Praha — České dráhy pokračují v nákupech vozů ze zahraničí, konkrétně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Aktuální várka čítá celkem 47 klimatizovaných „emzet“ konstrukce UIC Z1 a skládá se z 4 vozů Amz, 41 vozů Bmz a 2 vozů WRmz. Vozy jsou schopny provozu maximální rychlostí 200 km/h, samozřejmostí jsou uzavřený systém WC, klimatizace a zásuvky 230 V. ČD deklarují jejich převzetí do konce ledna, přibližně třetinu z nich ihned nasadí do provozu. Zbylé vozy musí projít kontrolou podvozků, po dosažení příslušných kilometrických proběhů je čeká vyvazovací oprava spojená s aplikací korporátního nátěru.
České dráhy již v minulosti od ÖBB odkoupily mimo jiné ojeté vozy řad Bmz229, Bmz234, Bmz235, ABmz346, WRmz817 a Bcmz834.
Zdroj: Železničář
"... poháněné řemenem, regulátor ERA a žárovky. Jenže se ta technologie zvládla ..."
Dovolil jsem se z vasich prispevku vypichnout dva kousky, ktere povazuju za klicove.
Tyhle vagony jsou proste technologicky dal. Reseni problemu metodou pokus-omyl proste tady neni cilem a proto to na nej neni postavene. Pokud to nekdo nezvladne udrzovat tak, jak se to udrzovat ma, neni to problem tech vagonu, ale problem provozovatele.
Proste ano, na stodvacitce si covek ledacos udelal sam, ale taky to musel delat v podstate furt. U favorita jakbysmet ... a kdyz jsem pak presedl na yarise od toyoty, mel jsem po nejaky dobe problem otevrit kapotu kvuli zatuhlym pantum, protoze pod ni nelezu 2x tydne jako u skodovky, ale radove 2x rocne (a to jeste nejcastejc kvuli dolejvani kapaliny do ostrikovacu).
TIm padem me prestal trapit pristup k jednotlivym komponentum v motorovem prostoru, protoze tam proste neni potreba pravidelne lizt a neco resit (a pri tom jednorazovem to covek uz nejak prekousne).
Jo, uplne neco jinyho by bylo, kdybysme tu meli srovnavat srovnatelne - tedy treba emzety ze stejneho casoveho obdobi od jednotlivych vyrobcu. Pokud je to postaveny tak, ze uzivatelsky komfort je srovnatelny, muzem pak spekulovat nad tim, ze v tomhle voze je to udelany pro pristup servisaka o neco lip nez v jinem.
Ale srovnavat bautzen s emzetou je jako porovnavat zigulika s golfem (a jen doufam, ze se tu nevyroji ted diskuse na tema, jak byl zigul uzasny auto :-D ).
Zdroj:
http://ekonomika.idnes.cz/rakouske-drahy-vylepsuji-ceske-vlaky-cd-koupily-dalsich-47-vozu-pvt-/eko-doprava.aspx?c=A170118_132942_eko-doprava_suj
ó, jak hluboce se mýlíte! Dríve, nez prostý zesilovac, bylo nutné si doma postavit tzv. Barevnou hudbu. A na tu bylo nutné "nahospodarit" nejen výkonové transistory, ale i reflektory. A kdyz nejaký bláznivý student elektrotechniky chtel mít v aute 220V (na magnetofon), musel jít na praxi, nebo alespon exkursi, do CKD Polovodice...
Facit: Rakouská víka jsou velice neprijemná, ale chrání zarízení pred neodborným zásahem nezádoucí osoby. To resí technologie, ale tu dneska skoro nikdo studovat nechce. :-), :-(
Daleko veselejsí byl pruvodcí DB, který se ostýchal zapnout el. obvod pro napájení PC, ve voze CD vyrobeném dle jednotné dokumentace v Siemens Zlicín. Ukecal jsem ho - a byl prekvapen, ze se neobjevily blesky a nenastal pozár... :-)
Jenže tohle co chodí z Rakouska si žije vlastním životem, zrovna když se to nejméně hodí, tak si to vymyslí hloubkové vybíjení baterie, třeba při mimořádném zastavení v tunelu při výpadku trakčního napájení.
Já mám plány těch vozů, když to prohlížím, tak si říkám proč a za co.
A posuzovat třeba auto podle vámi nastíněných měřítek? Pak bude dokonalý kupříkladu Trabant, kde máte motor venku za půl hodiny nebo stodvacítka, kde to zabere o trochu víc. Super vlastnost, že se to opraví s třemi klíči a kladivem, ale v zimě je v tom zima, v létě vedro, kdykoli je v tom kravál a smrad a pohodlí taky nic moc. Tak to já budu raději jezdit v pohodlí a komfortu. A že nějaký dekl místo jedné kličky drží osm šroubů? No a? Doba je jinde, není rok 1975.
Aneb kdo chce vopici, musi mit na banany. A chtit opravovat soucasne auto technikou z minuleho stoleti je proste utopie. Podobne je to s tema vagonama - pochybuju, ze by to nemeli konstrukteri nejak vyreseny, otazkou pouze zustava, zdali dany provozovatel je ochoten investovat do spravne technologie udrzby a oprav.
Ostatně můžete si to zkusit, jeden nejmenovaný neustále hledá údržbáře, pracoval tam po příslušném zaučení i malíř pokojů, prováděl zásahy va skříni topení. No a co bude dělat CZE na ss tratích to ponechám bez komentáře.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.