..: Budoucnost tratě Karlovy Vary - Mariánské Lázně :..

Regionova v Ostrově n.O.Karlovy Vary - Karlovarský kraj vyhlásil dne 22.7.2005 v souladu se zákonem o krajích poptávkové řízení na provozovatele trati č. 149 Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně a vyhrála firma Viamont, a. s. Jenomže Viamont nestihl zažádat Správu železniční dopravní cesty o přidělení dopravní kapacity s ročním předstihem. Tu pro rok 2006 získaly České dráhy.

Protože kraj vyhlásil řízení na podzim, nestihl Viamont žádost podat v termínu. Tím došlo ke kolizi dvou zákonů. Jeden umožňuje krajům, aby si vybraly provozovatele, a druhý pak tuto volbu komplikuje a nahrává vítězi výběrového řízení. Karlovarský kraj už přitom se změnou provozovatele počítal a v tomto smyslu přijalo usnesení i zastupitelstvo kraje.

Karlovarský kraj se možná kvůli nejasnostem s provozování regionální železnice z Karlových Varů do Mariánských Lázní obrátí na Ústavní soud. Chtěl by od něj stanovisko k rozporům mezi zákonem o krajích a drážními normami. Kraj by mohl postupovat vůči Českým drahám velmi radikálně a na celém území nahradit železniční dopravu autobusy. Nechce ale údajně hnát spor až do krajních mezí. Proto bude na dráhy vyvíjet nátlak a patrně vyhlásí příští rok poptávková řízení na další regionální tratě.

Kraj požaduje po ČD detailní rozbory nákladovosti na jednotlivých tratích a na jednotlivé spoje, což technicky zatím nelze spočítat. I když hrozil, že pokud neobdrží přesný rozbor nákladovosti jednotlivých tratí, neposkytne příští rok Českým drahám dotaci, skutečnost je jiná. Dráhy peníze opět dostanou v přibližně stejné výši jako letos. Z celkové částky 285 mil. Kč na zajištění základní dopravní obslužnosti v Karlovarském kraji dostanou ČD asi 166 milionů korun a provozovatelé autobusových linek dostanou přes 119 milionů korun.

ČD se dne 24.11.2005 na tiskové konferenci v Karlových Varech zavázali, že v polovině roku 2006 nasadí přednostně na trať Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně 3 nové nízkopodlažní motorové jednotky Regionova. Zároveň tím zhodnotí nabízené služby a komfort cestování a bude těžší pro soukromou společnost Viamont, a. s. se s touto novinkou při opětovném obhajování vypořádat. S nasazením jednotek REGIONOVA nejen na tuto trať v kraji budou spokojeni nejen cestující, ale i radní.

Společnost Viamont na této trati bude provozovat od 11.12.2005 pouze jeden pár vlaků v sobotu. Jedná se o vlak č. 17009 (Zwickau) – Kraslice – Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně a vlak č. 17030 Mariánské Lázně – Karlovy Vary dolní nádraží – Kraslice – (Zwickau). Na tyto spoje budou nasazeny nízkopodlažní motorové vozy Regiosprinter soukromé společnosti Vogtlandbahn GmbH z roku 1996, které do Karlových Varů již zajíždějí v rámci systému EgroNet.

Související články:

5.10.2005 - Jednotka řady 814-914 ČD představena

Fotografie z prezentace nové částečně nízkopodlažní regionální motorové jednotky řady 814 - 914 Regionova v Karlových Varech dolním nádraží s předváděcí jízdou do Ostrova nad Ohří a zpět (foto - Martin Nožička) :

Regionova v Ostrově n.O. Regionova v Ostrově n.O. Regionova Regionova v Karlových Varech d.n. Regionova - interier


VLAK81 | 1.12.2005 (7:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Web
01.12.2005 (10:07)  
Ne, já doufám, že Viamont bude po dobu trucování ČD zajišťovat NAD "z důvodů mimo smluvní strany" a až to ČD přestane bavit zadarmo... Mno a za rok můžeme čekat VŘ na všechno ostatní.

Alespoň v podobný scénář doufám, ale jestli kraj ustoupí ČD... :/

Semela
01.12.2005 (10:00)  
Mám tomu rozumět tak, že na této trati bude zastavena osobní přeprava, protože Viamont tam jet nemůže a ČD to nikdo nebude dotovat? Já myslel, že u nás je rovný přístup na dopravní cestu a ne, že musím rok dopředu vědět co budu vozit. To potom odpovídá proč ČD píšou v JŘ 05 o nasazení pendolin, protože co kdyby to náhodou stihly a ty vlaky by pak nemohli jet .......
Jarda Kartáč
01.12.2005 (9:35)  
Jel jsem tím. Stanoviště strojvedoucího moderní - pěkné. Interier zcela změněn, sedačky pozměnněné - pěkné. Všechny vnitřní dveře na kliku, cestující se nebudou zabývat jejich zavíráním. Vozidlo drncá stejně jako 810. Není klimatizace, jen otvírací okna. První stupeň schůdků je z páskové oceli postavené svisle, ženy se do jeho otvorů budou propadat úzkými podpatky společenských bot. V nízkopodlažní části jsou jen sklopné - méně pohodlné sedačky. Při nepřízni počasí bude problém s hnaným jen jedním doukolím.
Celkové hodnocení: Jde o modernizované vozidlo, nikolin nové, jak bylo vedením ČD představeno buldozerovi Paroubkovi.
Jarda Kartáč
michawel
01.12.2005 (9:27)  
Mám už ČD opravdu plné zuby, skoro mě to připadá jak nějaká lobby, tohle přece není možné, aby vítěz výběrového řízení nemohl na trať. A fakt bych ČD nic nedal, pokud nepředloží ty rozbory nákladů.
vpaluzga
01.12.2005 (9:24)  
Poprvé vidím fotku interiéru Regionovy a zrovna nadšený z toho nejsem. Mj. zdá se mi to, nebo jednotka opravdu nemá žádnou ventilaci (natož klimatizaci) kromě možnosti otevření oken?
tys
01.12.2005 (8:35)  
Aha, takže když nějaký kraj začne nadávat na ČD, tak tam šoupnou Regionovu, aby byl klid. Hmm, jak geniální řešení...
lada
01.12.2005 (8:03)  
Je zde nekdo, kdo novou jednotkou 814-914 jel a muze se podelit o sve zazitky? Napriklad hlucnost, drncani, vetrani, klimatizace, WC, prostor pro kola a lyze, rychlost, pohodlnost sedacek, misto na nohy,...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko