě, druhý na hlavním nádraží v Praze. V obou případech jsem musel s prodejem asistovat. Za odměnu se mi dostalo vřelých díků a omluvy, že jsou na pokladně jen krátce.

Nejdříve trocha teorie. Plastová In-Karta obsahuje čip MIFARE DESFire. Je to vlastně procesor, zajišťuje komunikaci ve zvoleném protokolu a bezpečnostní šifrování přenášených dat. Má k dispozici 4 kB paměti, ve které jsou uložena potřebná data. Kromě jiného jde i o informace o zakoupených aplikacích, datu platnosti, atp. Karta má sama o sobě univerzální použití, do paměti lze ukládat data jakéhokoliv typu (například docházkový systém, elektronická peněženka, data platební karty). Energii na svůj provoz čip získává z elektromagnetického pole, indukovaného čtečkou. Čtečka pak přijímá data nebo odesílá příkazy a data čipu. Tak probíhá čtení a zápis dat na kartu. Typická provozní vzdálenost karty a čtečky se udává v rozmezí 0-10 cm. Data se přenášejí omezenou rychlostí (podle výrobce 106-424 kbit/s), proto je potřeba mít trpělivost a kartu u čtečky chvíli v klidu držet.

V paměti na In-kartě se nachází kopie údajů o vašich aplikacích, které mají ČD ve své databázi, a které vidí pokladní při operaci s vaší In-kartou. Průvodčí ve vlaku čte informace uložené na vaší kartě, tedy ne přímo z databáze ČD, proto je nutné mít data (resp. informace o aplikacích) na kartě aktuální.

Jak na to? Pokud se vám podaří získat důvěru na druhé straně okénka, vyzvěte prodavače, aby zvolil typ platby kartou či hotově. S touto operací není nutno pomáhat. Poté si nechte ukázat obrazovku. Naskytne se vám pohled na vcelku přehlednou aplikaci, s hlavním menu v horní liště. Jedna z nabídek se jmenuje "IN-KARTA". Nechte ji vybrat a pokračujte podnabídkou "Dokoupit aplikaci...". Ukáže se malý formulář, do kterého se vyplňují údaje o vaší In-kartě. Není třeba je zadávat ručně, jen přiložte svou In-kartu ke čtečce. Tím se automaticky načtou údaje z karty a proběhne vyhledání karty v databázi ČD. Poté se ukáže okno s vašimi údaji, fotografií, platností karty, koupenými a již expirovanými aplikacemi. Přibližně ve třech čtvrtinách výšky otevřeného okna směrem dolů zahlédnete rolovací nabídku "Dokoupit aplikaci". Zde zvolíte aplikaci kterou požadujete, tedy například týdenní In-Gold. Zvolíte datum platnosti, a potvrdíte. Na dotaz, zda opravdu chcete koupit tuto aplikaci, odpovězte "Ano". Následuje platba, a tím se údaje o koupené aplikaci zanesou do databáze ČD. Jenže to není vše. Informaci o tom, že aplikaci máte koupenou, musíte mít uloženou i na vaší kartě, aby si průvodčí ve vlaku mohl pomocí čtečky přečíst, že ji doopravdy máte.

Proto zbýva ještě In-kartu aktualizovat. V programu na obrazovce jste opět na začátku. Vidíte horní lištu nabídek. Zvolte "IN-KARTA" a podnabídku "Aktualizace In-karty". Zobrazí se výzva k přiložení In-karty ke čtecímu zařízení. Přiložte jí a nechte ji u čtečky tak dlouho, dokud se neobjeví zpráva, že karta byla aktualizována. V případě, že jí oddálíte příliš brzy, objeví se zpráva ve smyslu - operace přerušena. Pak musíte proces aktualizace opakovat.

Netřeba snad zdůrazňovat, že tyto operace můžete provést pouze u pokladny se čtečkou karet (seznam je na webových stránkách ČD). Pro všechny případy ještě dostanete potvrzení o koupi aplikace, které podle pokynů máte předkládat 5 následujících pracovních dnů při kontrole spolu s In-kartou. Tento doklad jsem však nepotřeboval ani jednou. Z principu funkce In-karty se nemusíte obávat, že přijdete o aplikace, které již na In-kartě máte, pouze tam přibude další.

Zdroj: Vlastní zážitky, In-karta


Jik | 31.7.2007 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
30.07.2007 (16:13)  
tak holt musímn přizpůsobit buď
1) personál požadavkům
2) požadavky personálu
u ČD mám pocit, že neprobíhá žádný z těchto procesů.
Personál přežívá, improvizuje, snaží se nebudit pozornost, aby nebyl v další "vlně" vyhozen. Vedení nemá potřebný feedback, že jsou pro tento personál požadavky příliš vysoké a vymýšlí další a další změny. Odse*e to klasicky cestující, jak ten který se s babou hádá, že mu něco nechce prodat a rovněž ten který se na to musí dívat z fronty a pak jede buď za +20Kč nebo dalším vlakem... Příště už tím vlakem třeba nepojede..
registrovaný uživatel stoupa  mail  
30.07.2007 (16:02)  
Taz i Waszyn:

Po Fortranu na VŠ mi PC připadalo jako rajská hudba a přijemné polechtáníčko. Dnes mnohdy vidím tzv, mladé kravaťáky, kteří s hlubokou znalostí "PC" chtějí vnucovat a optimalizovat procesy, aniž se obtěžují zjistit a ověřit, že "elektromechanický úkon" má svuj "vybavovací" čas delší, než nanosekundy. Ale zaboha si nevezmou předpisovou obuv, aby se šli kouknout do provozu - leda ve služební době na služební golf. Ono to chce od každého trochu. Školit lidi je jedna věc, ale školit je tak, aby (i) pochopili a (ii) ještě "to" byli schopni vysvětlit zmatenému cestujícímu je věc druhá. Zdá se, že školitel nedostal v tomto smyslu zadání a vo vo tom to je.

(Zkratkovitý příklad: Elektromagnetický přestavník přestaví na modelovém kolejišti výměnu "o něco rychleji", než elektromotorický v reálu. A na PC v "gordikonu" je to ještě snažší - a vlastnˇpak na hraní nepotřebuju ani to kolejiště, natož reálnou dráhu.)
30.07.2007 (15:39)  
taz - mínil jsem právě Vaši podporu přesunu nádraží v Brně na úkor změny organizace fungování stávajícího nádraží. Než-li měnit stávající stav, tak raději (podle Vás) vyhodit miliardy na nové nádraží. Změnou (ve stávající poloze) by bylo čistě osobní nádraží nezatížené manipulacemi s končícími vlaky, kdežto ČD požadují na brněnském nádraží i nákladní dopravu. Když se hl. n. vyčistí od zbytečných manipulací (včetně překládky pošty), vznikne ještě další prostor k zahušťování dopravy.

Jinak někteří jedinci (včetně mě) se v zaměstnání zabývají tvorbou hodnot, proto nemohou nepřetržitě sedět na síti a odpovídat.
registrovaný uživatel taz 
30.07.2007 (15:03)  
netrpělivě čekám na odezvu, mimochodem když jsem tu podporoval změnu polohy nádraží v Brně, dostal jsem od některých pěkně za uši, a pochybnosti ohledně dělení a privatizování ČD jsou podloženy zkušeností z podobných akcí z nedávné doby. (to jen pro připomenutí, ať se vám lépe hledají argumenty)
registrovaný uživatel Njorloj  mail  
30.07.2007 (15:03)  
Jako zakaznik se docela divim, ze neni kde si to ozkouset, ze neexistuje trenazer - setkal jsem se s tim onehda na nasem nadrazicku, kdy sem pozadoval IC 1. trida i s tou mistenkou a v tu chvili se sebehly vsechny tri pokladni a prakcicke skoleni zrejme zacalo - kazdopadne to zvladly bravurne a nabidly i kde chci sedet. Klobouk dolu, bez pripravy z jedny vody na cisto...
registrovaný uživatel taz 
30.07.2007 (14:45)  
IDeeSák, no já myslím, že už jsem se projevil víckrát, prosil bych konkretizovat, které komentáře jsem kritizoval, nebo považujete za kritiku prezentaci jiného názoru? vždycky se snažím uvádět nějaké argumenty, subjektivně podložené věkem, pracovní pozicí, politickým přesvědčením a podobnými subjektivními okolnostmi, snažím se nebýt vulgární, neurážet, a argumentovat k věci. Existuje-li věkové omezení pro přidání komentáře, doplňte to, prosím, do pravidel.
30.07.2007 (14:33)  
Tak konečně se taz projevil - už vím, proč tolik kritizuje některé komentáře. Starší generace hold změnám není nakloněna a proto dokud u ČD takoví lidé pracují, tak změny nemůžeme očekávat.
registrovaný uživatel waszyn 
30.07.2007 (14:19)  
podle me clovek kolem padesatky zamestnany v podniku s velkou prezamestnanosti, ktery neni schopny se naucit ani elementarni zaklady prace na pc je naprosto nezodpovedny. pocitace uz jsou beznou soucasti naseho zivota pres 10 let, kazdy ho ma doma. ja byt v tomto veku a mit misto ve firme s tak nejistou, tak sedim obden u anglictiny a u pc. bohuzel mam ten pocit ze hodne lidi od drahy spise proplouva bez jakekoliv snahy a rika si, tak 30 let tu jsem tak me prece tech 8 roku pred duchodem nevyhodi.. Ale on je tento pristup dost videt a nedela to bohuzel dobry dojem..
registrovaný uživatel taz 
30.07.2007 (14:01)  
waszyn, dovolím si připomenout, že někteří z nás budou odcházet do důchodu za nějakých 15 let. Můj ročník se k počítači ve škole nedostal. Tehdy se na počítačích pomocí děrných pásků vytvářely kondiciogramy, případně pinkal tenis o virtuální "zeď"... Já se dostal k počítači víceméně ze zvědavosti. A abych na něm něco i dokázal, stálo mně to "pár" korun investic, a nemálo času při stylu získávání znalostí způsobem pokus - omyl. Automatické a samozřejmé to jaksi nebylo. Předpokládat, že v 21. století umíme všichni fungovat s počítačem je trošku přitažené za vlasy. Bohužel, je to asi názor i "těch nahoře"
registrovaný uživatel DK 
30.07.2007 (13:16)  
Miloslav Zikmund:
tak to se nedivím, že se pokladní občas tváří, jako že vidí UNIPOK prvně. Ono to asi někdy bude opravdu tak...
ČD sklízejí kritiku mnohdy oprávněně.
Když se u nejmenovaných aerolinek zaváděly přenosné pokladny na palubu, tak se kupovala licence i se "cvičnou" variantou a 3 hodiny jsme si s tím jak děti hrály na učebně...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko