..: České dráhy chtějí delší záruku na InterPantery :..

InterPanter, Bezpráví - Ústí nad Orlicí, foto: Richard Weber Praha — České dráhy nakoupily od Škody Transportation za 2,6 miliardy korun celkem 14 elektrických jednotek InterPanter pro rychlíkové spoje vyšší kvality (Rx) mezi velkými českými městy. Podle zástupců Českých drah ale jejich provoz provází nezvykle vysoké množství závad a problémů, které národního dopravce nutí k častým náhradám staršími soupravami s nižším komfortem. Vše vyvrcholilo, když se v polovině listopadu 2017 za jízdy po trati 250 mezi Brnem a Břeclaví po poruše elektrické části samovolně rozpojily dvě spřažené jednotky. I když oba díly následně bezpečně zastavily a nedošlo k ohrožení životů, znamenalo to 80minutové zdržení pro cestující a provozní komplikace. Protože dochází k nadměrnému počtu reklamací, požadují ČD po výrobci prodloužení smluvní záruky.

Škoda Transportation, firma, která měla až do nedávné koupě Kellnerovým fondem PPF nejasnou vlastnickou strukturu, vykazuje v soutěžích Českých drah nezvykle vysokou úspěšnost. A to i přes opakované problémy se spolehlivostí, kvalitou, dodacími lhůtami a stížnosti na nevhodné provozní parametry a řešení dodávaných vozidel. Bez potíží se neobešly dodávky lokomotivy řady 380, příměstských jednotek CityElefant ani rekonstruovaných rychlíkových vozů, nakoupených od ÖBB. České dráhy naopak nebývají úspěšné v arbitrážních sporech, například při pokusu o udělení penále za pozdní dodávky lokomotiv 380. Proto bude zajímavé sledovat, jak jednání dopadnou. A zda se České dráhy v budoucnu dočkají lepších vlaků. Ministerstvo dopravy totiž kvůli plánovanému budování vysokorychlostních tratí zvažuje stomiliardovou půjčku od Evropské investiční banky, z níž polovina má jít na nákup nových železničních vozidel.

Zdroj: Lidovky.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 2.12.2017 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
05.12.2017 (14:44)  
AL: Kdyžeto bylo v Brně? Roztrhla se šroubovka na EC.
05.12.2017 (14:38)  
M 474 003: Vy máte Linux? S vaším přístupem přece nemůžete používat Windows, do kterých není vidět a zdrojové kódy nejsou veřejné.
PS: Až se divím, že vůbec používáte něco, co má na destičce nakresleno půl miliardy transistorů. Nebyla by pro vás lepší 8bitová Amiga?

Ale klidně se mohlo stát, že tam někdo nacpal 15 pikofarad kondenzátor místo 10 pikofarad a ten kondík se pak nestihl včas vybít. Ano, narážím na ten váš případ s 15A pojistkou narvanou tam, kde měla být slabší.
Registered user bugear 
03.12.2017 (22:22)  
Peníze mají pokrýt nedostatek peněz do roku 2023, nepočítá se tak s jejich využitím na financování připravované sítě vysokorychlostních tratí.

Zdroj: https://byznys.lidovky.cz/ministerstvo-dopravy-si-pujci-100-miliard-pujdou-na-nakup-vlaku-a-dopravni-site-1hv-/doprava.aspx?c=A171130_104012_ln-doprava_kopp
Registered user Dale Cooper  mail  
03.12.2017 (21:45)  
M 474 003 Kdyby všude jezdil =nějaký starý šrot=, tak by se to nestalo
A co teprve u rybáků tažených čtyřkolákem. Neměli bychom se k tomu vrátit?
03.12.2017 (21:45)  
Zprávy o Škodovce a ČD mě vždy utvrzují v mém přesvědčení, že by stát neměl vlastnit vůbec žádné firmy a všechno outsourcovat nebo vůbec neposkytovat. Jakákoliv soukromá společnost by na místě ČD se Škodovkou už nikdy neuzavřela žádný obchod.
03.12.2017 (21:41)  
Nemyslím si, že se dozvíme podrobnosti typu: Na desce A21 selhal kondenzátor C53 který dodává čínská firma XXX. Každopádně pokud je jakýkoli systém překombinovaný, plný různých polovodičových komponentů, tak se zvyšuje riziko poruchy. S těmi germaniovými tranzistory jsem to nemyslel úlně vážně, na Bautzenech jsou převážně křemíkové. Ovšem je málo známá skutečnost, že staré zesilovače s germaniovými tranzistory byly daleko méně náchylné na poruchy způsobené naindukováním nežádoucích napětí, než s tranzistory křemíkovými, germaniové tranzistory prostě ten rušivý kmitočet nepřenesly.
03.12.2017 (20:46)  
tak si počítač zřejmě vypočítal, že je vlak příliš dlouhý
Víte o tom úplný kulový.
Kdyby se stejná závada stala na vašich relátkách a germaniovejch tranzistorech, tak to dopadne podobně, spíš hůř, protože germaniotranzistorová technika s podobným typem poruchy vůbec nepočítala.
Pravda, souprava spojená systémem tažnej hák - šroubovka by se nerozpojila :-))

Vyčkejte oficiálních zpráv.
03.12.2017 (18:23)  
Nezáleží na barvě vlaku, kdyby byly použité relátka a germaniové tranzistory jako v Bautzenech, tak by se nic nestalo, pokud je výpočetní technika, tak si počítač zřejmě vypočítal, že je vlak příliš dlouhý a snažil se tomu zamezit.

A 2 roky to budu připomínat.
03.12.2017 (16:53)  
Tady píší, že díky spojování a následné zkoušce brzd, narostlo zpoždění na 80 min:
https://byznys.lidovky.cz/mel-to-byt-vystavni-rychlik-cd-ted-je-z-nej-vlak-potizista-uz-se-i-rozpojil-15b-/doprava.aspx?c=A171129_100008_ln-doprava_pave


No kdyby se toto stálo žlutému vlaku, tak M 474 003 by podrobné informace zaručeně získal, následně patřičně okomentoval a nejméně rok při každé příležitosti připomínal... :-)
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
03.12.2017 (15:00)  
Většina zpráv, co jsem viděl, hovoří přímo o rozpojení. To ještě samozřejmě němusí nic znamenat, známe pečlivost novinářů. Zkoušel jsem zběžně hledat na DI, ale nesehnal jsem dost podrobností, abych mohl hledat cíleně. V první řadě se mi vůbec nepodařilo zjistit přesné datum, takovými detaily už se moderní žurnalistika příliš nezdržuje...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2018 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko