Poslední den roku 2013 je zlomovým pro ČD Cargo. K tomuto dni dochází k přestěhování generálního ředitelství ČD Cargo do nových prostor v budově Nákladového nádraží Žižkov. Tento přesun byl motivován několika skutečnostmi, přičemž většina z nich by sama o sobě byla dosti silným důvodem k přestěhování.
Hlavním důvodem jsou samozřejmě peníze, zde konkrétně nájemné v současné budově Lighthouse, které je mnohem vyšší, než umožňuje současná finanční situace našeho největšího nákladního dopravce. Budovy v nové lokalitě budou ve vlastnictví firmy, tudíž je naopak předpoklad, že pronájem kanceláří či skladů jiným firmám přinese i určitý finanční zisk.
Praha — Po obchodním úspěchu, který přineslo zavedení pojmenování některých řad kolejových vozidel, se České dráhy rozhodly v tomto trendu pokračovat také u zbytku své pestré flotily. Připomeňme, že první oficiální pojmenování se objevilo u elektrických jednotek řady 471, jejichž název CityElefant vznikl na základě veřejné ankety. Další pojmenování Regionova pro modernizované motorové jednotky již bylo dílem profesionálů. Následně přibyly vlídné šelmy RegioPanter a RegioShark, kterými ČD mimo jiné odkazují na přívětivost železnice k životnímu prostředí. Jelikož se další nové řady vozidel v nejbližší době neočekávají, snad s výjimkou netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, jejichž obchodní název railjet je však registrovanou značkou Rakouských spolkových drah a příslušný český ekvivalent "Kolejotrysk" je nyní právním odborem ČD analyzován z hlediska ochrany autorských práv, rozhodly se ČD pojmenovat i již existující provozované soupravy.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage