Řím — Italský státní železniční dopravce Trenitalia minulý týden zveřejnil výsledky ostře sledovaného výběrového řízení na 50 nových vysokorychlostních jednotek. Vítězem se překvapivě nestal Alstom (a jeho továrna v italském Saviglianu, známá svými pendoliny), ale konsorcium kanadského Bombardieru a italské AnsaldoBredy. Jejich osmivozové V300 Zefiro bylo ohodnoceno lépe z technického i finančního hlediska. Zakázka za více než 1,5 mld. eur (asi 38 mld. korun) je tak prvním mimočínským úspěchem rodiny vlaků Zefiro. Do běžného provozu na italských kolejích se má V300 Zefiro dostat v roce 2013.
Curych / Řím — Po 15 letech provozu končí od prosincového jízdního řádu Cisalpino AG, společný podnik Švýcarských spolkových drah (SBB) a Italských drah (Trenitalia) provozující rychlovlaky na trasách mezi Itálií a Švýcarskem (do roku 2006 i Německem). Vozový park Cisalpina si obě železniční společnosti rozeberou a spoje by měly být provozovány dále v jejich režii. Nejde o příliš slavný konec, poslední rok provozu byl poznamenán technickými a dalšími problémy.
Milano - V neděli 14.12.2008 byla v Itálii otevřena nová vysokorychlostní trať Milano – Bologna. Trať s provozní rychlostí 300 km/h je dlouhá 182 km a její postavení přislo na 6,9 miliard Euro; elektrifikována je napájecí soustavou 25 kV 50 Hz a vybavena zabezpečena systémem ETCS L2. Relace mezi oběma městy se otevřením nové trati zkrátila téměř o hodinu. Základní jízdné ve druhé tříde přijde na 33,30 Euro (oproti 20 Eurům ve vlacích na staré trase, která je souběžně dále provozována).
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage