..: Aktuality a články :..

6.2.2007 - 20:41 - Odpolední výpadek ŽelPage

ŽelPage - V odpoledních hodinách došlo k technické závadě na databázovém serveru. Data byla obnovena ze zálohy, avšak poslední záloha byla až z dnešní noci. Díky tomu nejde obnovit data vložená na ŽP od noci do odpoledního výpadku (hodnocení fotek, komentáře, příspěvky ve fóru, newsky). Chod serveru správci stabilizovali až večer. Nyní by již mělo být vše v pořádku. Pokud přesto objevíte nějakou část ŽP, která se nechová tak, jak by asi měla, dejte nám o tom prosím vědět.

Děkujeme za pochopení.

Ilustrační foto Kolín - Revitalizace železniční stanice Kolín v rámci projektu Živá nádraží byla hlavním tématem tiskové konference, kterou ve středu 11.10.2006 v prostorách zasedací místnosti železniční stanice uspořádali zástupci vedení Českých drah, společností AŽD Praha, ČD Reality a dalších zainteresovaných organizací. Město Kolín zde zastupoval místostarosta Jiří Buřič. "Město Kolín je v současné době velmi vytíženo dopravou a to nejen díky (!!!) jeho boomu, ale i tím, že je zde největší průmyslová zóna v Česku. V ní funguje strategický investor, který krom jiného nejen velmi zatěžuje silniční komunikace, ale využívá též železnici. A my bychom si samozřejmě přáli, aby železnici využíval co nejvíce. A aby též další investoři, kteří přijdou do Kolína, počítali s tím, že je zde železnice a že v současné době bude zahájena rekonstrukce hlavního tahu výstavbou koridoru," poznamenal na úvod místostarosta Jiří Buřič.

Poté přivítal chystané změny, kterými má samotné nádraží (a vůbec lokalita u nádraží jako celek) v blízké budoucnosti projít. Po vzoru vyspělých aglomerací zde pak prý cestující budou moci konečně nalézt potřebné a vyspělé zázemí. Nakonec vyjádřil podporu města projektu revitalizace železniční stanice a přislíbil vstřícný přístup úředníků i ke všem investorům, kteří se zasloužit o změnu celého okolí. Podle Petra Šťáhlavského, ředitele kanceláře náměstka pro osobní dopravu ČD, patří kolínská železniční stanice co do velikosti osobního nádraží k největším v Česku a ojedinělý je prý též rozsah nástupišť, z nichž odjíždějí vlaky do pěti směrů. Obdobně je na tom i obvod nákladového nádraží, které v současné době ožilo otevřením automobilky TPCA. Dále uvedl, že letos ČD zatím přepravily cca 118 mil. cestujících. Jaký podíl na tomto čísle má kolínská železniční stanice, si každý může lehce spočítat sám - z průzkumu totiž vyplynulo, že každý den kolínským nádražím projde 10.000 cestujících.

Ilustrační foto Protože - podle slov Pavla Ditmara z odboru majetkového podnikání - se ČD hodlají zabývat přededvším obnovou vozového parku a přepravou cestujících, rozhodly se jít cestou tzv. metody PPP, kdy podnikatelé dlouhodoběji investují do veřejných služeb. Soukromý partner od začátku zajistí investice do výstavby projektu a návratnost investice následně získáva jeho provozováním. V daném případě jde o celkovou modernizaci celého kolínského nádraží (samozřejmě vyjma traťového tělesa apod.). "Cílem je opravit nádraží tak, aby přilákalo nejen současné cestující, ale i nové zákazníky. Spolupráce se soukromými investory samozřejmě závisí na úzké spolupráci s městy. My nedokážeme a ani nemůžeme dělat si s nádražími co chceme, protože ta navazují na své okolí. A právě soukromý partner má za úkol sladit všechny požadavky - jak měst, tak drážní dopravy a cestujících," vysvětluje Pavel Ditmar.

Výběrové řízení na revitalizaci (nejen) zdejší železniční stanice vyhrála společnost AŽD Praha, které podle slov finančního ředitele Miroslava Kozáka hodlá do projektu komerčního oživení investovat minimálně 40 mil. Kč. Pokud však bude navázána spolupráce s dalšími investory, kteří se budou angažovat v proměně okolí nádraží, nebrání se AŽD navýšit investice až k hranici 100 mil. Kč. V současné době probíhá komplexní pasportizace celkem 27 objektů a všech pozemků, včetně zjišťování skutečného technického stavu elektroinstalací, topení, vody, kanalizace, stavebního posouzení střech a izolací. Zároveň se posoudí, nakolik je ten který objekt důležitý pro vlastní provoz železniční stanice a poté bude navrženo jeho alternativní využití. Rekonstrukcí tak vzniknou nejen komerční prostory, ale také prostor pro plné fungování technologíí ČD a SŽDC.

Ilustrační foto Realizace projektu bude probíhat ve třech etapách do roku 2011. Letos a v průběhu roku 2007 dojde k rozboru situace a vazeb v lokalitě osobního a nákladového nádraží. Projednání a schválení projektové dokumentace proběhne do roku 2008. V závěrečné etapě se nádraží dočká přestavby budov, případně dostavby nových prostor a komerčního a volnočasového využití budov nádraží. Cestující po revitalizaci budou na nádraží procházet obchodním centrem, kde naleznou obchůdky, restaurace a nejrůznější služby. Společnost AŽD bude železniční stanicí Kolín provozovat do roku 2046.

Samotná rekonstrukce bude pro cestující samozřejmě znamenat řadu dočasných omezení, jejichž dopady však AŽD hodlá v maximální možné míře minimalizovat. Podle generálního ředitele AŽD Praha Zdeňka Chrdleho je naprosto nemyslitelné, aby po dobu rekonstrukcí neměli cestující přístup např. na toalety. Generální ředitel dále uvedl, že na podnikatelském návrhu realizace rozvoje lokality železniční stanice Kolín se budou ve značné míře podílet odborní pracovníci kolínské pobočky společnosti, která zaměstnává 90% Kolíňáků. Navíc široké spektrum prací bude formou subdodávek prováděno dalšími, a to zejména místními firmami.

zdroj: M. Prokop - Kolínský Pres

loko zeleznickaKolín - Zastupitelstvo Středočeského kraje na svém zasedání 6.11.2006 projednalo a schválilo poskytnutí účelové dotace určené Klubu pro obnovu Kolínské řepařské drážky z rozpočtu kraje v celkové výši 2 mil. Kč.

Se žádostí o finanční podporu v uvedené výši na projekt Obnova historické Kolínské řepařské drážky se na Středočeský kraj obrátilo občanského sdružení "Klub pro obnovu Kolínské řepařské drážky" se sídlem v Kolíně, které se snaží o záchranu této specifické technické památky úzkorozchodné železnice ve čtyřkilometrovém úseku Kolín - Býchory. Občanské sdružení chce svým záměrem výrazně přispět k rozvoji cestovního ruchu na Kolínsku. Celkové náklady projektu činí 19,44 mil. Kč. Projekt byl již podpořen v rámci 3. kola SROP v roce 2005 v celkové výši uznatelných nákladů 12,57 mil. Kč.

"Žádost na 2 milióny korun je určena na financování příjezdové komunikace do areálu úzkorozchodné řepařské drážky. Jde o významnou část celkových neuznatelných nákladů projektu, které činí ve svém souhrnu 3,7 miliony korun," upřesnil radní Středočeského kraje pro oblast regionálního rozvoje a cestovního ruchu Ladislav Kutík.

Celý areál historické Kolínské řepařské drážky by měl být dokončen a slavnostně otevřen v polovině roku 2007.

Autor: M. Černý - Kolínský PRES č.46/2006

info Díky perfektní práci našich přispěvatelů naleznete v sekci řazení vlaků aktuální data platná pro rok 2007. Zpracovány jsou zatím všechny vlaky vyšší kvality (R, Ex, IC, EC, EN) a pomalu přibývají vlaky kategorií Sp a Os. Přislíbena jsou i řazení pro Slovensko. Velký dík patří přispěvatelům registrovaným pod jmény: Twix, Aleš Drobný, JTB, samlep, Aleš Kuna a Jura. Přiložit ruku k dílu může každý zaregistrovaný uživatel ŽP. Více podrobností poskytne Nick nebo Hrouda.

Grand Princ 1 Grand Expres 3 Grand Expres 2 Krnov - V uplynulých dnech se opět rozšíříla flotila lokomotiv ČD opatřených reklamním nátěrem. 20.10. byla v DPOV Olomouc dokončena pátá a poslední z řady oranžových reklamních lokomotiv se stříbrnými blesky skupiny ČEZ, a to 151.019-7. Do pravidelného provozu by měla být zařazena 1.11.2006, vídat bychom ji měli na obvyklých výkonech mezi Prahou a Ostravou. Pár dní na to, 24.10., opustila dílny OLPASu Krnov lokomotiva 363.039-9 opatřená reklamním nátěrem společnosti Grand Princ (vydavatelství Grand Expresu). Lokomotiva patří depu Brno a do provozu bude slavnostně uvedena 31.10.2006 v Praze. Její nový vzhled si můžete prohlédnout na přiložených fotografiích, jejichž autorem je Jaroslav Foltýn (ředitel OLPASu).

zdroj: Konting.cz


Výsledky ankety

duhovka

Po dva týdny jste měli možnost hlasovat pro nejhezčí reklamní nátěr lokomotiv ČD. Podle očekávání s přehledem vyhrála "duhovka" 151.001-5, pro kterou hlasovalo 783 návštěvníků, což představuje 62.4% všech hlasů. Ostatní nátěry získaly vyrovnaný počet hlasů: Český olympijský výbor a Poštovní spořitelna shodně 123 hlasů, ČD Cargo 118 hlasů a ČEZ 107 hlasů. Výsledky ankety bohužel nemají zádný vliv na plánované zrušení nátěru "duhovky", ke kterému dojde k 31.12.2006. V prvních dnech nového roku by měla být přelakována do standardního barevného schématu, který mají ostatní lokomotivy řady 151/150.

Zárodek budovy informací Kolín – Jako projekt měsíce srpna byla Nadací Partnerství ohodnocena činnost Klubu pro obnovu kolínské řepařské drážky. Sdružení se snaží zaniklou železnici původně sloužící k dopravě cukrové řepy oživit a přilákat k ní turisty. Program Partnerství pro Kolínsko, z kterého byl projekt podpořen, je financován společností Toyota Peugeot Citroën Automobile.

„Záměrem projektu je zachovat místní kulturní dědictví. Tedy obnovit historickou úzkorozchodnou drážku, která byla důležitou součástí zemědělství v oblasti Kolína, připomenout historii pěstování a zpracování cukrové řepy a zároveň přispět k rozvoji cestovního ruchu na Kolínsku“, popisuje záměr zástupce Klubu pro obnovu Kolínské řepařské drážky Tomáš Vanča. Řepařská drážka by se tak měla stát místem pro kvalitní využití volného času a odpočinek uprostřed hezké přírody.

Kolínská řepařská dráha z roku 1894 byla nejstarší polabskou drážkou pro dopravování řepy. Vedla z Kolínského cukrovaru, který se nacházel v místě kolínské elektrárny, do Františkova (dnešní Ovčáry), Býchor a Jestřábí Lhoty. Ke svému účelu sloužila téměř 70 let, od jejího zániku v 60. letech po ní však zůstaly jen části původního náspu.

Kanalizace

„Při realizaci stavby, zahájené již v prosinci 2005, byla vybudována dešťová a splašková kanalizace, vodovod a trafostanice. Byly provedeny hrubé terénní úpravy, stavba komunikace zahrnovala odvodnění podloží a jeho zpevnění a jednotlivé vrstvy kameniny byly podloženy geotextilií. V současné době je práce na základu komunikace ukončena“, uvedl výčet vykonaných prací Vanča.

Dalším krokem k úplné obnově a zprovoznění řepařské drážky je oprava parní lokomotivy BS 80, jež původně sloužila v Královedvorských železárnách, a která by v budoucnu měla tahat výletní vláčky. I tento záměr byl podpořen z programu Partnerství pro Kolínsko a Spolek pro obnovu Kolínské řepařské drážky tak získal již celkem 1 100 000 korun.

zdroj: tisková zpráva Nadace Partnerství

foto: Klub pro obnovu kolínské řepařské drážky

infoBřeclav - Aktualizováno 3.5.2006, 22:30 - České dráhy obnovily provoz na trati Znojmo – Břeclav. Jarní povodeň poničila úsek Novosedly – Hrušovany nad Jevišovkou, několik týdnů tu místo vlaků jezdily autobusy. Trať u Novosedel byla jedinou více poničenou tratí s dlouhodobým vyloučením provozu na území České republiky.
Slavnostní otevření trati proběhne v sobotu 6.5.2006 za účasti ministra dopravy Milana Šimonovského při příležitosti jízdy zvláštního parního vlaku po tzv. Pálavském okruhu (Brno - Valtice - Břeclav - Brno).

Zdroj : iDnes.cz, Tisková zpráva ČD

Černá kronikaPraha - Zřejmě funkční výbušný systém objevila policie pod frekventovanou železniční tratí v Praze-Libni, po které jezdí i mezinárodní expresy a rychlovlaky Pendolino. Informovala o tom televize Nova. Nádobu s neznámým roztokem, dráty a roznětku s baterií budou zkoumat experti.

Nálož byla objevena náhodou. Policisté pronásledovali muže, jehož podezřívali, že by mohl u trati krást barevné kovy. Při chůzi po kolijích narazili na nastražený výbušný systém.
TV Nova uvedla, že by nálož mohla být dílem bombového atentátníka, kterým byl důchodce Vladimír Štěpánek. Důchodce podle policie v minulosti spáchal několik pumových atentátů. Při dopadení v roce 2003 se pobodal a zraněním podlehl.


Výběr útoků na železniční koleje od roku 1999
4. dubna 1999 - Zaměstnanci Českých drah nalezli bombu na železniční trati v obci Cítov na Mělnicku. Nálož nestihla explodovat.
5. srpna 1999 - Výbuch na železniční trati ve Vraňanech na Mělnicku poškodil přední část lokomotivy.
24. srpna 2000 - Na železniční trati Praha-Plzeň v Černošicích v okrese Praha-západ vybuchl nástražný systém, který tam umístil neznámý pachatel. Výbuch poškodil železniční svršek a omezil provoz ve směru na Prahu. V důsledku exploze se uvolnily čtyři pražce a praskla kolejnice, podle pozdějších údajů byla kolej naříznutá.
Srpen 2001 - Policie nalezla výbušninu na trati Dolní Beřkovice - Cítov.
19. listopadu 2002 - Na železniční trati v Praze 9 - Kyjích byla nalezena nastražená výbušnina. Podomácku vyrobený výbušný systém byl uložen pod naříznutými kolejemi. Výbušná směs nebyla podle policie funkční, vybuchnout však mohla přiložená rozbuška.
10. ledna 2003 - Cvičnou vojenskou třaskavinu našli pracovníci Českých drah na železniční trati mezi Českou Třebovou a Zábřehem na Šumpersku.
Březen 2003 - Policie řešila případ neznámého pachatele, který vydíral stát a požadoval finanční částku v řádu milionů, jinak hrozil výbuchem. Policie také našla funkční, nebezpečnou výbušninu na železničním mostě v Olomouci, kterou tam vyděrač nastražil.
10. června 2003 - Na trati Pardubice - Choceň mezi obcemi Zminný a Kostěnice byly nalezeny dva nástražné výbušné systémy a naříznutá kolejnice.
19. října 2003 - Na trať mezi Radotínem a Dobřichovicemi u Prahy někdo umístil nástražný výbušný systém a poškodil kolej.
28. dubna 2006 - Zřejmě funkční výbušný systém objevila policie pod frekventovanou železniční tratí v Praze - Libni.

Doplnil : -jr-
Zdroj : iDnes.cz , Novinky.cz , České noviny (ČTK)

28.4.2006 - 17:55 - Den otevřených vrat na kolínské železničce

logo zeleznicka PlánekKolín - Klub pro obnovu Kolínské řepařské drážky pořádá v sobotu 13.května od 10 do 17 hod. den otevřených vrat. Na programu jsou krátké projížďky po manipulační trati doplněné prohlídkou opravovaných úzkorozchodných lokomotiv a vagónů. Návštěvníci se také seznámí s realizovaným projektem Obnova historické Kolínské řepařské drážky. Klub sídlí v areálu společnosti DYKO - pro snažší orientaci je přiložen plánek.

Bližší informace o klubu naleznete v již dříve vydaném článku.

ČDPraha - Redakce ŽelPage obdržela Návrh jízdního řádu na příští rok. Najdete v něm celou řadu novinek - kromě změny koncepce dálkových vlaků na Ostravsku přes novou soukromou expresní linku Praha - Ostrava po bizarní výletní expres Varnsdorf - Karlštejn s křídly Jedlová - Františkovy Lázně a Mladá Boleslav - Kutná Hora.

BS 80Kolín - Na Kolínsku byla drážka na řepu od roku 1894 a sloužila až do šedesátých let, kdy byla po téměř 70 letech provozu zrušena. Trať do dnešních dnů téměř zmizela v terénu i paměti obyvatel. U příležitosti úspěšné zkoušky kotle rekonstruované parní mašinky pro připravovaný muzejní provoz bychom vám rádi představili klub, který má za cíl znovuzrození části drážky jako turistické atrakce.

ilustracni obrazekŠlapanov - Zhruba 2000 litrů nafty uniklo do kolejiště při nehodě lokomotivy a cisterny v železniční stanici Šlapanov na Havlíčkobrodsku. Nehoda se stala v úterý před polednem, situaci na místě řeší odborníci na životní prostředí, vodohospodáři, specialisté na ropné havárie a vedení obce. "O sanaci zeminy zatím nebylo rozhodnuto," uvedl starosta Jaroslav Pospíchal. Podle operačního důstojníka krajských hasičů lokomotiva s cisternou vykolejila při posunu na 105. staniční koleji. Do vodních toků se podle záchranářů ale nafta nedostala.

Polička - Řidič osobního vozidla zahynul dnes po střetu s nákladním vlakem na železniční trati mezi Borovou a Poličkou na Svitavsku. Nehoda se stala na železničním přejezdu chráněném světelnou signalizací. Auto se s vlakem střetlo v 11:30, signalizace podle předběžných informací fungovala. Provoz na trati je přerušen.

Zdroj: Aktuálně.cz

24.10.2005 - 21:04 - Tabulky jízdního řádu ČD 2005/2006

Jízdní řád 2005 / 2006Praha - Od 11.12.2005 bude platit nový Jízdní řád 2006. Jeho platnost pak končí 9.12.2006.

Jízdní řád může mít ještě další změny za tisku, to nejhorší nás ale nejspíše čeká až v průběhu jeho platnosti.

Diskuse k jízdnímu řádu

obrazekAnketa - Dnes Vám přinášíme opět novou anketu. Nyní to bude volba nejoblíbenějších řad motorových lokomotiv a vozů a elektrických lokomotiv a jednotek. Na výběr budou pouze vozidla v současnosti provozovaná v pravidelné dopravě. Doufám, že tam jsou všechny řady. Funkční stránku ankety dal dohromady Lukáš Kohout, za což mu děkuji.
Jak hlasovat? Anketa je jako vždy pod menu a stiskem tlačítka hlasuj se objeví okno, kde si vyberete z každé skupiny tu nejoblíbenější řadu. Poté stisknete tlačítko potvrdit a Vaše volba se zapíše... Od každého druhu hnacího vozidla se zobrazí vždy tři nejlepší a v případě shody se seřadí chronologicky.
Výsledky staré ankety: Myslíte si, že jednotky 680 ČD budou vozit fanoušky MS 2004 mezi Prahou a Ostravou? NE odpovědělo 79% (236) lidí; Ano 21% (64) lidí. Děkujeme za Vaše hlasování.

« Novější zprávy | 1 2 3 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:44
zapadá v 20:15