Ostrava - Jako již tradičně se v polovině června konají v Ostravě dny kolejové dopravy, neboli Czech Raildays. Co tedy bylo na veletrhu zajímavého k vidění a slyšení? Více uvnitř článku.
Společnost Siemens přivezla do Ostravy dvě lokomotivy ze své produkce. Konkrétně se jednalo o stroje 1216 050. Tato lokomotiva je držitelem rychlostního rekordu 357 km/h a lokomotivu Herkules 2016 015. Právě tato řada je první homologovanou zahraniční moderní lokomotivou na síti SŽDC. Tyto dvě moderní lokomotivy doplnily dva nové osobní vozy pro ČD, vůz první třídy Ampz a lůžkový vůz WLABmz. Na stánku společnosti byly vystaveny modelu Desiro a podvozku pro Singapur.
Domácí skupina Škoda Transportation přivezla novotou zářící elektrickou jednotku 471 033. Jednotky řady 471 prodělaly v loňském roce facelift, který se nejprve projevil na vnějším nátěru, později přišlo nové čelo jednotky. Běžnému cestujícímu jsou skryty další vylepšení jednotky, mimo jiné např dálkový přenos diagnostiky a pozice vozidla mezi vozidlem a depem. V prostorách stánku byl vystaven model nové lokomotivy 109E.
Pars Nova přichystal do Ostravy třívozovou jednotku řady 814.2, která se skládá ze dvou motorových vozů a vloženého nízkopodlažního vozu. CZ-Loko, dříve ČMKS představil zcela modernizovanou lokomotivu řady 729 701, která je první modernizovanou lokomotivou řady 729. Tyto modernizace jsou další v sérii modernizovaných lokomotiv, jejiž parametry jsou přizpůsobeny individuálním požadavkům provozovatelů.
Zahraničním hostem Raildays byl polský dopravce, společnost Rail Polska, který zaujal modernizovaným Sergejem řady M62M.
Čest odvětví vozidel městské hromadné dopravy zachraňovaly Dopravní podniky Ostrava, které vystavili řadu modernizovaných tramvají typu VarioLF a to jak v jedno, dvou i tříčlánkové vozidlo a 15ti metrový trolejbus Solaris Trollino 15 AC. Na stánku společnosti Inekon se vyjímala červenostříbrná obousměrná tramvaj Trio pro americké město Washington DC.
Ostravské opravy a strojírny představily dva nákladní vozy, jeden byl novotou zářící vozová jednotka Laaps a druhým vozem byl historický, 160 let starý vůz řady Zi, který OOS velice pečlivě zrekonstruoval.
Odkazy: web Czech raildays, Objektivem.net
1 2 | Zpráv na stránku: |
http://juraj.oktava.info/raildays/
Na hlavnej stránke je celkový prehľad a v prípade záujmu sú tam podstránky s podrobnejšími fotkami - Ampz, Bmz, WLABmz, Apee144, 814.2 a 471 033, ale vcelku nič unikátne. Hôavme vp WLABmz bol totálny nával a bez širokoúhleho objektívu sa ani viac nacvakať nedalo.
Prosím zvlášť o urychlené odstranění té druhé, než se tím stihne nakazit někdo další. :-S
Ještě bych docela rád někde našel schéma vozu WLABmz, abych si mohl vybrat místo mimo podvozek :-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.