Katovice — Polský zájmový spolek CSMK si Vás dovoluje prostřednictvím magazínu ŽelPage pozvat na jízdu zvláštním vlakem po Hornoslezské průmyslové oblasti (GOP) a Těšínském Slezsku. Jízda se uskuteční v sobotu 17. září 2011. Výchozím i koncovým bodem jsou Katovice (Katowice). Odjezd vlaku je naplánován na 7.11 ráno a návrat bude ve 21.45. Cestovat se celý den bude typickým polským vozidlem - elektrickou jednotkou EN57 přezdívanou Kibel. Jde o možnost projet si také tratě, kde není provozována osobní doprava, nasát atmosféru průmyslové aglomerace podobné "Ostravsko-karvinskému revíru" či poznat nové přátele.
Cieszyn — S příchodem nového jízdního řádu 2010/2011 chtějí Przewozy Regionalne cestující přilákat do nově pojmenovaného vlaku na trase Katowice – Cieszyn mimořádným nasazením jednotky EN 75 neboli známého FLIRTu od firmy Stadler. V nedávno uveřejněné aktualitě jsme informovali o vyhlášené soutěži na jméno regionálního vlaku Katowice – Cieszyn, organizované firmou Przewozy Regionalne společně se sdružením Cieszyńskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei. Soutěž má již svého výherce, kterým se stal pan Bogusław Kasperczyk z Sosnowce, který navrhnul jméno „Kamrat”. A tak se od neděle 12. prosince 2010, s příchodem nového grafikonu, začne z ampliónu těšínského nádraží ozývat po desáté a šestnácté hodině informace o příjezdu a odjezdu vlaku s tímto jménem. Pro zajímavost uveďme ještě další názvy, které se v soutěži na jméno vlaku objevily: „Ciekatka”, „Cieszko”, „Cysarek”, „Hanysek”, „Lukrecja”, „Magnolia”, „Olza”, „Pocieszko”, „Rotunda”, „Szafnerka”, „Trzej bracia”.
Cieszyn — Polský regionální přepravce a sdružení milovníků železnic připravily v měsíci listopadu dvě promoční akce, které mají zvýšit povědomí o železnici na Těšínském Slezsku. Současná situace železniční dopravy v Těšíně není zrovna tou nejlepší. Po letech postupné redukce spojů osobní regionální přepravy ve směru do Bielsko-Bialé i Zebrzydowic došlo nakonec k likvidaci spojení směrem na Bielsko, dále k ukončení přeshraničního spojení s Českým Těšínem a nakonec i k uzavření budovy těšínského nádraží. Jedinými vlaky, které tak lze dnes na nádraží v Těšíně spatřit, jsou osobní vlaky směřujícím do Zebrzydowic, nákladní vlaky s uhlím do zdejší elektrárny a teplárny případně nějaký pracovní vlak.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage